Paradox Interactive’in yeni oyunu Victoria 3 duyuruldu. Oyunda, sanayi çağının yaşandığı 19. yüzyılda heyecan ve değişim dolu dünya atmosferinde kendi ideal toplumunuzu inşa edeceksiniz.
- İsveç merkezli oyun yapım şirketi Paradox’tan Victoria sürprizi geldi. Serinin üçüncü oyunu ‘nihayet’ duyuruldu.
- Oyuna ilişkin çıkış tarihi açıklanmazken, ilk geliştirici günlüğü de yayınlandı.
- Oyunda askeri güç ikinci planda yer alırken, toplum dinamikleri ve diplomasi ön planda yer alacak.
Oyunseverlerin yıllar süren hasreti son buluyor, nihayet Victoria 3 duyuruldu. Paradox Interactive’in PDXCon Remixed 2021 Etkinliği’nde duyurulan Victoria 3, 2018 yılından beri geliştirilmeye devam ediliyor. Oyunun duyurusu yapılmadan önce sızdırılmış biz de bu sürprizi ilk duyuran sitelerden biri olmuştuk.
Victoria 3’ün yapımcısı Martin Anward, “Evet, bunu doğru görüyorsunuz. Hayır, bu gecikmiş 1 Nisan şakası değil.” diyerek ilk geliştirici günlüğünde de oyuna ilişkin bilgileri sıraladı. Oyun çıkış tarihine ilişkin bilgi verilmezken oyunun serideki diğer oyunlarla aynı zaman diliminde geçeceği ve yine yapı olarak bir toplum simülasyonu olduğu kaydedildi.
Anward, Stellaris’in Oyun Direktörlüğünden istifa ettikten hemen sonra 2018 yılında oyunu geliştirmeye başladıklarını ifade etti. Anward, oyunun ekonomi, politika ve ülke içi yönetime odaklandığını vurgulayarak, nüfus yapısının derinleştirildiği bir oyun olarak karşımıza çıkacağı aktardı. Victoria 3’ün Victoria 2’nin bir tekrarı olmadığını ifade eden Anward, “Son on yılda öğrendiklerimizi oyunları daha erişilebilir kılmak için kullanırken, Victoria serisinin temel değerlerine sadık kalan değerli bir halef yaratacağız” dedi.
Crusader Kings III’teki yapı gibi hem eski oyuncuları mutlu edecek, hem de yeni oyuncular için erişilebilirliği sağlayacak bir oyun yapılacak.
Victoria 3 Geliştirici Günlüğü – Vizyon
Geliştirici günlüklerinin ilki de açıklandı. Politika, ekonomi ve diplomasi oyunun en önemli üç bölümünü oluştururken, savaşların da elbette oyunun bir parçası olacağı açıklandı. Oyunun vizyonuna ilişkin açıklanan ilk geliştirici günlüğünde Martin Anward, oyunun tasarlanırken dört ana sütun üzerine inşa edildiğini ifade ederek şunları söyledi:
Victoria 3: National Gardening
Ulusunuzu inşa etmek, şekillendirmek, ince ayar yapmak ve geliştirmek oyunun ilk ve en önemli odak noktasıdır. Ülkenizin sınırları dışındaki olaylar doğal olarak ülkenizi önemli şekillerde etkileyebilir, ancak oyun ana eğlence kaynağı sağlamak için asla savaşa güvenilmemelidir.
Diplomatik Üstünlük
Savaş, diplomasinin bir devamıdır ve savaşla elde edilebilecek her şeye diplomasi yoluyla da ulaşılabilir (bu diplomasi bazen bir silah noktasına gelse bile).
Herşey Politikadır
Politika Victoria 3’ün kalbindedir ve tüm ana özellikler bir şekilde oyunun politikasının özünü oluşturan nüfus ve ilgi gruplarına bağlanmalıdır.
Değişim Çağı
Victoria dönemi, siyasi, teknolojik, kültürel, askeri ve sosyal açıdan muazzam bir değişim dönemiydi ve bu değişiklikler, Victoria 3’ün bir kampanyasını oynama deneyimine yansıtılacak.