Yedi yıldır geliştirilen Manor Lords, 26 Nisan’da erken erişim olarak yayımlanacak. Bu bölümdeki rehberimizde oyuna başlarken nelere dikkat etmeniz ve nasıl başlangıç yapılması gerektiğini anlatacağız. Manor Lords rehberimiz başlangıç önerileri dışında; ekonomi, savaş ve yönetim olarak üçe ayrılacak. Oyun geliştirilmeye devam ettikçe konu başlıklarımızı artıracağız.
Manor Lords başlangıç rehberi
Karakter ve arma oluşturma
Manor Lords başlangıcı portre ve arma oluşturma kısmı ile başlıyor. Oyunun ortasından itibaren aktif olacak karakterimizin ikisi kadın ve yedisi erkek olmak üzere dokuz farklı tipi mevcut. İsim ve portreyi seçtikten sonra arma ile devam ediyoruz.
Oyun kurulumu
Karakter ve portreden sonra oyun kurulumuna geçiyoruz. Topraklarını refaha ulaştır, Barışı yeniden sağla ve Diken üstünde adında üç farklı senaryo mevcut. Erken erişim sürecinden tam sürüme kadar daha fazlasının geleceği açıklandı. (Geliştirici notu: Yapay zeka şehir inşaatı hala yeniden düzenleme aşamasında)
Taslak zorunluluğu olarak adlandırılan kısım oyun zorluğu: Rahat, Varsayılan ve Zorlu
Erken erişim sürecinde varsayılan ile oynamanızı tavsiye ediyoruz.
Üsteki kısım hazır oyun kurulumları alt tarafta ise sizin tercihlerinize göre bir oyun kurulumu olacak.
Nihai hedefler; Hakimiyet (Bölgeleri ele geçirerek, tüm lordları ortadan kaldır.) Büyüme (Büyük Kasaba yerleşim seviyesine ulaşın.) Fetih (Kazanmak için tüm bölgeleri ele geçirin.) Yok. (Sonsuz oyun)
Yapay zeka rakipler: Erken erişim başlangıcında yer almayacak.
Harita dışı düşman: Mevcut: Haritanın dışında bulunan bir yapay zeka rakibi ekler. 2 bölge ele geçirir ve eğer kendisine meydan okursanız ordularını ana oyun haritasına getirir. (Oyun başında bölgeyi ele geçiriyor diye bir uyarı aldığınızda sakın savaş ilan etmeyin, gelişmenizi bekleyin. O iki bölge haricinde bir bölgeye yayılmayacak.) Yok. (Diplomasi seçeneklerini görmeniz için mevcut olarak kalmasını tavsiye ederiz. Ama savaş ilan ederseniz sizi 100 kişiyi aşan ordusuyla dize getirecek, şehrinizi yakacaktır.)
Mevcut seçtikten sonra yapay zeka yaklaşımını da seçebilirsiniz. ( Dengeli: Yedi bölge ele geçirildikten sonra sizin topraklarınızda hak iddia edebilir. Saldırgan (Her an topraklarınız üzerinde hak iddia edebilir.) Tepkisel (Hak iddia etmez ama topraklarını korur.)
Baskın sıklığı: Yok. (Rastgele baskın gerçekleşmez.) Orta (Kademesi de artarak 2 senede bir baskın gerçekleşir.) Sık (Baskınlar arası bir seneden az bir süre geçer.)
Başlangıç mevsimi: İlkbahar olarak kalmasını öneriyoruz. Hem ürünlerin hem de ekinlerin korunması için uygun bir mevsim.
Diğer ayarların varsayımda kalmasını tavsiye ediyoruz. (Erken erişimde dengeleme önemli. Oyun deneyimi açısından varsayılanda kalmaları önemli.)
Manor Lords başlangıcı
Temel ayarlamaları yaptıktan sonra oyuna başlıyoruz. Burada bilmeniz gereken haritanın sabit olacağı. Ancak başlangıç noktanız her oyunda farklı bir noktada olacak. Ve kaynaklarda değişecek. Aynı şekilde 8 bölgede rakibinizin başlangıç bölgesi de değişiyor.
Oyuna beş aile ile başlıyoruz. Çok fazla detaya takılmadan (Bu oyunumuzda 8 erkek ve 2 kadın vardı.) her ailenin 3 kişiden oluştuğunu söyleyebiliriz. Çocuklar evler inşa edilince doğuyor. Evlerde bir bey, bir hanım bir de çocuk bulunuyor. Erkekler aynı zamanda savaşçı olarak milis gruplarına ekleniyor. (Savaş rehberimizde detaylara yer vereceğiz.)
Başlangıçta beş aile yer alıyor. Bunlar herhangi bir işe atanmamış olarak belirtilmiş. Siz Tımar Arazileri inşa ettikçe bu ailelerin sayısı artacak. Oyunda işçi değil de aile çalıştırıyorsunuz. Her ailenin farklı bir mesleği oluyor. Üst kısımda başlangıç için dikkat emeniz gereken bir diğer nokta da fıçıdır. Burası yakıt ve gıda stoklarınızın ortalamasıdır. Aylık olarak gıda ve yakıt hesaplanır ve buraya yansır. (Diğer detaylardan ekonomi rehberimizde detaylandıracağız.
Üst kısmın sağında ise kaynakları geçiyorum (ekonomi rehberinde anlatacağız) henüz geliştirilme aşamasında ama çalışan üçüncü şahıs modu yer alıyor. ‘Göz‘e tıklayarak geçiş yapabilirsiniz. Yanında ise dört farklı değer bizi karşılıyor. Burada ise oyun ortasında Köşk inşa edildikten sonra ortaya çıkacak kişisel servet yer alıyor. Altında ise yeni topraklar alacağımız nüfuz (yönetim rehberinde detaylıca anlatacağız.) yanlarında yıllık kraliyet vergisi ve kralın desteği bulunuyor.
Şimdi Manor Lords başlangıcında yapmanız gerekenleri sıralıyoruz. (Bu sıralama tavsiye niteliğindedir. Elbette siz ayrı bir strateji oluşturabilirsiniz.)
- Yollar hem tımarlar hem de diğer binalar arasındaki bağlantıyı sağlıyor. Her bina ihtiyaç duyuyor. Dilediğiniz gibi organik yolları ücretsiz bir şekilde yapabilirsiniz.
- Evsiz Çadırları‘na dokunmayın. (İşçi kampına dönüştürebiliyorsunuz.) Aşağıdaki üretim tesislerini yapınca daha sonra tımar alanları yapacaksınız. Beş tımar alanı veya ikisi iki ailenin kalacağı kadar büyük üç tımar alanı yaptıktan sonra evsiz çadırları otomatik olarak yok olacak. (Tımar alanlarına ilişkin tüm detaylar ekonomi rehberimizde yer alacak.)
- Bağlama Kazığı öküzünüzün dinlendiği ve diğer hayvanları yönettiğiniz alandır. Buraya yol bağlantısı çekmeniz yeterli. Sakın altınınızı harcamayın. (100 altınla tımar arazinize tavuk kümesleri ve havuç tarlaları ekleyeceğiz.) Oyun ortasına doğru dilerseniz bir öküz daha satın alırsınız. Ancak yeni bir bağlama kazığı inşa etmelisiniz. Başlangıç için gerek yok.
- Erzaklar ise aşağıdaki sıralamada göreceksiniz ambarlara kaldırılacak.
- İnşaat menüsündeki ilk sıradaki ‘Toplama’dan Tomruk Kampı yapıyoruz. Temel üretim kaynağımız odun üretimi ve daha sonrasında kereste için gerekiyor. (Burada bir aile çalışsa yeterli.) Konum olarak ormanın içinde olması gerekmiyor ancak kaynağa ne kadar yakın o kadar iyi.
- Avcı Kampı ile ilk gıda ve giysi için gereken temel yapıyı kuruyoruz. Haritada her bölgede Yabani Hayvanlar alanı bulunuyor. Bu bölgeye yakın yapmanızı tavsiye ederiz. Yine kamp inşa edildikten sonra ‘gelişmiş‘e tıklayıp haritadan av alanını işaretleyebilirsiniz. İşaretlemeseniz dahi onlar çalışmalarını sürdürüyor. Kamp alanına da bir aile yerleştirebilirsiniz. Bütün mevsimler aktif olarak çalışmalarına devam ederler.
- Toplayıcı Kulübesi ile orman meyvelerini toplayabilirsiniz. Yerleşim için oyun başında büyük bir gıda artışı sağlar. Kış mevsimi çalışmaz. Diğer mevsimler bir aile bulundurabilirsiniz. Yine kulübe inşa edilince ‘gelişmiş’e tıklayıp haritadan özel olarak yerleştirilmiş bölgeyi işaretleyebilirsiniz. Bunu işaretlemenizi tavsiye ederiz.
- Daha sonra ise inşaat alanından lojistik bölümüne geçiyoruz. Kaynakların korunması için Tahıl Ambarı ve Ambar inşa ediyoruz. Mevsimlerin etkisi oyunda ağırlıklı kaynakların korunması için çok önemli. Aile bulundurmanız başta şart değil ancak kaynakların taşınması için zaman zaman yerleştirmek gerekiyor. Bazen diğer işlerdeki aileler ambarlara ürün koymuyor. Yine burada biriken ürünlerin satışını da eğer burada çalışan aile olursa onlar gerçekleştiriyor. Tahıl ambarı, gıda ürünlerini diğer ambar ise malzemelerin depolanmasını sağlıyor. Ambarların işlevi arada köprü vazifesi görmesidir. Gerektiğinde tımarlar malzeme alır gerektiğinde ise endüstri binaları.
Kaynak | Ambar Tahıl Ambarı | Tımar Endüstri |
- Tekrar inşaattan ‘toplama’ bölümüne geliyoruz ve Oduncu Kulübesi inşa ediyoruz. Bunu yakacak için kullanıyoruz. Temel gereksinimlerden biridir. Bir aile bulundurmanızı tavsiye ediyoruz. Her zaman yakacak kullanan aileler kışın iki katı olarak kullanır.
Başlangıçta bu şekilde bir yol izlemenizi tavsiye ederiz. Şimdi Manor Lords ekonomi rehberi ile tımar, üretim ve ticaret detaylarına göz atalım. Daha sonra ise Manor Lords savaş rehberimize bakarak savaş ve diplomasi taktiklerini öğrenebilirsiniz. En son ise Manor Lords yönetim rehberine göz atabilirsiniz.
Rehberlerimiz oyun geliştikçe detaylanacak.
Comments