2020 yılı oyun dünyası için gerçekten oldukça ilgi çekici bir yıldı. Belki de oyun tarihinin en tartışmalı oyunu The Last of Us Part 2 çıkışını gerçekleştirdi. Aynı zamanda asıl konumuz olan Sucker Punch’ın yeni oyunu Ghost of Tsushima da piyasada yerini aldı. Sony için çok verimli bir yıl olduğunu söylemek yanlış olmaz. Beklentileri asıl şaşırtan şey ise Ghost of Tsushima’nın kaliteli çıkışıydı. Oyun oldukça Assassin’s Creed çakması gibi gözüküyordu ve aslında öyleydi de gerçekten. Ama her çakma kötü olacak diye bir gerçek yok. Esinlendikleri serinin iyi özelliklerini alıp kendi temalarına adapte ettikten sonra fikrin nereden geldiğinin ne önemi var? Kaliteli oyun, kaliteli oyundur. Geçtiğimiz State of Play sunumunda ise bu serinin yeni oyunu Ghost of Yötei tartışmaların gölgesinde duyuruldu. Bu yazıda hem bu tartışmalara hem de kendi beklentilerime değineceğim.
Önceki oyunda Jin Sakai karakterinin Tsushima’nın Hayaleti olma sürecini izlemiştik. Bu noktada Sucker Punch şaşırtıcı bir tercih yaparak hikayeyi bundan 329 yıl sonrasına taşıyor. Fragmandan anladığımız kadarıyla Hayalet kimliği Japonya için bir mit halini almış ve ülkenin tekrardan zor bir duruma girmesiyle yeni ana karakterimiz bu mahlası taşımaya karar veriyor. Şuan için elimizde sadece bir adet fragman olduğu için detaylı konuşmak maalesef mümkün değil ama konsept olarak tartışmaların aksine benim oldukça ilgimi çektiğini söyleyebilirim. Kendimi bildim bileli halk hikayeleri ve mitolojilere bayılan birisi olarak bu hikayeyi bir halk destanına çevirip nesilden nesle aktarmaları benim gayet hoşuma giden bir tercih oldu. Jin Sakai olabildiğince sıradan bir ana karakterdi ve hikayesinin devamı ilgimi çok da çekmiyordu açıkçası. Gayet tatmin edici bir finali olduğunu düşünüyorum. İlk oyunun zayıf karınlarından olan hikaye anlatımını yeni karakterle birlikte sektör standartlarına çıkarıp bize uzun zaman devam edecek yeni bir destan verebilirler. Aynı zamanda yeni karakterin tasarımını da beğendiğimi belirtmeliyim.
Bu noktada tasarımlardan bahsetmezsem eksik kalırım. Öncelikle mekan/harita tercihinden bahsetmek isterim. İlk oyun Tsushima adasını gayet güzel bir şekilde aktarsa da adanın coğrafi kısıtlarından dolayı oldukça düz bir bölgede geçiyordu. Yeni oyunun ana merkezini Yötei dağı olarak alıyor olması beni dikey bölüm tasarımlarının artışı anlamında heyecanlandırdı. Tek endişem tırmanma mekaniklerini ilk oyundan daha ileriye götürememeleri. Daha önce Infamous serisini yapan bir firma olarak dikey hareketi sadece özel güçlerle güzel hala getirebilmişlerdi. Hem o oyunlarda hem de Ghost of Tsushima’da tırmanma mekanikleri oldukça kütük kalıyordu oyunun geri kalanına nazaran. Bu noktada Sucker Punch’a güvenmekten başka bir seçeneğimiz yok maalesef.
Aksiyon tarafında ilk oyun özellikle silah duruşu mekaniğiyle çeşitli ve keyifli bir oynanış dinamiği yakalamıştı. İkinci oyundan beklentim düşman çeşitliliğini oldukça arttırması ve bu güzel mekanikleri daha da derinleştirmesi. Zaten fragmandan gördüğümüz kadarıyla karakterimizin kullanabileceği bir zincir silahı ve kurt yoldaşı ekleniyor oyuna. Bu yeni mekaniklerin oynanışa nasıl bir katkı sağlayacağını oynanış fragmanı görmeden söylemek zor ama heyecan uyandırdıklarını belirtmeliyim. Oyuna dönem sebebiyle eklenecek olan ateşli silahların kullanışlılığını ve oyunda kapladıkları yeri de oldukça merak ediyorum. Kılıç dövüşünü bu kadar ön plana alan bir oyunun silahla sıka sıka gitmemizi isteyeceğini hiç sanmıyorum çünkü. Silahın eklentisinin eski Assassin’s Creed oyunları gibi olmasını bekliyorum bu açıdan.
Ghost of Yötei ne zaman çıkacak?
Bütün bu yazıda dikkatinizi çeken bir detay olmuş olabilir. En azından benim dikkatimi oldukça çekti. Sürekli Assassin’ Creed’den bahsetmek durumunda kaldım. Bu noktada Ghost of Yötei’den en büyük beklentim kendi marka kimliğini daha keskin şekilde gösterip diğer oyunların gölgesinde kalmaktan sıyrılması. Çok zor bir seneye çıkacak olan oyunumuzu ben bu cesaretinden dolayı da kutlamak istiyorum ayrıca. Çoğu firmanın GTA 6’dan dolayı çekindiği 2025 yılına oyun duyurmak oldukça cesur bir hareket bence. İlk oyuna gelen eleştirileri dikkatlice dinleyerek kendilerini geliştirdiklerine inandığım Sucker Punch’tan bir an önce bir oynanış fragmanı da beklemekteyim. Şimdilik içimdeki heyecanla pusudayım. Tıpkı bir Hayalet gibi…