Half-Life 2, 20. yıl dönümü kutlanmasının ardından hafta sonu Steam’de 60 binden fazla eş zamanlı oyuncuya ulaştı. Sürpriz bir güncelleme alan oyuna ilişkin tüm yeni detaylar haberimizde.
- Half-Life 2, 18 Kasım 21.00’e kadar ücretsiz oldu!
- Discord’da ilgini çekecek bir sohbet başladı! (Bize katıl!)
- YouTube’da yorumlarınızı bekliyoruz. Videolarımıza göz at!
Valve’nin bilim kurgu temalı birinci şahıs nişancı ve macera oyunu Half-Life 2, yirmi yıl sonra sürpriz bir güncelleme ile oyuncuları karşıladı. 20.yıl dönümünde de iki gün boyunca ücretsiz olan oyuna ilgi arttı.
Ağustos 2021’de 16 bin 101 eş zamanlı oyuncuya ulaşan oyun kendi rekorunu kırarak Steam’de 60 binden fazla eş zamanlı oyuncuya ulaştı. Bu yükseliş Steam Workshop desteği ve sürpriz güncellemeden kaynaklandı.
Half-Life 2, 20. yıldönümü belgeseli
20. yıldönümüne özel bir belgesel de yine oyuncuların beğenisine sunuldu. Aşağıdan belgeseli izleyebilirsiniz.
Half-Life 2, 16 Kasım 2024 güncelleme notları
Half-Life 2’deki her harita, uzun süredir var olan hataları düzeltmek, zaman içinde kaybolan içerik ve özellikleri geri yüklemek ve lightmap çözünürlüğü ve sis gibi birkaç şeyin kalitesini artırmak üzere Valve harita tasarımcıları tarafından incelendi. İşte tüm güncelleme notları:
- Oyun genelindeki aniden ortaya çıkan nesneler, delikler, görünürlüğü azalan ve kaybolan nesneler düzeltildi.
- Oyunun çıkış sürümü baz alınarak, Half-Life 2 genelinde HDR’ın açık veya kapalı olmasına göre aydınlatma yeniden dengelendi.
- Yeni radyal sis sayesinde daha temiz ve düz ufuk çizgileri!
- Oyun geneline daha yüksek çözünürlüklü lightmap’ler eklendi!
- Oyunun açılışındaki G-Man modelinin gözlerindeki yeşil parıltı kaldırıldı ve çıkış sürümünde görülen yansıtıcı parıltı geri getirildi.
- Oyun genelindeki eksik çimen dokuları ve karartılmış modeller düzeltildi!
Güncellenmiş grafik ayarları
- Half-Life 2 ana oyununu oynarken çıkış günündeki gibi kan ve ateş efektlerini veya bölümler için oluşturulan efektleri seçebilirsiniz!
- Yüksek Kalite modunda en yüksek detaylara sahip modellerle oynayın!
- Yeni bikübik lightmap filtrelemesi sayesinde, çok yüksek gölgelendirici detaylarıyla daha pürüzsüz lightmap gölgeleri elde edin!
- Oyun kumandası kontrolleri Half-Life 1 yıl dönümü güncellemesiyle uyumlu olacak şekilde güncellendi.
- Hedef Yardımı, kullanımı daha iyi hâle getirmek için yenilendi ve daha fazla yapılandırma seçeneği eklendi. Hedef Yardımı, oyun kumandası ve fare/klavye girdisi için ayrı ayrı etkinleştirilebilir. Yardım miktarı artırılıp azaltılabilir ve artık bir yetenek ayarına bağlı değil. Yüksek hedef yardımı ile zorda mı yoksa nişan yardımı kapalıyken kolayda mı oynamak istersiniz? Seçim sizin.
- Steam Deck ana menüsü güncellendi ve bölümler, atölye ve yeni girdi yapılandırması dahil olmak üzere bugünün tüm yenilikleri eklendi. Ana menünün Steam Deck versiyonu, Half-Life 2’yi Geniş Ekran Modu’nu çalıştıran bir bilgisayarda oynadığınızda da görünecektir.
Hata düzeltmeleri ve değişiklik notları
- Half-Life 2 ekibinin 3,5 saatlik geliştirici yorumları eklendi.
- Half-Life 2: Episode One ve Episode Two artık Half-Life 2 ana menüsünden oynanabilir.
- Half-Life 2: Lost Coast, Ekstralar menüsüne eklendi.
- Steam Atölyesi desteği eklendi. Görevleri tamamlayın veya silahları, düşmanları, arayüzü ve daha fazlasını topluluk tarafından oluşturulan içerikle değiştirin.
- Oyun geneline özel Steam Oyun Kaydı oyun olayları ve aşamaları eklendi.
Çizim ve grafikler
- Ayarlara bağlı olarak nesnelerin veya haritaların tamamen parlak veya tamamen karanlık olmasına neden olan sorunlar düzeltildi.
- Daha yumuşak gölgeler üretmek için lightmap’lere bikübik filtreleme eklendi. Gölgelendirici Detayı ayarı Çok Yüksek olarak ayarlanarak etkinleştirilebilir.
- Birçok haritadaki çimen detayı dokuları düzeltildi.
- Half-Life 2’nin ilk sürümündeki Klasik Efektleri etkinleştirmek için ayarlar eklendi. Bu efektler r_classic_blood veya r_classic_fire kullanılarak da etkinleştirilebilir.
- Radyal sis desteği eklendi.
- Half-Life 2 genelindeki speküler yansıma çıkış sürümüne benzeyecek şekilde ayarlandı.
- Ultra geniş ekranları desteklemek için arbalet ve roketatar silahlarının modelleri güncellendi.
- Yüksek görüş alanı ayarlarında kameranın araçların içine geçmesi düzeltildi.
- Haritalar arasında geriye doğru gidildiğinde lambda zulası göstergelerinin ve diğer çıkartmaların kaybolması sorunu düzeltildi.
- Model Detayı ayarını Yüksek yapmak artık her zaman modelin en yüksek detaylı sürümünü görüntüleyecek ve asla daha düşük detay düzeyiyle değiştirilmeyecek.
- Kenar Yumuşatma varsayılan olarak 4x MSAA olarak ayarlandı.
- Bazı ekran kartlarında diş gölgelendiricisinin tamamen beyaz olarak işlenmesi sorunu düzeltildi.
Arayüz ve seçenekler
- Arayüz artık daha yüksek çözünürlükleri destekleyecek şekilde ölçeklenebiliyor.
- Oyunu Steam Geniş Ekran modunda başlatmak artık Steam Deck’teki oyun kumandası dostu arayüzü kullanacak. Bu modu “-gamepadui” başlatma seçeneğiyle de başlatabilirsiniz.
- Yüksek Dinamik Aralık ayarı ana görüntü ayarları sayfasına taşındı.
- Yorum modu artık Yeni Oyun ekranında etkinleştirilebilir.
- Kilitli başarım simgelerinin gri tonlamalı görselleri Steam’dekilerle uyumlu olması için düzeltildi.
- Oyun kumandası buton simgelerinin okunabilirliği iyileştirildi.
- Buton ipuçları artık yalnızca standart ön yüz butonlarının ve tetiklerin simgelerini görüntülemeyi tercih edecek. Bu davranış “sc_prefer_basic_origin_hints” komutuyla devre dışı bırakılabilir.
- Arayüzde Verdana gibi sistem yazı tiplerinin kullanıldığı yerler yeni bir yazı tipi olan GorDIN ile değiştirildi.
- Platformlar arasında daha tutarlı bir işleme sağlayan yeni bir yazı tipi oluşturucu eklendi.
- Kenar Yumuşatma etkinken belirli yazı tipi karakterlerinin kenarlarının kesilmesi sorunu düzeltildi.
- Kaydırma çubukları ve buton animasyonlarının ters renkler kullanması düzeltildi.
- İşlev görmeyen “Mevcutsa ‘bloom’ efekti kullan” ayarı kaldırıldı.
- Half-Life 2 oynamanın detaylı durum bilgisi eklendi.
Girdi
- Varsayılan Steam Girdisi yapılandırması güncellendi.
- Oyun kumandası ayarları menüsü eklendi.
- Oyun kumandası kullanırken silah seçimi arayüz düzenini seçebilme özelliği eklendi.
- Fare/klavye ve oyun kumandası için ayrı Hedef Yardımı modu ayarları eklendi. Yeni Hedef Yardımı “Gelişmiş” modu artık araç kullanırken düşmanları takip etmeye ve hedefe odaklanmaya çalışır.
- Aç/Kapat modunda çömelme kullanıyorsanız, koşma tuşuna basmak artık oyuncuyu ayağa kaldıracak.
- Eski analog çubuk ayarları fare ayarları menüsünden kaldırıldı.
Oynanış
- Kuşların dünyada sıkışıp kalma ihtimali azaltıldı.
- Kapı saldırısı sahnesindeki Combine ile çömelme davranışı düzeltildi.
- Final sırasında Combine’ın bazen ateş etmemesi düzeltildi.
- Oyun duraklatıldığında oyun sesleri ve müzik de artık duraklatılıyor.
- Bir oyuncu kanallarda helikopterin çok önündeyse oluşabilen çökme sorunu düzeltildi.
- Dr. Breen’in bazı yayınlarda kameraya bakmaması düzeltildi.
- Yumuşak sürtünme seslerinin çalmaması düzeltildi.
Genel harita güncellemeleri
- Half-Life 2 ve Half-Life 2: Deathmatch’teki her haritaya tam HDR aydınlatma ve ton eşlemesi eklendi.
- Çoğu haritanın lightmap çözünürlüğü artırıldı.
- Oyun genelindeki çizim mesafeleri ayarlandı, böylece detaylar ve nesneler çok daha uzaktan görünür kalıyor.
- Çoğu haritadan Far-Z kırpma aracı (clip plane) kaldırıldı.
- Pencere ve kapıların kaybolma mesafeleri artırıldı.
- Birçok harita geçişindeki aydınlatma ve harita detayı tutarsızlıkları iyileştirildi.
- Daha iyi ufuk görüntüsü için ufukta su bulunan haritaların sis ve skybox’ları ayarlandı.
- Hemen hemen her haritadaki basit yansıtıcı su tamamen yansıtıcı su ile değiştirildi.
- Oyun genelinde havada asılı duran birçok nesne düzeltildi.
- Oyun genelindeki birçok displacement yüzeyindeki delikler kapatıldı, dokular hizalandı ve birleşme yerleri düzeltildi.
- Uzaktaki bazı ağaçlar daha detaylı modellerle değiştirildi.
- Birçok statik nesnede eksik olan gölgeler etkinleştirildi.
- Doku detayına (sprite) sahip olmayan tüm ışıklara bunlar eklendi.
- Birçok büyük statik nesnenin lightmap’i düzeltildi.
- Arka plandaki binalara eksik olan basit çatı geometrileri eklendi.
- Kırpma aracı kaldırıldığı için açığa çıkan alanlara arka plan displacement geometrisi eklendi.
Özel harita güncellemeleri
- Giriş sekansı, G-Man’in gözlerindeki yansıtıcı noktaların düzeltilmesi de dahil olmak üzere ilk sürümdeki sekansa benzeyecek şekilde ayarlandı.
- Tren istasyonu duvarlarındaki çeşitli doku birleşimi yerleri düzeltildi.
- Artık tüm çitler düzgün bir şekilde gölge oluşturuyor.
- Seviye geçişlerindeki sis değerlerinin yanlış ayarlanmasıyla ilgili sorunlar düzeltildi.
- Garip yerlerde parıldayan aydınlatma nesnesinin tabanından ışık yayma değeri kaldırıldı.
- Eli’nin ışınlanma sekansındaki hareketsiz kalma animasyonlarındaki bir hata düzeltildi.
- Anlamlı Katılım ve Rota Kanal’daki tren vagonlarının lightmap’i düzeltildi.
- Rota Kanal’da raylara bakarken dünya geometrisinin görünüp kaybolmasına neden olan bir işleme hatası düzeltildi.
- Rota Kanal’daki birleşim yerlerini ve hizalama hatalarını azaltmak için birkaç alanda boru ve kanal duvarı dokuları hizalandı.
- Seviye geometrisinin belirgin şekilde eksik olduğu kanal duvarlarının şablonları eklendi ve ayarlandı.
- Kanalların karanlık bölümlerindeki ortam ışıklarının parlaklığı ve azalma mesafeleri ayarlandı.
- Kanalların birkaç noktasına ortam ışığının loş ışık kaynağı olarak küçük ızgaralar eklendi.
- Manhack Matt suya atladığındaki sıçrama efektinin zamanlaması düzeltildi.
- Tehlikeli Sular’da oyuncunun konumuna bağlı olarak büyük tuğla bacaların görünüp kaybolmasına neden olan hata düzeltildi.
- Çeşitli kanal haritalarındaki elektrik direklerine kablolar eklendi.
- Black Mesa East’in dışındaki iskele ve elektrik direğindeki aydınlatma ve gölgeler düzeltildi.
- Uçurumun dik yüzündeki basit brush varlığı yerine baraj girişi yakınındaki 3D skybox’a kaydırım ve su düzlemi eklendi.
- Ravenholm mezarlığındaki ve çevresindeki kayaların ve nesnelerin aydınlatması düzeltildi!
- Oyuncuların, Gregori kapıyı açtıktan sonra kapıyı kapatarak kendilerini mezarlığa hapsedebilmesi düzeltildi.
- 17. Otoyol bölümündeki tüm kıyı haritalarına radyal sis eklendi.
- 17. Otoyol boyunca uzanan birçok küçük yapının alan portalları kaldırıldı.
- Köprü seviyesine girmeden önce belirli alanlara arabayı park ettiğinizde oluşan çökme düzeltildi.
- Vortigaunt’ların haritadan düşebilmesine neden olan hata düzeltildi.
- Bir sonraki haritanın Kum Kapanı’ndaki deniz fenerinin tepesinden görülebilen basit 3 boyutlu skybox gösterimi eklendi.
- Nova Prospekt’teki bodrum katı ışıklandırması sırasında oluşan aydınlatma sorunları düzeltildi.
- Nova Prospekt’te daha detaylı gölgeler oluşturmak için seviyelerdeki çeşitli pencerelere ek geometriler eklendi.
- Karmaşa’daki ışınlanma sekansının çok erken bitmesi ve ışınlayıcı hedefine ulaşmasına rağmen, Gordon ve Alyx’in ortalıkta durmasına neden olan hata düzeltildi.
- Başkaldıran’da podyum patlamasının yanlış zamanda olması sorunu düzeltildi.
- Freeman’ı Takip Edin bölümünde bina kubbesinin dışında çokgen olmamasına neden olan bir hata düzeltildi.
- Freeman’ı Takip Edin bölümünde geminin, bina kubbesinin içinden uçabilmesi düzeltildi.
- Freeman’ı Takip Edin bölümünde Barney’nin seviye geçişi sırasında geride kaldığı veya oyuncuya el bombası atmayı çok erken hatırlattığı bir hata düzeltildi.
- Final sırasındaki portal çizim dokularının çözünürlüğü iyileştirildi.
- Menüdeki tüm arka plan haritalarına ortam sesleri eklendi.
- Metnin okunabilirliğini artırmak için Half-Life 2 logosunun arkasındaki skybox’ların bazı kısımları koyulaştırıldı.
- Ultra geniş ekranları desteklemek için menüdeki tüm arka plan haritalarına geometriler eklendi.
- Ravenholm ve Freeman’ı Takip Edin arka plan haritalarına duman eklendi.
- “Hisar” menüsünün arka plan haritasında, oyuncunun kemiklerinin kırıldığının duyulabildiği bir hata düzeltildi.
Half-Life 2: Deathmatch düzeltmeleri
- Seçenekler menüsündeki oyuncu modeli seçimi düzeltildi.
- Oyuncunun duvara çok yakın olması durumunda S.L.A.M.’in patlamaması düzeltildi.
- Hafif makineli tüfek kullanımında görüş açıları iyileştirildi.
- El bombalarını atıp anında tekrar yakalamak için yer çekimi silahının kullanıldığı durumlarda meydana gelebilen bağlantı kesintileri veya çökmeler düzeltildi.
- Yer çekimi silahının eksik ses efektleri düzeltildi.
- Oyuncu zıplarken ve hareket ederken silah değiştirdiğinde, karakterlerde eksik animasyonların oynatılmasına neden olan bir hata düzeltildi.
- Aynı sınıftan başka bir silah alırken silahların görünmez olmasına neden olan bir hata düzeltildi.
Half-Life 2: Deathmatch haritaları
- Birçok haritada oyuncuların canlanma noktalarının sayısı artırıldı.
- Oyuncuların haritadan çıkabilmesine izin veren nesnelerin haritadaki konumları düzeltildi.
- dm_runoff haritasındaki havada asılı duran nesneler düzeltildi.
- dm_runoff haritasında patlamaya dayanıklı kapıdaki alan portalının, kapı kapatıldığında haritanın görüntülenmemesine neden olduğu bir hata düzeltildi.
- Oyuncuların sınırların dışını görebildiği çeşitli haritalara geometriler eklendi.
- Oyuncuların haritanın dışını görebildiği birkaç alan düzeltildi.
- dm_resistance haritasındaki tel örgü kapıların arasından yer çekimi silahıyla kaldırılabilen mavi varillerin yeri değiştirildi.
Diğer
- Oyun başlangıcındaki Valve giriş videosunun kalitesi iyileştirildi.
- Episode One’ın sonundaki bitiş jeneriğinin ve Episode Two’nun başındaki giriş videosunun oynatılmasındaki sorunlar düzeltildi.
- Half-Life 2’ye, Episode One ve Episode Two başarımları eklendi. Oyun başlatıldığında, kopyalanan başarımları yeniden vermek için ayrı olarak yüklenen Episode One ve Episode Two’daki verileri okumaya çalışacaktır.
- Hammer: Doku detayı ön izlemesi artık displacement olmayan yüzeylerde görüntüleniyor.
- Hammer: Artık varlıkların her harita yüklemesine ek veri eklediği bir hata düzeltildi.
- Hammer: cubemap dokularının çizimi düzeltildi.
- Hammer: BSP verileri için çeşitli limitler artırıldı. Model 1024 -> 2048, Brushes 8192 -> 16384, TexInfo 12288 -> 16384, TexData 2048 -> 8096, DispInfo 2048 -> 8096.
- Seviye geçişlerinde müziğin çalmaya devam etmesini sağlayan save_transition_music komut değişkeni eklendi.
- Yerelleştirme dosyaları güncellendi.
- Çeşitli güvenlik düzeltmeleri yapıldı.
Notlar
- Oyunun önceki sürümü, “20. Yıl Dönümü Öncesi Derleme” açıklamasıyla birlikte “steam_legacy” adlı, herkese açık bir beta dalında arşivlendi. Bir mod veya özellik beklenmedik bir şekilde davranıyorsa, sorun varsayılan derlemede çözülene kadar bu arşivlenmiş derlemeyi çalıştırmanız gerekebilir.
- Episode One, Episode Two ve Lost Coast artık Half-Life 2’ye dâhil olduğu için bağımsız sürümlerin Steam mağazasındaki görünürlüğünü azaltacağız. Ayrı olarak yüklenen eski sürümler, bu sürümleri kullanan topluluk projelerinin düzgün bir şekilde çalışmaya devam edebilmesi için erişilebilir olacak ancak artık Steam kütüphanenizdeki Araçlar menüsünde yer alacak.
Oyun haberleri için temel kriterlerimizi merak ediyorsanız haber politikası ve standartlarımıza göz atabilirsiniz. Bizi Google News, X, Facebook, Instagram ve Youtube‘dan takip edebilirsiniz. İngilizce oyun haberleri için OG English (OG: Video Game News, Reviews) web sitemize de bakabilirsiniz. Aylık ücretsiz olarak yayımlanan Oyun Günlüğü dijital dergimize de aşağıdan ulaşabilirsiniz.