İncelemeZ - OG

Anomaly Agent

0

Türk oyun sektörünün tanıdık simalarından Enis Kirazoğlu ve ekibi Phew Phew Games’in geliştirdiği cyberpunk temalı 2D aksiyon ve macera oyunu Anomaly Agent, 24 Ocak itibariyle çıkış yaptı. Sadece Türk oyuncuların değil global anlamda da oyuncuların ilgi gösterdiği bir yapım olan Anomaly Agent, sanat tasarımı, atmosferi ve müzikleriyle dikkat çekiyor.

Anomaly Agent

Anomaly Agent, 24 Ocak 2024 itibariyle (Nintendo Switch konsolları için 25 Ocak) Steam ve Xbox platformlarında çıkışını yaptı. 10 Ekim’de oyunun demosunu yayımlayan Phew Phew Games, oyuncuların geri dönüşlerini dinlemişe benziyor. Büyük bir sükse yapan oyunda eksikler de göze batıyor. Gelin şimdi Anomaly Agent’ın genel hatlarına ve bu türde diğer oyunlarla rakip olabilme potansiyeline göz atalım.

Anomaly Agent

Anomalylerin korkulu rüyası Ajan 70

Anomaly Agent içerisinde dünyaya zarar veren, Anomaly adlı düşmanları yok etmek için kurulan bir şirkette Ajan 70 adında beyaz giyimiyle dikkat çeken, oldukça karizmatik bir karakteri yönetiyoruz. Oyunun hikâyesine spoiler olmaması için derinlemesine girmeyeceğim ama basitçe değinmekte fayda var. Öncelikle oyunun genel olarak mizahı tonu komik ve eğlenceli olmuş. Eğlendiren diyaloglarla konuşmaları okumak keyifli oluyor. Özellikle düşmanlarımızla atışmak, hatta yer yer diyalog seçimleri ile onların kalplerini kırmak beni çok eğlendiren bir unsur oldu. Yine de hikâye temelinde biraz basit kalıyor, yapımcı ekip hikâyenin çok derinleşmesine gitmeyip daha kâğıt üzerinde düz bir hikâye akışını tercih etmişler. Tabii ki tamamen kişisel bir seçim olsa da, ben biraz daha derinleşen ilgi çekici yerlere gidebilecek bir hikâyeyi yeğlerdim.

Diyalogları mizahı yönden ayrı olarak okuyup seçmemizin bir sebebi de oyuna kattığı etkidir. Oyundaki kişilerle yaptığımız bazı konuşmalarının sonucunda mutluluk veya mutsuzluk sembolleri kazanıyoruz bu semboller ile; mutluluk sembolleri ile can, mutsuzluk sembolleriyle de para elde edebiliyoruz. Bu özellik kesinlikle diyalogları daha sürükleyici yapan bir özellik olmuş.

Anomaly Agent


Anomaly Agent grafikleri ve sanat tasarımı

Anomaly Agent kesinlikle görsel olarak çok karakteristik boss tasarımlarına, çevre dizaynlarına ve görsel efektlere sahip. Bu türdeki diğer üst düzey rakiplerine, bir bağımsız şirket olarak en yaklaşabildikleri alanın bu olduğunu söyleyebilirim. Her bölümde farklı temaların ve renk paletlerinin karşımıza çıkması hoş bir görüntü ve çeşitlilik yaratıyor. Aynı zamanda bossların görsel tasarımı da birbirinden farklı ve karakteristik şekilde dizayn edilmiş. Oyunun Cyberpunk dünyası; renk paletleri ve karakter tasarımlarıyla kesinlikle güzel yansıtılmış. Birazdan değineceğimiz oyunun müzikleri ile düşmanlarla savaşırken çıkan görsel efektler düşmanlara her vuruşumuzu daha tok hissettirmeyi başarmış.

Anomaly Agent oynanışı

Evet oyunu bu noktaya kadar grafikleri, sanat tasarımı ile övsek de oynanış kısmında birkaç eksiğin bulunduğunu söylemem gerekiyor. Öncelikle düşman türleri neredeyse hiç artmıyor oyun boyu sadece ellerine aldıkları silahlar veya çok minimal şeyler değişiyor. Onun dışında düz düşmanların ekstra hiçbir değişime uğramaması beni yer yer sıktı. Keza düşmanların kullandıkları yeteneklerde öyle aynı şekilde birkaç hareketten sonra çoğu döngüye giriyor. Aynı sorun boss savaşlarında da karşımıza çıkıyor. Her ne kadar oyunun bossları görsel anlamda çok güzel dizayn edilmiş olsa da oynanış anlamında 3-4 yetenekten fazlasına geçemiyorlar. Bu da Boss savaşlarının etkileyiciliğini baya bir düşürüyor.

Üstte bahsettiğim eksiler oyunun yer yer döngüye girip sıkmasına neden olsa da bunlar dışında Anomaly Agent, basit ama eğlenceli bir oynanışa sahip. Aynı bir beat’em up oyunundaki gibi dövüş sekanslarına girmeden üstüne fazla düşünmüyorsunuz, direkt aksiyona dalıyorsunuz bu kesinlikle oyunun akıcılığı için pozitif bir özellik olmuş. Oyun boyu aldığımız ekstra silah ve yetenekler düşman türlerinin aynı olmasına rağmen çeşitli dövüş sahnelerinin çıkmasına sahne oluyor. Karakterimizin elde ettiği kombolar, çeşitli yetenekler ve silahlarla Anomaly Agent içerisinde adam pataklamayı gerçekten eğlenceli kılıyor.

Anomaly Agent

Teknik anlamda Anomaly Agent ve yetenekler

Teknik anlamda Anomaly Agent içerisinde herhangi bir oyun kıran bug veya kasma sorunu ile karşılaşmadım. Arada düşmanları döverken harita dışında kalmamız dışında kayda değer bir sorun görmedim. Ama bir bug sayılmasa da oyunun kontrol şeması gerçekten beni oyun sonuna kadar uğraştırdı. Oyunun kontrol şeması sanırım Nintendo Switch için tasarlanmış ve bu yüzden öğreticideki tuşları ona göre gösteriyor oyunu PlayStation kolunda oynarken benim için gerçekten yetenekleri ezberlemem adına büyük bir sorun teşkil etti.

Oyunun yetenekleri ve geliştirmelerine gelirsek burada biraz daha heveslendirici güçlendirmeler olabilirdi. Genellikle aldığımız yükseltmeler silaha %10 hasar, mermilerden %5 daha az hasar gibi sadece istatistiksel güçlendirmelerdi. Biraz daha farklı ilgi çekici güçlendirmeler oyuncuyu hem altın kasmaya hem de oyun içerisinde farklı farklı buildler yapmaya itebilirdi.

Anomaly Agent

Synthwave tarzında müzikler

1980’lerin film müzikleri ve oyunlarından etkilenen bir elektronik müzik türü olan Syntwave, Anomaly Agent’a gerçekten çok yakışmış. Genel olarak oyunun Retro renk paletleri ve grafik tarzından dolayı Syntwave türü dışında bir şey düşünülemezdi. Arkada çalan atmosferik müzikler gerçekten oyunun temasına cuk diye oturmuş. Aynı şekilde aksiyon anında da ses efektleri düşmana vurduğunuzda gerçekten tok hissettirecek şekilde dizayn edilmiş. Anomaly Agent özellikle benim gibi retro kültürüne ilgi duyan biri için müzik seçimlerinden tam not almayı başardı.

Anomaly Agent fiyatı ve oynanış süresi

Anomaly Agent tabii ki hem bir indie oyun olduğundan hem de oyunun türünün gerekliliğinden sizi 800 saat başında tutmuyor, ben oyunu yaklaşık 6-7 saat içerisinde bitirdim bu süre daha farklı oyuncu tiplerinde 1-2 saat azalıp artabilir. Oynanış süresinin yetip yetmeyeceği tartışmaya açık olsa bir indie oyun olarak değerlendirdiğimizde oynanış süresi bana gayet yeterli geldi.

Ayrıca bu oyuna sonraki güncellemelerle eklenecek bir Arcade modunun çok eğlenceli olabileceğini düşünüyorum. Böylelikle Anomaly Agent elinde aktif bir oyuncu kitlesi tutmuş olur hem de oyunun oynanış süresini bir hayli arttırır. Phew Phew Games’in böyle bir resmî açıklaması olmasa da Arcade modunun çok yakışacağını düşünüyorum.

Anomaly Agent’ın platformlardaki fiyatlandırmaları şu şekilde:

Nintendo Switch fiyatı yerel bir fiyatlandırma olmamasından dolayı fiyatına değip değmeyeceği tartışılsa da Xbox ve Steam içerisinde kesinlikle uygun bir fiyata satıldığını düşünüyorum.

Anomaly Agent

Değerlendirme

Anomaly Agent oynanışta her ne kadar zayıf kalsa da, özellikle sanat tasarımı, atmosferi ve müzikleriyle bu türün tepedeki oyunlarıyla rakip olabileceğini düşünüyorum. Ama oynanış kısmındaki sığlık ve çeşitlilik sorunu bu oyunu biraz daha standart seviyesine düşürüyor. Düşman çeşitliliğinin azlığı ve düşmanların kullandıkları yeteneklerin tekrara düşmesi beni yer yer sıktı. Özellikle bossların o karakteristik tasarımlarının, oynanıştaki sığlıkta harcandığını düşünüyorum. Her ne kadar kendi karakterimiz oyun boyu güçlendirmeler alarak çeşitliliği arttırmayı denese de düşmanların hep aynı kalması bossların 2-3 hareketin ötesine geçememesi bu konuda beni hayal kırıklığına uğrattı.

Yine de Anomaly Agent türüne yenilik getirmese de, oynaması eğlenceli bir örnek olmuş ve türdeki diğer rakipleriyle kesinlikle rekabet edebilecek bir yapım olmuş diyebilirim. Oynarken adam pataklamaktan keyif aldığım arkadaki Syntwave müziklere ve oyunun cyberpunk atmosferine kendimi bıraktığım, eğlenceli bir aksiyon-platform oyunu olan Anomaly Agent’a göz atmanızı öneriyorum.


İnceleme desteği için Phew Phew Games ekibine teşekkür ederiz.



Oyun incelemeleri için temel kriterlerimizi merak ediyorsanız,
İnceleme ve etik politikamıza göz atabilirsiniz.


product-image

Anomaly Agent

7.5

OLUMLU YANLARI
  • Karakteristik boss tasarımları.
  • Oyunun görsel dizaynı ile cyberpunk temasının uyumu.
  • Eğlenceli diyaloglar.
  • Oyunun temasına cuk diye oturan Synthwave müzikler.
OLUMSUZ YANLARI
  • Oyun boyu çok benzer, değişmeyen düşman tipleri.
  • Bossların her fazda 2-3 yetenekten öteye geçememesi.
  • Yetenek geliştirmelerinin neredeyse sadece istatistiksel arttırmalar olması.
  • Kontrol şemasının kombo öğrenmeyi zorlaştırması ve oyun boyu kafa karıştırması.
Ege Muslu
Oyun Günlüğü İnceleme Editörü

Comments

Leave a reply

Kasım 2024
P S Ç P C C P
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Login/Sign up