Yerli video oyun stüdyosu Ravenscape Collective tarafından geliştirilen retro psikolojik korku oyunu Tostchu, grafikleri ve hikayesiyle dikkat çekiyor. 90’ların Türkiye’sini otantik bir şekilde sunan oyununun geliştirici ekibinde Mert Günhan ve Zade olarak bilinen Barış Danış da bulunmakta.
- Tostchu, PC platformunda incelendi.
- Tostchu… Bu, bir baba mesleğinin yanı sıra… Milleti doyurma isteğidir.
Psikolojik gerilim içeren atmosferik korku oyunu Tostchu, bizleri Anadolu’nun ıssız bir köşesinde babamızın emaneti ekmek teknesine iki hafta boyunca sahip çıkmamız için Konya’ya götürmekte. Baba emaneti ekmek teknesinin batmaması ve işlerin aksamaması için yollara düşeriz. Oyun, 90’lı yıllarda yaşamış veya büyüyen herkesin tanıdığı mekanlarla nostaljik duygular yaşatıyor ve daha ilk dakikalarında içinizi odadaki soba kadar sıcak tutuyor diyebilirim.
Tostchu’nun hikayesi (Spoiler yok)
Babamız, bizi arayarak amcamızın vefat ettiğini ve annemiz ile Sivas’a gitmesi gerektiğini, bu yüzden bizim (Cihan) iki hafta boyunca dükkâna bakmamız gerektiğini söylüyor. Saat 8’de malları bize Osman bırakıyor. 90’lı yıllarda geçen oyunda, Konya’da yaşanan gizemli olaylara tanık oluyoruz. Babamızın emaneti dükkânda, lastikçi ustanın yardımlarıyla dükkânımızı işletiyoruz. Dükkâna gelen bazı müşteriler, bizi çevreye karşı uyarmakta ve kaybolan insanlardan bahsetmektedir…
Oyun sürecinde karşılaştığımız bazı insanlar bize garip tavsiyeler verirler. Radyoda ve televizyonda konuşulan, o yıllara uygun sohbetler geçmektedir. İnsanların bize “Kardeşim, bak ben sana daha ucuza mal veririm” gibi sohbetlerini duymanın yanı sıra, bizi iyi niyetle uyaran insanları da görmekteyiz.
Tostchu oynanışı
Babamızın bize emanet ettiği tostcu, büfesinde insanların siparişlerini alarak ve yarına yeni ürünler sipariş ederek büfenin devamlılığını sağladığımız bir oyun. Etrafta bize yardımcı olacak bilgiler ile müşterilerin isteklerine göre sipariş hazırlayarak para kazanıyoruz.
Lütfen tost siparişlerindeki standartları bilelim…
Televizyonda çıkan ve döneminin showları, haberlerini dinlemekteyiz. Fazla bir içerik olmadığından dolayı belli bir gün sayısından sonra insanı sıktığını söyleyebilirim. Radyo üzerinden insanların tuhaf olaylarını, o zamanların popüler konularını dinleyebiliyoruz.
Oyunun bana yaşattığı gerilimi sevdiğimi söyleyebilirim. Hatta bir yerde beni çok güldüren bir sohbetin üstüne ufak bir gerilim yaşadığımda oyunu daha da ciddiye alarak oynadığımı söyleyebilirim. Oyunda birden fazla son olduğunu ve yaptığımız etkileşimlere göre farklı sonlar görmekteyiz.
Bize retro grafikler ile ilginç ve farklı bir deneyim yaşatıyor. Grafiklerin oyuna çok güzel yedirildiğini ve kesinlikle sırıtmadığını düşünmekteyim. Bu grafiklerin oyuna farklı bir boyut kazandırdığını düşünüyorum, yaşasın indie stüdyolar !
Mekanikler
Tostchunun bizi çok yönlendirdiğini söyleyemem hatta ilk siparişimi veremediğim için oyuna bir defadan fazla başladığımı itiraf etmeliyim. Bir konuda başardıkları tek şey ise oyunu sadece mouse üzerinde 3 tuşa sığdırdıkları için tebrik edebilirim.
Oyunda WASD ile hareket ederken mouse orta sol,sağ ve orta tuşu ile etkileşim olmakta. Orta tuş ile ekmeği ikiye bölerken, sol tuş ile kesme ve sağ tuş ile bırakma etkileşimleri olmakta. Orta tuş eşyalara baktığımız eşyalara göre değişiklik göstermekte.
Dükkanın arka kapısından gelen ekmek, kaşar, margarin, sucuk ve içecekleri alarak buzdolabına koymamız gerekli, yoksa bozulma ihtimalleri var. Özellikle kesilmiş veya açılmış paketler daha hızlı bozuluyor. Oyun bu konuda gerçek bir simülatör diyebilirim. Gerçek bir tostçu dükkanı hissiyatını yaşatıyor.
Değerlendirme
Oyunun bana yaşattığı gerilimi, o yıllarda yaşanan sohbetleri ve nostalji havasını çok sevdiğimi söyleyebilirim hatta evde kendime tost bile yapmışlığım var. Grafiklerinin ise oyuna çok yakıştığını sırıtmadığını veya kötü olmadığını düşünüyorum. Oyunun bana verdiği gerilim hissiyatını yaşadığımı ve jumpscare olmadığından dolayı daha çok zevk aldım. Beni korkutmak için çevreye ve yaşanılan olaylara yedirilmesi daha da hoş. Spoiler vermeden yaşadığım bir olayda “Lan, burada demin bir şey vardı, şimdi yok?” tepkisi vermişliğim oldu.
Bunların yanı sıra, sevmediklerim ise temponun çok düzenli bir gidişatı olmaması. Bazı buglar, oyunun içine dalmanı engelliyor. İçerik çeşitliliği çok az; televizyon, radyo ve müşterilerin konuşma metinleri gibi şeyler sınırlı. Menüde daha da fazla çeşit olabilirdi.
Oyun incelemeleri için temel kriterlerimizi merak ediyorsanız,
İnceleme ve etik politikamıza göz atabilirsiniz.