Ubisoft, 15 Kasım’da çıkacak serinin yeni oyunu Assassin’s Creed Shadows da yer alacak iki ana karakterden biri olan Afrika kökenli Yasuke’nin merkezindeki tartışmalara ilişkin bir mesaj yayımladı.
- Ubisoft’tan Assassin’s Creed Shadows açıklaması!
- Discord’da ilgini çekecek bir sohbet başladı! (Bize katıl!)
- YouTube’da yorumlarınızı bekliyoruz. Videolarımıza göz at!
Assassin’s Creed Shadows geliştirme ekibi sosyal medya üzerinden Japonya’daki ilk Afrika kökenli Samuray olduğu iddia edilen Yasuke’nin merkezinde olduğu tartışmalara ilişkin bir açıklama yaptı.
Yapılan açıklamada, “Tanıtım materyallerimizdeki bazı unsurların Japon toplumunda endişeye yol açtığını kabul ediyoruz. Bu nedenle içtenlikle özür dileriz.” denilerek, “Seri, başlangıcından itibaren yaratıcı lisansı almış ve ilgi çekici ve sürükleyici deneyimler yaratmak için fantezi unsurlarını bir araya getirmiştir. Yasuke’nin oyunumuzdaki temsili bunun bir örneğidir. Eşsiz ve gizemli yaşamı, onu arka planda Feodal Japonya’nın yer aldığı bir Assassin’s Creed hikayesi anlatmak için ideal bir aday haline getirdi.” açıklamasında bulundu.
Yapılan açıklamanın tamamı ise şöyle:
“Değerli Japon topluluğumuza, Assassin’s Creed Shadows geliştirme ekibinden bir mesaj.
Öncelikle neredeyse 20 yıllık bir geçmişe sahip olan Assassin’s Creed serisine verdiğiniz destek için en kalbi teşekkürlerimizi sunmak istiyoruz. Bu süre zarfında, Üçüncü Haçlı Seferi sırasındaki bir Suikastçıdan, 9. yüzyıl İngiltere’sindeki bir Viking’e ve sayısız daha fazlasına kadar çeşitli ortamları, zaman dilimlerini ve karakterleri keşfettik.
Ekibimizin çoğu için Feodal Japonya’da geçen bir Assassin’s Creed oyunu yaratmak uzun zamandır arzulanan bir hayaldi.
Assassin’s Creed Shadows’un duyurulmasından bu yana pek çok olumlu tepkinin yanı sıra siz Japon oyuncularımızdan da bazı eleştiriler aldık. Tarihe olan tutkunuzu paylaşıyor ve zengin mirasınızın tarihi ve kültürel bütünlüğüne gösterdiğiniz özene derin saygı duyuyoruz.
Niyetimizi ve yaratıcı kararlarımızı açıklığa kavuşturmak için birkaç noktaya değinmek istiyoruz:
Genel Özgünlük çabaları:
Feodal Japonya’nın kapsayıcı ve saygılı bir şekilde temsil edilmesini sağlamak için önemli çaba gösterdik.
Ancak amacımız hiçbir zaman Assassin’s Creed Shadows da dahil olmak üzere Assassin’s Creed oyunlarımızdan hiçbirini tarihin veya tarihi karakterlerin gerçek temsilleri olarak sunmak olmadı. Bunun yerine merak uyandırmayı ve oyuncuları ilham aldığımız tarihi mekanları keşfetmeye ve bunlar hakkında daha fazla bilgi edinmeye teşvik etmeyi amaçlıyoruz.
Assassin’s Creed Shadows her şeyden önce Feodal Japonya’da geçen ilgi çekici, tarihi bir kurguyu anlatan eğlenceli bir video oyunu olarak tasarlandı.
Ekibimiz, yaratıcı seçimlerimizi bilgilendirmek için Ubisoft Japonya’daki harici danışmanlar, tarihçiler, araştırmacılar ve dahili ekiplerle kapsamlı bir şekilde işbirliği yaptı.
Bu sürekli çabalara rağmen, tanıtım materyallerimizdeki bazı unsurların Japon toplumunda endişeye yol açtığını kabul ediyoruz. Bu nedenle içtenlikle özür dileriz.
Şu ana kadar sunulan tüm oyun görüntüleri geliştirme aşamasındadır ve oyun, lansmana kadar gelişmeye devam edecektir. Aldığımız yapıcı eleştirilere dayanarak, bu oyunu sizin ellerinize ve ötesine teslim edene kadar çabalarımıza devam edeceğiz.
Ayrıca, geliştirme süreci boyunca pek çok kişiye danışmış olsak da, yaratıcı ekiplerin oyun ve eğlence adına aldığı kararlardan hiçbir şekilde sorumlu olmadıklarını da açıklığa kavuşturmak istiyoruz.
Bu nedenle gerek iç gerekse dış işbirlikçilerimize yönelik herhangi bir eleştirinin yapılmamasını saygıyla rica ederiz.
Yaratıcı Özgürlükler ve Tarihsel İlhamlar:
Yaptığımız her şeyde orijinallik için çabalasak da Assassin’s Creed oyunları gerçek tarihi olaylardan ve figürlerden ilham alan kurgu eserlerdir. Seri, başlangıcından itibaren yaratıcı lisansı almış ve ilgi çekici ve sürükleyici deneyimler yaratmak için fantezi unsurlarını bir araya getirmiştir. Yasuke’nin oyunumuzdaki temsili bunun bir örneğidir. Eşsiz ve gizemli yaşamı, onu arka planda Feodal Japonya’nın yer aldığı bir Assassin’s Creed hikayesi anlatmak için ideal
bir aday haline getirdi.
Yasuke, Assassin’s Creed Shadows’da bir samuray olarak tasvir edilse de bunun bir tartışma ve tartışma konusu olduğunu kabul ediyoruz. Bunu hikayemize dikkatlice yerleştirdik ve oyunda aynı derecede önemli olan diğer baş karakterimiz Japon shinobi Naoe ile ikili kahramanlarımız oyunculara farklı oynanış tarzları sunuyor.
Geri bildiriminize büyük değer veriyoruz ve düşüncelerinizi saygılı bir şekilde paylaşmaya devam etmenizi teşvik ediyoruz. Herkesin beklentilerini karşılamanın çok zor olduğunu anlıyor olsak da, Assassin’s Creed Shadows 15 Kasım’da çıktığında Japonya’daki ve dünya çapındaki oyuncuların bu oyuna gösterdiğimiz bağlılığı, çabayı ve tutkuyu takdir edeceklerini içtenlikle umuyoruz.
Oyun haberleri için temel kriterlerimizi merak ediyorsanız,
haber politikası ve standartlarımıza göz atabilirsiniz.
Bizi Google News üzerinden de takip edebilirsiniz.
Comments