0

Civilization 7 lansmanına kadar bu bölümde geliştirici günlükleri özelinde özet oynanış yeniliklerine yer vereceğiz. İşte Civilization 7 oynanış yenilikleri.

Civilization 7 oynanış yenilikleri

Çağ sistemi

Civilization serisi bu yeni oyunla birlikte çağlarda radikal bir sisteme geçiş yapıyor. Artık çağlar Antik, Keşif ve Modern olarak üçe ayrılacak.

  • Tarım toplumlarının şehir merkezlerine kümelenmeye başladığı ve ilk medeniyetlerin temellerini oluşturduğu Antik Çağ 
  • Uzak diyarlardan değerli mallara duyulan arzunun imparatorlukları büyük okyanuslara yaymaya teşvik ettiği Keşif Çağı.
  • Ve insanlığın buhar makinesinin geliştirilmesinden atomun parçalanmasına kadar gittiği, inanılmaz teknolojik büyüme ve küresel çatışma dönemi olan Modern Çağ.

Geliştirici ekip, “Genel olarak konuşursak, bir Çağın standart hızda yaklaşık 150 ila 200 tur veya kabaca üç ila dört saatlik oyun süresi sürmesini bekleyebilirsiniz.” diyerek bir oyunun yaklaşık 10 ila 12 saatte tamamlanabileceğini açıkladı.

Şimdi de Çağlardaki temel öğelere göz atalım:

  • Medeniyetler: Medeniyetler Çağa özeldir ve Benzersiz Yetenekler, Birimler, Medeniyetler ve Binalar ve/veya Geliştirmelerle donatılmıştır. Her medeniyetin benzersiz parçaları o Çağda her zaman önemlidir ve bu nedenle her Medeniyetin gücünün zirvesinde rekabet ediyormuş gibi hissetmesini sağlar.
  • Kaynaklar: Her Çağ, o zaman diliminde haritada mevcut olan elde edilebilir Kaynaklar kümesini içerir. Bazı Kaynaklar birden fazla Çağı kapsarken, diğerleri belirli bir Çağa özeldir. 
  • Medeniyet Bilgisi ve Teknolojiler: Yaşlar, hangi Medeniyet Bilgisi ve Teknolojilerin araştırılabileceğini belirler.
  • Binalar ve Birimler: Mevcut Birim, Bina ve Harika türleri Çağa göre belirlenir.
  • Bağımsız Güçler: Bağımsız Güçler, haritada etkileşime girilebilen küçük gruplardır.
  • Oyun Sistemleri: Belirli oyun sistemleri yalnızca her Çağ’da mevcuttur, böylece her Çağ’ın benzersiz ve etkileşime girmenin heyecan verici olduğu hissedilir. 
  • Oynanabilir Harita Alanı: Çağlar, oynanabilir haritanın genel boyutunu ve kapsamını belirler ve oyuncu yeni Çağlara geçtikçe genişler.

Legacy Path sistemi!

Bilim, Askeri, Kültür ve Ekonomi hedefleri Legacy Path sisteminin bir parçası olacak. Her Legacy Path, belirli bir yolda ilerledikçe size daha büyük ödüller sağlayan birkaç kilometre taşı içerir. Her yeni ödül, bir sonraki Çağa geçiş sırasında yararlanabileceğiniz bir veya daha fazla bonusun kilidini açar. 

Bir Legacy Path’i tümüyle tamamlamak, bir sonraki Çağ’da erişebileceğiniz bir Altın Çağ Legacy’sinin kilidini açar; bir Legacy Path’in bir kilometre taşını bile tamamlayamamak size ilişkili bir Karanlık Çağ Legacy’si verir. Her yol ve hedefleri Çağ’a göre temalandırılmıştır ve bu da o zaman diliminin özünü daha da ortaya çıkarır. 

Bir Çağın sonuna yaklaştığınızda, bir Krizle karşı karşıya kalacaksınız. Adından da anlaşılacağı gibi, Krizler oyundaki tüm medeniyetlerin yüzleşmesi ve üstesinden gelmesi gereken bir şeydir ve Çağa göre temalandırılmıştır.

Çağ geçişleri ve medeniyet değişimi!

Her medeniyet mevcut medeniyet haricinde iki farklı daha medeniyetle yola devam edebilir. Bu geçiş sırasında medeniyet değişimi kültürel bir birikim olarak kalıyor. Aşağıdaki örnekte Hatshepsut Antik Çağ’da Mısır’ı seçmiş durumda. Keşif Çağı’nda ise Abbasi’ye yönelmiştir. Moğolları seçebilmesi için 3 at kaynağına ihtiyaç duyuyor. Orada kilitlenme durumu mevcut. Modern Çağ’da ise Buganda veya diğer modern medeniyete geçiş sağlanabilir.

Hatshepsut’un potansiyel yolları

Çağlarla birlikte şehirlerde değişen ve değişmeyen binalar mevcuttur. Ve gelenekler ve generaller de çağlar boyunca değişmezler arasında.

  • Liderler Çağlar boyunca aynı kalır . Liderler tüm Çağlar boyunca varlığını sürdürür ve imparatorluğunuzun parçası olan ve rakiplerinizin kim olduğunu her zaman anlamanızı sağlar. Geliştirdiğiniz ilişkiler varlığını sürdürür ve Liderler niteliklerini yükselterek büyümeye devam eder. Ayrıca, Çağlar boyunca diğer liderlerden hangisinin değerli müttefikleriniz veya acımasız düşmanlarınız olmayı hak ettiğine karar verirken her kampanyaya kişisel bir hikaye anlatma duygusu katmaya yardımcı olur.
  • Gelenekler her zaman mevcuttur . Bir medeniyetin özel Civics ağacına yatırım yapmak, herhangi bir Çağda kullanılabilen sosyal politikalar olan Gelenekleri açar. Modern Çağ’da, tüm sosyal politikalarınızı Geleneklerle birleştirmek isteyip istemediğiniz tamamen size kalmış – ve bazı liderlerin bunu yapmak için bonusları var!
  • Yaşlanmayan binalar . Bazı binalar o kadar önemlidir ki yenilenemezler. İnşa ettiğiniz tüm Harikalar ve inşa ettiğiniz tüm benzersiz Mahalleler her zaman haritada kalacaktır.
  • Komutanlar ısrarcıdır . Komutanlar özellikle güçlü ve etkili birimlerdir, savaş alanını inceledikçe seviye kazanırlar. Bu birimlere yaptığınız yatırımlar uzun vadede karşılığını verecektir, çünkü tüm Komutan nitelikleri ve deneyimleri Çağlar boyunca devam eder.
Civ7 – Norman şehri – Keşif Çağı

Liderler

Serinin bu yeni oyununda liderler ve medeniyetler ayrıldı. Liderlerin benzersiz özellikleri artık daha da özelleştirilebiliyor. Askeri, Diplomasi, Genişleme, Bilim, Kültür ve Ekonomi kategorilerinde oyun tarzınızı belirleyebilir ve detaylı nitelik sistemiyle benzersiz bir strateji sergileyebilirsiniz.

Nitelikler, oyun boyunca liderinizi daha da özelleştirmenize olanak tanır ve altı kategoriye ayrılır:

Kültürel, Diplomatik, Ekonomik, Yayılmacı, Militarist ve Bilimsel. Liderleriniz ve medeniyetleriniz bu kategorilerde farklı güçlere sahiptir ve bu da oyunla belirli Nitelik puanları kazanmaya olan yakınlığınızı belirler ve bu puanları liderinizi daha güçlü kılan nitelik Beceri Ağaçları için harcarsınız.

Örneğin, Augustus’un Kültüre güçlü bir odaklanması vardır – bu nedenle Kültürel Nitelik puanları kazanma şansınızın daha fazla olduğunu göreceksiniz.


İmparatorluk yönetimi

Civilization serisi 4X mekanikleri koruyarak devam ediyor. Hadi gelin önce 4X’ten ne anladığımıza bakalım:

  • eXplore: Oyuncular oyun dünyasını keşfeder ve yeni kaynaklar ve fırsatların yanı sıra diğer medeniyetleri ve zorlukları keşfederler
  • Genişleme: Oyuncular, haritada “altıgenler” ile gösterilen yeni yerleşim yerleri kurarak ve toprak edinerek kontrollerini genişletirler
  • eXploit: Oyuncular kaynaklarını ve yeteneklerini kullanarak medeniyetlerini daha da güçlendirirler
  • eXterminate: Oyuncular rakip medeniyetlere ve bağımsız güçlere saldırabilir veya onlar tarafından saldırıya uğrayabilirler

Civilization 7’de dayandırılan sitem şu şekilde özetleniyor: İmparatorluk yönetimi yük olmamalı! Özetle, 
her Civ oyuncusunun kendisini önemli kararlar alan bir imparatorluğun yöneticisi gibi hissetmesi, mikro yönetim görevlerine bağlı bir hizmetçi gibi değil .

Şehir yönetimi

Civ7’de şehir yönetimi de değişiyor. Yerleşimler; şehirler ve kasabalar olarak ikiye ayrılıyor.

Yerleşimci ile Kasaba kurarsınız daha sonra bir miktar altın ile Şehir’e dönüşüm olur.

Geliştiriciler bu değişikliği şöyle özetliyor:

“Şehirler güçlü üretim ve geliştirme merkezleri olmaya devam ederken, Kasabalar çok fazla denetim gerektirmeden ekonomik faydalar sağlayan temel destek merkezleri olarak hizmet eder. Önemlisi, Kasabaların bir Üretim Menüsü yoktur – Üretimlerini otomatik olarak Altına dönüştürürler ve uzmanlaşma yoluyla imparatorluğunuz için çeşitli destek rolleri sunarlar.”

Kasabalar belirli bir Nüfus eşiğine ulaştığında, oyuncuların onları çeşitli rollerden birinde uzmanlaştırmalarına olanak tanıyan bir Odak Menüsüne erişim kazanırlar.

  • Çiftçilik Kasabası / Balıkçı Kasabası : Çiftliklerde, Meralarda, Plantasyonlarda ve Balıkçı Teknelerinde Bonus Yiyecekler.
  • Maden Kasabası : Kamplarda, Oduncularda, Kil Ocaklarında, Madenler ve Taş Ocaklarında Bonus Üretim.
  • Ticaret Karakolu : Kaynak fayanslarında ve Ticaret menzilinde Bonus Mutluluk.
  • Kale Kasabası : Bu Kasabadaki Birimlere bonus iyileştirme ve Duvarlara sağlık.
  • Dini yer : İmparatorluğunuzdaki tüm Tapınaklara Bonus Mutluluk.
  • Merkez kasaba : Her bağlı yerleşim yeri için Bonus Etki.
  • Kent Merkezi : Bu Kasabada İki Bina Bulunan İlçelerde Bonus Bilim ve Kültür.
  • Fabrika Kasabası : Bu Kasabada bir Fabrika satın almak için Bonus Altın verir ve ek bir Kaynak Yuvası ekler.
Civ7 kasaba odak menüsü

Civilization 5 daha çok Uzun bir stratejiyi tercih ederken, Civilization 6 Geniş’e doğru eğildi. Civ7 ise her iki oyunun yaklaşımını harmanlamayı hedefliyor.

İnşaatçı yok!

Civ5’teki gibi yöneteceğiniz, Civ6’daki gibi bir kaç hamlede yok olan inşaatçılar artık yok.

İnşaatçıları fayansları iyileştirmek için göndermek yerine, Nüfus artışı doğal olarak iyileştirmeleri yönlendirir. Yerleşimler Yiyecek ürettikçe, söz konusu Yiyecekleri bir kovada biriktirirler. Bir Yerleşimin büyüme kovası dolduğunda, iyileştirme için bir fayansa tahsis edilebilecek veya Kentsel fayanslara Uzman olarak atanabilecek bir Nüfus puanı kazanırsınız. Kova daha sonra bir sonraki büyüme etkinliği için boyut olarak büyür.

İmparatorluk Yönetimi

Yerleşim sınırına bağlı olarak mutluluk etkilenir. 12 şehre kadar İmparatorluğunuzu genişletebilirsiniz. Elbette daha fazlası da olabilir ancak bu sizin mutluluk yönetiminize ve kaynak stratejinize bağlı olarak devam edecektir.

Yerel olarak Mutluluk, Uzmanları desteklemek ve Şehirleriniz ve Kasabalarınızdaki Binaları korumak için gereklidir. Küresel olarak, yerleşimlerinizde birikerek Gelenekler ve Sosyal politikalar için güçlü güçlendirmeler ve yuvalar sağlayan özel etkinlikler olan Kutlamaları tetikler.

Çağlar devam ettikçe binaların eskidiğinden değiştirilmesi gerektiğinden bahsetmiştik. Ancak Depo Binaları, Benzersiz Binalar ve Geliştirmeler ve Harikalar etkilerini korur ve Çağdan bağımsız olarak tüm bonusları sağlamaya devam eder. Diğer binalar ise yeni Çağın gereksinimlerine ve kaynaklarına daha iyi uyacak şekilde yeniden inşa edilecek ve geliştirme fırsatları doğacaktır.

Uzmanlar serinin bu son oyununda geri geliyor. Kentsel fayanslara Nüfus tahsis etmek, Yiyecek ve Mutluluk tüketirken temel Bilim ve Kültür getirileri sağlayan Uzmanlar yaratır. Ayrıca fayanslarının bitişiklik bonuslarını da artırarak Şehrinizin potansiyelini en üst düzeye çıkarmak için onları hayati hale getirir. Getirdikleri faydaları tükettikleri kaynaklarla nasıl dengeleyeceklerine karar vermek, verimli Şehir yönetiminin kritik bir parçasıdır.

Ci7 – Benzersiz Mahalleler

Benzersiz Mahalleler, iki medeniyete özgü Benzersiz Bina aynı fayansı paylaştığında oluşur. Bunlar, medeniyetinizin kültürünü ve ilerlemesini yansıtan önemli avantajlar ve belirgin görsel yetenekler sunar. 

Harikalar için mücadelede de danışman yardımı geliyor. Bu sayede yarıda kalan harikalarınız olmayacak.

Anlatı sistemi

Civilization 7’de oyuncu davranışlarını tetikleyen anlatılarla karşılaşacağız. Keşifler (“goody huts” yerine kullanılan şey), Krizler ve oyunun diğer bölümlerini zenginleştirmek için sistematik olarak üretilen içerikler olarak yer alacak.

Bir anlatı olayı, oyun sırasında herhangi bir noktada gerçekleşebilecek gereksinimlerinin karşılanmasını bekleyecektir. Bu gereksinimler değişir; bazıları, Augustus’un kentleşme hırsları veya Benjamin Franklin’in itfaiye tugayı gibi hayatlarından hikayeleri yansıtan lider seçiminiz tarafından tetiklenir. Diğer olaylar, medeniyet seçiminize veya belirli oyun anlarına bağlanabilir.

Anlatı olaylarının türleri

Bir sürü farklı türde anlatı olayı vardır; bazıları lider seçiminizle, bazıları medeniyet seçiminizle bağlantılıdır ve diğerleri de hiçbirine özgü değildir. Anlatı olayları şu geniş kategoride yer alıyor:

  • Tarihi olaylar: Bunlar, oyun tarzınıza uygun, tarihten büyük ve küçük anları vurgular. Antik tıbbi keşifler, cesur mahkum kaçışları, savaş arabası isyanları, sanatsal çekişmeler ve devasa Moğol orduları görebilirsiniz. 
  • Ya-eğer senaryoları: Bunlar, bir Civ oyununun sandbox doğasına özgü “ya eğer” sorularını araştırır . Örneğin, Ashoka neden olduğu yıkımdan dolayı pişmanlık duymasaydı ve bunun yerine şiddet yoluna girseydi ne olabilirdi ? Ya da Xerxes yenilmeseydi ve Yunanistan işgalini başarıyla tamamlasaydı?
  • Benzersiz oyun anları: Bunlar, oyununuzda doğrudan yaptığınız seçimleri yansıtır ve her Çağ’daki eylemlerinizin sahadaki etkisini gösterir. Belirli Geleneklerin aktif olduğu bir Altın Çağ’a ulaşmak, Dininizin inançlarını seçmek veya savaşlardan veya hava olaylarından zarar görmek, hepsi anlatı olaylarını ortaya çıkarabilir!

Savaş mekaniği

Civ7’de komutanların yanında kuşatma mekaniğinde büyük yenilikler geldi. Büyük bir yükü elimizden alan komutan mekaniği hayranları sevindirecek diyebilirim. Tek bir hamle ile ordunuzu yönetebileceksiniz.

Karadaki Ordu Komutanları için disiplin ağaçları ise şunlar: 

  • Bastion: Ordunuzun saldırıya uğradığında sağlıklı kalmasını amaçlayan savunma bonusları
  • Saldırı: İnisiyatif aldığınızda size avantaj sağlamak için tasarlanmış saldırı bonusları
  • Lojistik: Ordunuzun boyutunu ve daha fazlasını artırmanıza olanak tanıyan operasyon odaklı bonuslar
  • Manevra: Haritada gezinmeyi kolaylaştıran, harekete odaklanan bonuslar
  • Liderlik: Komutan biriminin kendisine odaklanan ve savaş alanındaki etkinizi güçlendiren bonuslar.

Saldıran bir gücün Yerleşimi ele geçirebilmesi için, Şehir merkezini ele geçirmeden önce bu fayansların her birini fethetmesi ve kontrol etmesi gerekir. Diğer taraftan, duvarlı bölgeleri yok etmek ve işgal etmek, o Bölgenin kontrolünü size devredecek ve savunucuyu herhangi bir getiriden veya faydadan mahrum bırakacaktır. 

Gezilebilir nehirler

Evet savaş kısmında bundan da bahsedelim. Stratejik olarak bizi daha da düşündürecek gezilebilir nehirler üzerine kurulan şehir ve kasabalara daha da önem vermek gerekiyor. Seride ilk defa gemiler ve birimleri özgürce hareket ettirebileceğiniz gezilebilir nehirler olacak.

Müstahkem bir Kasaba veya Şehri ele geçirmek istiyorsanız, muhtemelen duvarları yıkmada uzmanlaşmış kuşatma birimleri inşa etmeniz gerekecektir. Gezilebilir Nehirler üzerinde yer alan Kasabalarınızı ve Şehirlerinizi bile düşünmeniz gerekecek; deniz kuvvetleri, onları düzgün bir şekilde savunmazsanız, iç kesimlere yelken açabilir ve yerleşimleri ele geçirebilir. 


Diplomasi, etki, ticaret, efsane ve hatıralar için ayrıntılar gelecek…

Oyun Günlüğü
Türkiye'nin yeni nesil oyun haber sitesi. 2020'den bu yana Türkçe ve İngilizce web sitelerimiz ve dijital dergimizle sizinleyiz! - Reklam ve işbirliği için mail atabilirsiniz.
Subscribe
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments

You may also like