Gerçek zamanlı strateji ve şehir kurma oyunu Manor Lords için üçüncü resmi yaması (0.8.004) yayımlandı.
- Rehber arşivimiz için buraya göz atabilirsiniz.
- Manor Lords erken erişim incelemesi için buraya bakın.
- Discord’da ilgini çekecek bir sohbet başladı! (Bize katıl!)
- YouTube’da yorumlarınızı bekliyoruz. Videolarımıza göz at!
Gerçek zamanlı strateji ve şehir kurma oyunu Manor Lords, 26 Nisan’daki erken erişim lansmanın ardından üçüncü büyük yamasına kavuştu. Bu yama oyun motorunun da gelişmesine şahit olduk. Unreal Engine 4 ile geliştirilen Manor Lords, Unreal Engine 5’e geçti.
Bu güncelleme ile oynanış mekaniklerinde de eklemeler yapıldı. Yiyecek bozulması, balıkçılık, tatar yayı, kasap ve domuzlar. Elbette bunlarla ilgili yeni iş alanları ve meslekler açıldı.
Manor Lords yama notları
Sürüm 0.7.975 -> 0.8.004 (4,5 GB)
Oyun Unreal Engine 5’e yükseltildi
Slavic Magic lider geliştiricisi Greg Styczeń, Unreal Engine 5 ile ilgili, “Birçok eski motor hatası ve çökmesi artık meydana gelmemeli, bunlara kaydedilmiş bir oyunu yüklerken oluşan rastgele çökmeler veya oyunu bozan belirli çözünürlükler de dahil.” dedi.
Çok keskin, yüksek çözünürlüklü gölgeler üreten yeni bir “sanal gölge haritası” sistemi eklendi. Bunun deneysel olduğu vurgulandı.
Yeni hacimsel bulutlar ve atmosfer oluşturma sistemi geldi. Örneklenen Bileşenler için GPU tabanlı LOD.
Yiyecek bozulma mekaniği geldi
Her yiyecek türü ayda belirli bir oranda bozulur, örneğin balık ekmekten daha hızlı bozulur. Belirli binalar bozulmayı etkiler, örneğin bir ambarda saklamak işyerinin kilerinde saklamaktan daha iyidir. Hava olayları bozulma oranlarını etkileyebilir (kuraklıklar yiyecekleri daha hızlı bozar).
Bozulma ipucuna kuraklık etkisi eklendi. Oyun kurulumuna “bozulma çarpanı” zorluk ayarı eklendi.
Balıkçılık
Yeni bir kaynak olarak Balık geldi. Göllerden balık tutulacak. Kışın havuzların donması sağlandı. Yıl boyunca balık tutmayı sağlayan ve kapasiteyi iki katına çıkaran yeni bir geliştirme dalı olan Gelişmiş Havuz Bakımı eklendi.
Yeni bir iş yeri eklendi: Balıkçı kulübesi, yeni bir iş (balıkçı) ile. Kuraklık sırasında balık havuzunun su seviyesi düşecek.
Arbaletler
Yeni bir askeri kaynak eklendi: Arbaletler (bowyer atölyesinde yapılır).
Yeni birim türleri eklendi: Hafif Paralı Asker Arbaleticiler ve Milis Arbaleticiler.
Yeni bir menzilli düşük seviye paralı asker grubu eklendi: “Avcılar”.
Arbaletler yapmak için Demir Parçalar gerekir. Demir Levhalardan Demirci Zanaatkarı tarafından yapılırlar.
Kasaplar
Kasap zanaatkar dönüşümü uygulandı. Kasaplar fazla koyun ve kuzuları alır ve onları ete dönüştürür. Yeni yatak (tuz) eklendi ve yüzey/derin maden ile çıkarılan tuz kaynağı yeniden eklendi. Yeni bir kaynak eklendi: Sosis (1 tuz + 1 et = 2 sosis). Kasap atölyesinde yapılır ve Et’ten çok daha düşük bozulma oranına sahiptir.
İlk inşa edilen kasap atölyesi, tüm sürüyü kesmekten kaçınmak için koyun ve kuzu rezervini nüfusun yarısına otomatik olarak ayarlayacaktır. Gelişmiş Deri Yüzme geliştirme dalı, kasaplardan gelen Eti de ikiye katlar. Mal üreten işyerleri için üretim limitleri ve rezervleri sistemi eklendi.
Bireysel limitler (inşaat limiti, avlanma limiti) kaldırıldı ve her şey “gelişmiş” sekmesindeki yeni rezerv kullanıcı arayüzüne yönlendirildi. Bu şekilde, Balıkçı kulübeleri de aşırı avlanmayı önlemek için artık bir balıkçılık limiti elde ediyor.
Domuz ve keçi
Artık hangi hayvanı sipariş edeceğinizi seçmeniz gerekiyor, domuz veya keçi. Domuzlar her 150 günde 2x et verir, Keçiler her 150 günde 1 et + 1 post verir. Domuz ses efektleri eklendi.
Oynanış ve Denge
Oyun başında kaynak bölgeleri kamp alanına daha da yaklaştırıldı.
Malthane
Malthane’ye bir kiler eklendi. Artık yakıt ikmali de gerektiriyor. Yakıt depoladığı için genel depolama alanı eklendi. 1 Malt artık 2 Bira yapıyor.
Koyun ve Kuzucuklar
Satın alındığında, koyunların hepsinin gebelik sayacı koyun yetiştirme geliştirme dalının daha iyi tahmin edilebilirliği için 0 olarak ayarlandı. Artık üreme için en az 2 koyuna ihtiyaç duyulmaktadır. Koyun gebelik süresi 145 güne düşürüldü (+-1) (Değişken şu anda oyunda gizlidir). Bölge sınırı başına doğan kuzu sayısı her on günde bir en fazla 2’ye çıkarıldı.
Ortak fırın artık yakıt ikmali gerektirecek.
Deneysel çalışma
Bu güncelleme daha sonra değiştirilebilir.
Çoğu kişi bunun bir hata olduğunu düşündüğü için bonus kaynak düğümü kaldırıldı. Çoğu kişi haritada 2-3 gölet ve 2-3 tuz yatağı beklediğinden, bunları rastgele bir havuzdan bonus düğümü olarak ortaya çıkarmak yerine, balık göletleri artık meyve yataklarının yerini rastgele alabilir ve tuz yatakları da demir yataklarının yerini rastgele alabilir. Bir kez daha, rastgeleleştirme, oyuncuların beklediği gibi, haritada bunlardan 2-3 tanesini ortaya çıkarmak için sabit bir havuz kullanır.
Hata düzeltmeleri dahil tüm güncelleme notları için buraya göz atabilirsiniz.
Manor Lords satış rakamları açıklandı!
Gerçek zamanlı strateji ve şehir kurma oyunu Manor Lords, nisan 2024’teki lansmanın ardından 2,5 milyon kopya satmayı başardı.
Comments