Pacific Drive, oyuncuları bir zamanlar kontrol altında tutulan, şimdilerde doğaüstü kaosun hüküm sürdüğü bir deney bölgesi olan Olympic Exclusion Zone’un kalbine atıyor. Yanlış giden rutin bir teslimatın ortasında Zone’a sürüklenen biri olarak hedefiniz açık – külüstür bir araba ile bu kaos merkezinden kaçmak.
- Pacific Drive, PC platformunda incelendi.
- Discord’da ilgini çekecek bir sohbet başladı! (Bize katıl!)
- YouTube’da yorumlarınızı bekliyoruz. Videolarımıza göz at!
Pacific Drive nasıl tanımlanabilir? Bana Pacific Drive kadar keyif veren çok az oyun vardır; bunlar arasında Stories Untold, Oxenfree gibi isimleri sayabilirim. Ama bu tanımlama size Pacific Drive hakkında hiçbir bilgi vermeyecektir. Çünkü saydığım oyunların her biri birbirinden çok farklı, gizemli havaları dışında onları görünüşte birbirine bağlayan hiçbir şey yok ve belki de bu, onların en güçlü yanı. Pacific Drive, geleneksel tür sınırlarına hapsolmayı reddeden ve kolay tanımlamaya meydan okuyan bir deneyim dokuyan benzer bir ruh olarak ortaya çıkıyor.
Pacific Drive’ın dünyasına yaptığım yolculuk beklenmedik derecede derin bir yolculuk oldu. Oyunu kısa ve öz bir şekilde tanımlamak zor çünkü aslında her şeyden biraz var. Bir sürüş simülatörü mü? Belki, ama tam olarak değil. Bir korku hayatta kalma oyunu mu? Geleneksel anlamda değil. Hikaye odaklı bir anlatı mı? Şey, belki. Asıl sihir Pacific Drive’ın bu unsurları ustalıkla harmanlayarak oyuncuları kendine bağlayan eşsiz bir karışım yaratma becerisinde yatıyor.
Tuhaflıklarla dolu bir hikaye
Tuhaf ve garip hikâyeler ve başarısız deneyler her zaman ilgimi çekmiş olsa da Pacific Drive bunların hepsini bir adım öteye taşıyor. Pacific Drive’dan beklentilerim tamamen farklıydı. Oyunda “Tourist” adı verilen manken benzeri “anomaliler” ile ilgili rastgele bir TikTok videosunu gördüm. Bana anında Doctor Who’dan ‘Weeping Angels’ı hatırlattı ve SCP-173’le olan tecrübelerime dayanarak “Hemen bu oyunu oynamalıyım.” dedim. Bu yüzden, bir korku oyunu olacağını düşünerek oyuna girdim ama daha çok crafting, hayatta kalma ve yavaş yavaş gelişen harika bir hikaye ile kendimi karşı karşıya buldum.
Hikayenin derinliklere dalmak gerekirse; Oyun, yarımadaya ve bölgeye ışık tutan kısa bir girişle başlıyor. 1947’de ARDA adlı bir hükümet kuruluşu, Olympic Yarımadası’nda LIM teknolojisi olarak bilinen çığır açıcı bir teknoloji geliştirmeye başlar ve bunun dünya üzerinde devrim niteliğinde bir etki yaratmasını bekler.
Ancak 1955 yılına gelindiğinde Yarımada’da tuhaf olaylar ve açıklanamayan kaybolmalarla ilgili dedikodular dolaşmaya başlar. Bunun üzerine hükümet yerel nüfusu tahliye edip 300 metre yüksekliğinde bir duvar inşa ederek Olympic Exclusion Zone adı verilen alanı oluşturur. Takip eden 30 yıl boyunca, hükümet sınırları içindeki gizemli olayları araştırdıkça bölge giderek genişler. Sonunda, net bir açıklama yapılmaksızın bölge terk edilip kapatılmıştır.
Sıradan bir teslimat için yolu Olympic Yarımadası’na düşen karakterimiz kendini bir anda sürükleyici bir hayatta kalma ve gizemleri çözme hikayesinin ortasında buluyor. Kaotik bir şekilde kendinizi ‘Zone’un içinde bulduğunuzda panik içerisinde koştururken karşınıza kurtarıcınız olarak 80’lerden kalma külüstür bir station vagon çıkıyor. Can havliyle kendinizi arabanın içine atıp sürmeye başladığınızda oyun boyunca bize rehber olacak telsizdeki sesleri daha yakından tanımaya başlıyoruz.
Esrarengiz karakterler ve onların hikayeleri
Tobias Barlow ve Francis Cooke, ‘Zone’da çalışmış ve hala burada yaşamaya devam eden iki bilim insanı, arabanın telsizi aracılığıyla sizinle irtibata geçiyor ve Dr. Ophelia “Oppy” Turner‘a ait bir garaja yönlendiriyor. Oppy size yardım etmeyi gönülsüzce kabul ediyor ve bölgeyi keşfederken garajını kullanmanıza izin veriyor. Ve bundan sonra garaj sizin üssünüz ve bölgenin tüm kaosundan korunabileceğiniz güvenli bir sığınak haline geliyor.
Garajın güvenliğine ulaştığımızda Oppy, Tobias ve Francis, bölgenin “anomaly“ olarak bilinen paranormal fenomenlerle dolu olduğunu ve 50’Ii yıllarda yanlış giden başarısız bir katastrofik deneyin sonucu olduğunu açıklıyor. Ve sizin arabanızın da bir “remnant” olduğu ortaya çıkar. Ve karakterlerden biri tarafından, eğer izin verirseniz station vagonunuzun sizi deliliğe sürükleyeceği konusunda uyarılıyorsunuz. Bununla birlikte araba da oyunun karakterleri arasında yerini almış oluyor. Hatta arabanızın içinde, onunla iletişim kurabileceğiniz ufak bir ekran bile var!
Bu açıklamalardan sonra ilk görevimiz belli olmuş oluyor. ‘Colossal Cappy’ olarak bilinen bir anomaliyi keşfederek Remnant’ın kontrolü ele geçirip geçirmediğini doğrulamanız gerekiyor. Oppy’nin icadı olan ARC cihazıyla donanmış olarak keşiflerimiz bilinmeyene doğru gerçeküstü bir yolculuğa dönüşüyor.
Oynanış ve mekanikler
Pacific Drive, dinamik ve zorlu oynanışın özünü benimseyerek roguelike türüne kök salıyor. Sürücü olarak, yıpranmış bir station vagonda öngörülemeyen Olympic Exclusion Zone’da geziniyorsunuz. Temel roguelike unsurları stratejik karar verme, kaynak yönetimi ve Bölge içinde gizlenen anomalilerin her zaman var olan tehdidinde kendini gösteriyor.
Manuel araç etkileşimi
Oyunda sürüşten onarıma ve kaynak toplamaya kadar kelimenin tam anlamıyla çok sayıda hareketli parça var. Yaptığınız neredeyse her şey manuel girdi gerektiriyor. Arabanın kapısını açmak, motoru çalıştırmak veya vites değiştirmek olsun herşeyi manuel olarak yapmanız gerekiyor. Bu süreç, araç bakımına kadar uzanıyor.
Örneğin, hasarlı bir kapının değiştirilmesi, kapıya doğru yürümeyi, kapıyı çıkarmak için bir düğmeye basmayı, başka bir düğmeye basarak kapıyı çıkarmayı, yerine yenisini hazırlamayı, araca geri dönmeyi ve ardından başka bir düğmeyi basılı tutarak yeni kapıyı takmayı gerektiriyor. Bu titiz süreç aracın neredeyse her bileşeni için tekrarlanarak uygulamalı bir oyun deneyimi yaratıyor.
Kaynak toplama ve envanter yönetimi
Hayatta kalmak, testereler ve levyeler gibi aletleri kullanarak seferler sırasında kaynak toplamaya dayanıyor. Aracın bakımı için yeterli kaynak toplamak ve envanter alanını yönetmek arasında bir denge kurmak stratejik bir zorluk haline geliyor. Station wagon’un mobil merkez özelliği, garaj yükseltmeleri ve özelleştirme seçenekleriyle birleştiğinde, genel hayatta kalma ve kaynak yönetimi yönünü güçlendiriyor.
Güvenli alan ve yükseltmeler
Garaj, Zone’un kaosunda tek gerçek sığınağımız olarak hizmet veriyor. Sadece güvenli bir alan değil aynı zamanda upgrade ve kişiselleştirme merkezi. Seferler sırasında toplanan kaynaklarla elde edilen hem garaj hem de araba için yükseltmeler, yolculuğun bir göstergesi haline geldi. Özelleştirme seçenekleri benzersiz bir bağ yaratıyor ve arabayı bir ulaşım aracından daha fazlasına oyuncuyla birlikte gelişen bir yol arkadaşına dönüştürüyor.
Hikaye entegrasyonu ve anomaliler
Pacific Drive, roguelike yapısına hikaye katmanını sorunsuz bir şekilde entegre ediyor. Kötü sonuçlanan LIM teknoloji deneylerinden doğan anomaliler, büyüleyici anlatı unsurları sunuyor. Karakterimizle bağlantı kuran psişik bir varlık olan Remnant, oyuna benzersiz bir dokunuş katıyor. Hikaye görevleri rutin koşulara heyecan katıyor; Kitlesel Halüsinasyon olayı ve Derin Bölge’nin keşfi, oynanışla birlikte gelişen bir hikaye anlatımına katkıda bulunuyor.
ARC cihazının tanıtılması anomali keşfine yeni bir boyut katıyor. Bu cihaz geçitler oluşturarak sürekli değişen Zone’da gezinmenizi sağlıyor. Bu dinamik mekanik hem keşfi hem de garaja dönüşü geliştirerek stratejik düşünme ve uyum yeteneği gerektiren bir oyun döngüsüne katkıda bulunuyor.
Ayaküstünde anormal manzaralar
Pacific Drive, direksiyonun ötesine uzanan çok yönlü bir yolculuk olarak ortaya çıkıyor. Station wagon odak noktası olmaya devam ederken, oyun yürüyerek keşif yoluyla farklı bir katman sunuyor. Zone’a sadece bir sürücü olarak değil, esrarengiz manzaraları yürüyerek gezen bir kaşif olarak adım atıyoruz.
Arabanın sınırlarının ötesinde, Olympic Exclusion Zone, her biri kendi gizemleri ve zorlukları olan anomalilerden oluşan geniş bir arazi olarak ortaya çıkıyor. Yürüyerek keşif, oyuncuların Zone’un ayrıntılarına girmesine, gizli köşeleri keşfetmesine, hikayeyi çözmesine ve ürkütücü olaylarla ilk elden yüzleşmesine olanak tanıyor.
Kişisel deneyimlerim
Pacific Drive ile ilk deneyimim Stranger Things, Control ve Annihilation gibi tanıdık yapımların anılarını tetikledi. Ancak, oyun hızla kendi yolunu çizdi, crafting, hayatta kalma mekanikleri ve her geçen görevde ortaya çıkan hikaye ile beni etkilemeyi başardı. Ayrıca oyunun olağanüstü seslendirmesi, karakterlere hayat vererek ve Olympic Exclusion Zone’un gizemlerini derin bir şekilde aydınlatarak bu sürükleyici deneyimi yükseltti.
Anomalilere alıştıktan ve çevreye alıştıktan sonra, malzeme koşuları yaptığınız sürece oyun eğlenceli bir rutin haline geliyor. Ancak hikaye görevleri sizi tamamen farklı ve heyecanlı bir atmosfere sokuyor. Oyuna zaman ayırmanızı kesinlikle tavsiye ederim çünkü oynadıkça daha eğlenceli hale geliyor. Ayrıca, kim başladığımız paslı eski makine yerine 80’lerden kalma havalı bir station vagon istemez ki (Remnant statüsü nedeniyle bir bilince ve kişiliğe sahip olan güvenilir ortağımız alınmasın tabii ki).
Pacific Drive benim için bir oyundan daha fazlası oldu; kişisel bir yolculuğa, anomaliler ve belirsizlikler arasında bir maceraya dönüştü. Belirli bir türün içine hapsolmayı reddetmesi onu zorlayıcı ve bağımlılık yapıcı bir deneyim haline getirdi. Tahmin edilemez Olympic Exclusion Zone’un derinliklerine indikçe Pacific Drive’ın cazibesi daha da arttı. Bilinmeyenin hikaye odaklı keşfi, beni ileride ne olacağına dair bir beklenti duygusuyla baş başa bıraktı. İster roguelikes, ister hikaye odaklı oyunların hayranı olun, ister sadece kişisel bir oyun deneyimi isteyin, Pacific Drive ekran karardıktan uzun süre sonra bile yankı uyandıran bir deneyim.
Değerlendirme
Özetle Pacific Drive, roguelike oynanışın zorlu dokusuna büyüleyici bir anlatıyı ustalıkla dokuyan etkileyici bir oyun deneyimi. Bazıları detaylı mekanikleri ve yürüyerek keşif yapmayı biraz yorucu bulabilir ancak ben bunu oyunun avantajı olarak görüyorum. Mekaniklere gösterilen titizlik, oyuncuları Olympic Exclusion Zone’un esrarengiz dünyasına çekiyor.
Kişisel görüşüm, Pacific Drive’ın biraz daha fazla emek gerektiren bir oyun olduğu, ancak oyuncuları anomaliler, tehlikeler ve karmaşık bir şekilde örülmüş bir hikaye ile zengin, sürükleyici bir yolculukla ödüllendirdiği yönünde.
Oyun incelemeleri için temel kriterlerimizi merak ediyorsanız,
İnceleme ve etik politikamıza göz atabilirsiniz.
Comments