Orta Çağ’da geçen sıra tabanlı strateji oyunu Rising Lords, 27 Mayıs 2020’de başlayan erken erişim sürecini tamamlayarak 18 Ocak 2024’te tam sürüm olarak yayımlandı. Hikâye moduna ek olarak Rising Lords, çoklu oyuncu seçeneği ve mod desteğiyle unutulmaz maceralar yaşamanıza imkan sunacak!
Alman video oyun stüdyosu Argonwood tarafından geliştirilen ve Deck13 tarafından da 18 Ocak’ta yayımlanan sıra tabanlı strateji oyunu Rising Lords, Steam, Xbox One, Xbox Series X|S ve Nintendo Switch platformuna tam sürüm olarak geldi. Üç yılı aşan erken erişim sürecinin ardından oyunun hangi seviyeye geldiği ve neler sunduğunu sizinle paylaşacağım. Gelin şimdi tüm detaylarıyla Rising Lords incelememize göz atalım.
Rising Lords hikayesi
Rising Lords hikayesi, Tannheim Kontu Edmond ve oğlu Tankred’in hikayesiyle başlıyor. Sınır komşuları Perlenbach’in üzerine yürümesi ile devam ediyor. Burada spoiler vermek istemiyorum. Hem başarımlar için hem de üzerinde durulmuş bu hikaye için oynamanızı tavsiye ederim.
Tankred’in hikayesi sizi bekliyor…
Rising Lords mekanikleri
Tur tabanlı oyunda şehir yönetiminden diplomasi ve ticarete, ordu yönetiminden savaşa kadar detaylı oyun mekanikleri bizi karşılıyor. Oldukça basit olan bu mekanikleri öğrenmesi de kısa sürüyor.
Oyun mekaniklerine geçmeden kısaca oyun içeriğinden bahsetmek istiyorum. Öğretici kısımda hikayenin temelini öğreniyoruz. Bu yüzden burayı oynamanızı tavsiye ediyorum. Sefer Hikayesi ise bu hikayenin devamı. Tek oyunculu kısımda Senaryolar, Mücadeleler ve Savaş olarak üç kısım yer alıyor. Senaryolar ile dilediğiniz oyunu yapay zekayla mücadele edecek şekilde tasarlayabiliyorsunuz. Temel strateji oyunları gibi; rakiplerini, bölgeyi belirle kendine isim ver ve başla. Senaryo kısmında karakter oluşturma ekranı dahi var. Burada rakibinizi bile düzenleyebilirsiniz. Benim çok hoşuma gitti!
Bu arada oyunları hem tek oyunculu da hem de çok oyunculu modda dört oyuncuya kadar oynayabiliyoruz.
Krallık yönetimi
Altıgen zemine yerleşen oyunda şehir merkezleri tahta kalenin etrafında büyüyor. Avlu’dan hamama, muhafızevinden, tahta ve taş surlara kadar yapılar mevcut. Oyunda altının yanında odun, taş, demir ve yün kaynakları yer alıyor. Bu kaynakların üretim bölgeleri ve onları kullanacağımız yerlerle şehir yönetimi Orta Çağ temasını destekliyor.
Sefer hikayesinde sol üst köşede görevler yer alıyor. Bu görevlerle birlikte doğrusal bir hikaye ile oyunumuza devam ediyoruz.
Diplomasi ve ticarette de bizi sade bir menü karşılıyor. Topraklarınıza gelen tüccarla altın karşılığında kaynak ticareti yapabilirisiniz. Yine aşağıdaki ekranda da diplomasiyi görüyorsunuz. Masada konuşulaşacak çok konu var!
Savaş
Oyunda genel sade tasarım ordu düzeni ve savaş sisteminde de bizi karşılıyor. Düşmanın yanına gelip savaşı başlatabiliyoruz. Total War oyunlarından aşina olduğumuz sistem burada da var. Dilerseniz savaş meydanına girmeden de savaşı otomatik olarak sonlandırabilirsiniz.
Savaş meydanında ise birbirlerine dokunan askerler hoş durmasa da genel stratejik tatmini alabiliyoruz.
Grafik, animasyon ve ses tasarımı
Evet oyunun sanat tasarımı herkesi memnun etmeyebilir. Ama özel bir tarzları olduğunu söylemeliyim. Eğer siz de benim gibi grafiklere takılmam oyun mekanikleri önceliğim diyorsanız bu oyun sizi tatmin edecektir.
Animasyonlar da yine oyunun genel sanat tarzına uygun oldukça sade bir yapıda. Ses tasarımını başarılı bulsam da hikayede herhangi bir diyalog yok.
Değerlendirme
Ortalamanın üzerinde bir oyun deneyimi sunan Rising Lords, sıra tabanlı strateji seven dostlarımızın mutlaka oynaması gereken bir yapım. Eğer arkadaşlarınızla oynarsanız daha da zevk alacağınıza eminim. Animasyon kalitesini artırsalar çok daha farklı bir oyunla karşılaşacağımıza eminim ama geliştirici kart ve masa oyunu esintileriyle süslenmiş bir oyun vadediyor ve bunu da başarıyor.
İnceleme desteği için Deck13’e teşekkür ederiz.
Oyun incelemeleri için temel kriterlerimizi merak ediyorsanız,
İnceleme ve etik politikamıza göz atabilirsiniz.