Stalker 2: Heart of Chernobyl ilk yaması 1.0.1 bugün yayımlandı. Yapılan açıklamada, 650’den fazla farklı hata ve sorunun düzeltildiği belirtildi.
- Stalker 2 ekibi: A-Life hataları için çalışıyoruz!
- Discord’da ilgini çekecek bir sohbet başladı! (Bize katıl!)
- YouTube’da yorumlarınızı bekliyoruz. Videolarımıza göz at!
Ukraynalı video oyun stüdyosu GSC Game World tarafından geliştirilen ve yayımlanan birinci şahıs nişancı, korku ve gerçekçi simülasyon oyunu Stalker 2: Heart of Chernobyl, 20 Kasım 2024’te Xbox X ve S Serisi ve Microsoft Windows platformlarına geldi. Büyük bir merakla beklenen oyun genel olarak oynanabilir durumda olsa da optimizasyon sorunlarıyla gündemdeydi.
Devasa açık dünyası etkileyici atmosferiyle Stalker 2 için ilk yama çalışmaları bugün tamamlandı. Yapay zekadan, optimizasyona, ekonomiden, modellemelere, açık dünyadan savaş dengesine 650’den fazla farklı hata ve sorun düzeltildi.
Geliştirici ekip, oyun deneyimini üst seviyeye taşıyacak A-Life hatalarının ise düzeltilmeye devam ettiğini vurguladı. İşte Stalker 2: Heart of Chernobyl ilk yama (1.0.1) notları:
Stalker 2: Heart of Chernobyl ilk yama (1.0.1) notları
Yapay zeka düzeltmeleri:
- Aktif Emisyon sırasında Barınak yakınlarında sıkışıp ölen NPC grupları düzeltildi.
- Burer’in oyuncunun elinden herhangi bir görev öğesini düşürebildiği sorun düzeltildi.
- Burer’in ‘Telekinezi’ yeteneği için eksik olan ses efektleri eklendi.
- NPC’lerin bazen takılıp kalması ve görev konumuna ulaşamamasıyla ilgili sorunlar düzeltildi. Bu, görev NPC’sinin boşta davranışı nedeniyle NPC ile etkileşime girememeye veya bir sonraki görev aşamasına geçememeye neden olmuş olabilir.
- Uzun oyun oturumları sırasında NPC’lerle dolu merkezlerde ve konumlarda performans düşüşleri/potansiyel bellek yetersizliği çökmeleriyle ilgili sorunlar düzeltildi.
- NPC’lerin öldükten sonra A pozisyonuna geçmesi veya uçmaya başlaması sorunu düzeltildi.
- NPC’lerin, siperdeki bir hedefin atışlardan korunup korunmadığını takip edememesi ve bunun sonucunda siperin içine ateş etmesi sorunu düzeltildi.
Ve diğer, yapay zeka ile ilgili 20’den fazla farklı sorun.
Optimizasyon düzeltmeleri:
- Oyuncu dürbünle nişan alırken görünmez NPC/Mutantların görüş alanında belirmesiyle ilgili sorun düzeltildi.
- Belirli kamera açılarında oluşturulmayan sabit yangın görsel efektleri düzeltildi.
Ayrıca, potansiyel bellek sızıntıları ve EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION sorunları da dahil olmak üzere yaklaşık 100 farklı çökmeyi düzelttik.
Ses ve Ses düzeltmeleri:
- Savaş bittiğinde savaş müziğinin çalmaya devam etmesi sorunu düzeltildi.
Ve 7 tane daha küçük ses & görüntü hatası.
Bakiye ayarlamaları:
- Silah ve zırh tamir maliyeti düşürüldü.
- Eserlerin maliyetinde önemli artış (satıştan daha fazla gelir).
- Çoğu görev için para ödülü 2 katından 3 katına çıkarıldı.
- Çaylak zorluk seviyesinde zırh ve silah güçlendirmeleri.
- Çaylak zorluğunda mutantlardan gelen hasar orta düzeyde azaltıldı (Savaş Dengesi bölümünde daha fazla mutant can dengesi değişikliği).
- Çaylak zorluk seviyesinde oyuncunun silahına verilen hasar %23 azalır.
- Zırh dayanıklılığı %12,5 oranında artırıldı.
- Küçük Bölgedeki belirli bir saklama yerine PTM için susturucu eklentisi eklendi.
- Dış iskeletlerin satış fiyatları sabitlendi, artık satışı daha pahalı.
- Geliştirilmiş silahların satış fiyatı düzeltildi.
- Yeniden dengelenen Herkül sarf malzemesi: oyuncu hızı zayıflatması kaldırıldı; etki parametreleri artırıldı (artık tüketildikten sonra oyuncu daha fazla ağırlık taşıyabiliyor).
Bazı ek küçük hata düzeltmeleri.
Savaş Dengesi:
- Bazı görev öğelerinin ağırlığı azaltıldı (tarayıcıların ağırlığı dahil)
- Bloodsucker’ın hasarı biraz yeniden dengelendi.
- Kan Emici’nin saldırı koruma derecesi düşürüldü (silahlardan daha fazla hasar).
- Boodsucker’ın dövüş dışında HP yenilenmesi azaltıldı.
- Kontrol ünitesinin HP’si orta düzeyde azaltıldı.
- Burer HP orta derecede azaltılmıştır.
- Domuz HP’si orta derecede azaldı.
- Et HP’si orta derecede azaldı.
- Yaban Domuzu’nun kafa vuruşlarından aldığı hasar, vücut hasarının %100’ü olarak değiştirildi.
- Yaban Domuzu’nun uzuvlarına yapılan atışlardan kaynaklanan hasar artırıldı.
- Uzuvlara yapılan atışlardan kaynaklanan et hasarı arttırıldı.
- Silahların yakın dövüş mesafesi önemli ölçüde artırıldı.
- Bıçak yakın dövüş mesafesi biraz artırıldı.
Gamepad Girişi:
- Gamepad’deki ölü bölgeler artırıldı
Karakterler:
- NPC modellerindeki gözler ve dişler düzeltildi.
- NPC modelleri ve animasyonlarında bazı küçük düzeltmeler yapıldı.
Ara sahneler:
- Son ara sahnede TV ekranlarındaki eksik görüntüler eklendi.
- Açılış sahnesindeki geyik animasyonuyla ilgili sorun düzeltildi.
Ve ara sahnelerde 20 farklı hata daha var.
Oyun Ayarları ve Menüler:
- Shader Derleme ekranının alt kısmındaki okunamayan metin düzeltildi.
- Oyunun sonraki başlatılışlarında ‘Nvidia Reflex Düşük Gecikme’ seçeneğinin kaydedilmemesiyle ilgili sorun düzeltildi.
Ve 10 tane daha ufak sorun.
Etkileşimli Nesneler:
- Havada yüzenler de dahil olmak üzere, yıkılabilir ve hareket ettirilebilir nesnelerle ilgili fiziksel sorunlar düzeltildi.
- SIRCAA’nın iç bahçesindeki cam kapılarla ilgili, geçiş engelleyiciye neden olan etkileşim istemi düzeltildi.
- X-11 laboratuvar asansöründeki eksik iç kapılar düzeltildi.
Ve daha ufak hatalar.
Ana ve Yan Görevler:
Belirli koşullar altında karşılaşılan çok sayıda görev engelleyici ve hata çözüldü. Önemli düzeltmeler şunları içerir:
- Ölü Kör köpeklerle olan eksik etkileşim düzeltildiBülbülün Avı görevi.
- Tamamlanamayan hedefler düzeltildiArayın ve bulacaksınızmisyon.
- Birden fazla sorun düzeltildiOraya ve Tekrar GeriGörevlerden biri de eserin bulunamadığı görevdi.
- Zotov ile diyalog döngüsü çözüldüSamanlıktaki İğnemisyon.
- Sabit ilerleme engelleyicilerCevapların Bir Bedeli VardırGörev, bir emisyondan sonra haydutlarla ilgili sorunlar ve Ağır Anahtar öğesinin kaybolması da dahil olmak üzere.
- NPC konumları için düzeltilmiş görev belirteçleriSıcak İz Üzerindemisyon.
- Kapıyla ilgili sorunlar düzeltildiBir Rehber Arama misyonuVeYan İşmisyon.
- Ara sahnenin başlamaması sorunu düzeltildiTıpkı Eski Güzel Günler Gibimisyon.
- Lodochka’nın Quite’s Camp sırasında kaybolmasıyla ilgili sorun düzeltildiTıpkı Eski Güzel Günler Gibimisyon.
- Bir sorun düzeltildiTıpkı Eski Güzel Günler GibiLodochka, Emitter’ı getirdikten sonra saldırgan davrandığında.
- Artık su baskını olan bölgede elektriği kapatmak mümkünSon Kan Damlasına Kadarmisyon.
- Birden fazla sorun düzeltildiSınırdaGörev, boşta duran NPC’ler, takılı kalan kapılar ve Monolith saldırı ilerlemesi dahil.
- Sabit ilerleme engelleyicilerKüçük Bir OlayGörev, Bayun’un tasması ve kilitli kapılar da dahil olmak üzere birçok konuyu kapsıyordu.
- Ele alınan performans düşüşleri ve kafa karıştırıcı hedeflerGeçmişin Zaferini Aramakmisyon.
- Sabit sorunlarGerçeğin VizyonlarıGörev, sıkışmış NPC’ler ve diyaloglardan sonra engellenen ilerleme dahil.
- Çözülen takılıp kalmış ara sahneler ve engellenen ilerlemeTehlikeli Ziyaretçiler,Gray’in Son Avı, VeEbedi Parıltımisyonlar.
- NPC’ler ve düşmanlar için düzeltilmiş yumurtlama davranışlarıSınırVeKafesten Kaçışmisyonlar.
- Görevler şu şekilde düzenlendi:Aşağıda,Budmo!, VeBüyük Bir Skortakılı kalan NPC’leri, hizasız işaretçileri ve eksik iletişim kutusu seçeneklerini çözmek için.
Ve ana hat, yan görevler ve karşılaşmalar içerisinde yaklaşık 120 tane daha konu.
Açık Dünya Deneyimi:
- İnsan benzeri cesetlerdeki gerilmiş veya eksik uzuvlar düzeltildi.
- Toadstool için Beton Tesisi de dahil olmak üzere eksik hızlı seyahat rotaları düzeltildi.
- Bilim Adamları Sığınağı ve Kimyasal Tesis gibi çeşitli yerlerdeki hoparlörler, hızlı seyahat ve NPC etkileşimleriyle ilgili sorunlar çözüldü.
- Arena görevleri sırasında düşman NPC davranışları ayarlandı. Bunlara haydutların taktikleri ve Tiran dövüşü için artırılmış cephane de dahil.
- Kara Koyun ve Özgürlüğün Anahtarı görevlerinde görev ilerlemesi düzeltildi.
Ve yaklaşık 50 başka sorun da giderildi.
Oyuncu Rehberliği, Ekipman ve Silahlar:
- Tüccara, ürünlerin gerçek maliyetlerinden daha fazla paraya satılmasına olanak sağlayan bir hata düzeltildi.
- Eserlerle etkileşim sırasında PDA, envanter ve eklentilerle ilgili giriş engelleme sorunları düzeltildi.
- Kaydedilip/yüklendikten sonra el fenerinin davranışı düzeltildi.
- El bombası türü seçimi, pusula işaretleyicilerinin üst üste gelmesi ve eksik görev işaretleyicileriyle ilgili sorunlar çözüldü.
- Silah ve zırh yükseltme efektlerindeki tutarsızlıklar, fiyatlandırma ve yükseltme geri dönüşleri de dahil olmak üzere düzeltildi.
- Down Below görevi sırasında HUD davranışı iyileştirildi ve “Geri Dönüşü Olmayan Nokta” ipuçlarının süresi uzatıldı.
- Oyuncunun oyun kumandasını kullanarak görev eşyalarını satmasına olanak sağlayan hata düzeltildi.
Ve yaklaşık 50 tane küçük “anomali” var.
Seslendirme ve Yüz Animasyonları:
- Hot on the Trail görevinde Sava’nın ve The Eternal Shining görevinde Mugwort’un eksik yüz animasyonları geri yüklendi.
- “Kimse Memnuniyetsiz Ayrılmasın” görevi sırasında kaybolan ses hatları düzeltildi.
- NPC seslerinin iletişim sırasında mesafeyi doğru şekilde yansıtması için radyo çağrısı efektleri düzeltildi.
Ve birkaç şey daha düzeltildi.
Dünya:
- Küre, Askeri Üs ve Kimyasal Tesis dahil olmak üzere çeşitli yerlerdeki titreyen dokular düzeltildi.
- Once More Unto the Breach ve A Tough Awakening gibi görevler sırasında belirli yerlerde takılıp kalma gibi hareket sorunları çözüldü.
- Bazı bölgelerdeki eser ortaya çıkış noktaları düzeltildi.
- Karşılaşmalar sırasında sabit NPC davranışları.
- Fırtınalı havalarda ses dengesinin iyileştirilmesi için ses seviyesi ayarlandı.
Ve yaklaşık 50 tane daha hata.
Lansman sonrası ilk satış rakamları da açıklandı. GSC Game World, Stalker 2’nin bir milyon kopya sattığını duyurdu.
Oyun haberleri için temel kriterlerimizi merak ediyorsanız haber politikası ve standartlarımıza göz atabilirsiniz. Bizi Google News, X, Facebook, Instagram ve Youtube‘dan takip edebilirsiniz. İngilizce oyun haberleri için OG English (OG: Video Game News, Reviews) web sitemize de bakabilirsiniz. Aylık ücretsiz olarak yayımlanan Oyun Günlüğü dijital dergimize de aşağıdan ulaşabilirsiniz.
Comments