RTS ve TPS’in Buluştuğu Yeni Nesil Savaş Deneyimi
Giriş
Türk oyun sektöründe gerçek zamanlı strateji (RTS) ve üçüncü şahıs savaş mekaniğini (TPS) birleştiren yeni bir yapım olarak dikkat çeken Eyes of War, strateji severler ve aksiyon odaklı oyuncular için yenilikçi bir deneyim sunuyor. Oyunun geliştiricisi Good Mood Games, RTS türünü modernleştirme hedefiyle çıktıkları bu yoldaki vizyonlarını takdir ediyorum.

Steam üzerinden erişilebilir olan oyun, erken erişim sürecinde 31 Oca 2025 tarihinde çıkış yaptı. Şu an sadece PC platformunda mevcut, ancak geliştirici ekip ilerleyen süreçte daha geniş bir kitleye hitap edebilmek için farklı platformları da değerlendirebilir.
Battle for Middle Earth gibi basit birimler ve bina sistemine sahip bir RTS oyun olarak çıkıyor karşımıza başta ancak, Oynanış çeşitliliğine ekstra önem vererek taktiksel bir unsur sunuyor. Yeni nesil strateji oyunlarında pek görülmeyen TPS bakış açısı ile savaşların içine girmemizi sağlıyor. Peki bu yenilikler oyunu başarılı kılıyor mu? Eyes of War, RTS türüne kalıcı bir soluk getirebilecek mi, yoksa basit bir deneme olarak mı kalacak? İnceleyelim.

Oynanış
Eyes of War’un en dikkat çekici özelliği, standart RTS mekaniklerinin yanında oyunculara bireysel birimleri TPS perspektifinden kontrol etme imkânı tanıması. Bu sayede savaşın tam ortasında, birliğin başındaki bir asker gibi çatışmalara katılabiliyor, bireysel saldırılar yapabiliyor ve savaşın gidişatını değiştirebiliyorsunuz.
RTS;
Oyun, geleneksel RTS formüllerine sadık kalsa da, bazı yeni fikirlerle dikkat çekiyor. Birim çeşitliliği ve teknoloji ağacı oldukça basit, oyuncular belli başlı geliştirmeler yaparak ordularını güçlendirebiliyor. Ancak RTS türündeki derin stratejik yapı burada pek yok. Örneğin, taş-kağıt-makas mantığı ile çalışan klasik birimler yerine, herkesin aynı savaş alanında kim daha kalabalık şeklinde mücadele ettiği bir sistem mevcut.
Fakat burada bir eksiklik var: Oyunda çeşitli medeniyetler olsa da, oynanış açısından çok büyük farklılıklar bulunmuyor. Fraksiyonlar arasında belirgin oyun tarzı değişiklikleri görmek güzel olurdu.

TPS:
Oyunun en dikkat çeken yönlerinden biri üçüncü şahıs bakış açısına geçerek birlikleri doğrudan yönetebilmemiz. Bu özellik, Mount & Blade veya Warband tarzı bir kontrol imkanı sunuyor gibi görünüyor. Ancak TPS modunda sadece bir birimi kontrol edebiliyor, geniş kapsamlı komutlar veremiyoruz.
Daha derin bir TPS deneyimi için birliklere daha detaylı taktikler verebilme, formasyon ayarlayabilme ve bireysel olarak daha etkili yetenekler kullanabilme gibi mekanikler eklenebilirdi. Şu an için TPS modu fazla yüzeysel kalıyor ve RTS tarafıyla tam olarak entegre olamıyor.
Buna rağmen, TPS moduna geçiş yaparak savaşların içine girebilmek, özellikle büyük çatışmalarda oyuncuya farklı bir deneyim sunuyor. Yakın dövüşlerde her birliğin ayrı bir hareket şeması olması ve bitirici vuruş animasyonları görsel açıdan çok keyifli. Oyunun en iyi yanı, bu mekaniğin potansiyelinin oldukça yüksek olması. Gelecekte yapılacak güncellemelerle TPS sisteminin daha detaylandırılması, oyunu çok daha özel bir noktaya taşıyabilir.

Oyunun yapay zekası belli bir seviyede tahmin edilebilir hareket ediyor. Düşmanlar, belli periyotlarla saldırıyor, ancak genellikle büyük bir taktik geliştirmiyorlar. Yani “şurayı savunayım, buradan saldırayım” gibi planlar yerine, basit baskın mantığıyla hareket eden bir yapay zeka mevcut. Ancak türünün diğer örneklerine nazaran çok daha adil hissettiren yapay zeka mücadeleleri mevcut, bütün kaynaklarını kestiğinizde üzerinize kolordu gönderemiyor.
RTS’lerde alışık olduğumuz süvari-piyade-okçu dengesi burada hissedilmiyor. Genellikle, tüm birlikleri savaşa sürüp hangisinin kazandığını izlemek gibi bir deneyim yaşanıyor. Oyunun TPS mekaniği bunu bilerek böyle tasarlamış gibi duruyor, çünkü oyuncuların daha çok doğrudan savaşlara dahil olması istenmiş.
Ancak bu, uzun vadede savaşları tekdüze hale getirebilir. Eyes of War’ın gelecek güncellemelerde yapay zeka mantığını geliştirmesi, düşmanın farklı taktikler geliştirmesine olanak tanıyabilir.
Oyun Modları ve Harita Tasarımları
Eyes of War, farklı modlar ve harita çeşitliliğiyle oyunculara seçim şansı tanıyor. Oyunda Strateji, Arena, Savaş ve henüz yayınlanmamış olan Survive modu bulunuyor. Strateji modu klasik RTS deneyimi sunarken, Arena modunda seçtiğiniz birimlerle bireysel savaş yeteneklerinizi geliştirebiliyorsunuz.

Harita tasarımları genel olarak güzel ve detaylı, ancak harita çeşitliliği açısından daha fazla içerik sunulması gerekiyor. Haritalar genişlik açısından en fazla oyuncu sayısına göre yeterli büyüklükte olsa da harita içi çeşitlendirilmeler ortamı biraz ferahlatırdı.
Özellikle; tarafsız bölge olarak kabul edilen bölgelerdeki düşmanları temizlediğimizde belirli sürelerde karşıya saldırması için bir kaç birlik çıkartması oyun içinde güzel bir mekanik ve şahsi olarak bir koldan saldırırken öbür yandan yakılan binaların bu arkadaşlar tarafından yakıldığını gördüğümde savaş içinde küçük bir sevinç yaşamıştım ancak bu kadardan ibaret. Tarafsız bölge binasından başka tip asker basayım, liman ele geçireyim vs. gibi bu kısımların diğer yapımlardaki gibi çeşitlendirilmeye ihtiyacı var. Harita küçük büyük demeden keşfedilecek detaylarla dolu olmalı.

Görseller ve Müzikler
Görsel anlamda Eyes of War, stilistik bir sanat tasarımına sahip. Birlik ve bina modelleri indie bir yapıma göre fazla detaylı, ancak çevresel unsurlar bazen statik kalabiliyor. Işıklandırma ve gölgelendirme açısından tatmin edici olsa da, optimizasyon konusunda hâlâ bazı sorunlar yaşanabiliyor. Şahsi olarak 4 kişilik maçlarda 3. bir ordu ekrana girince fps sayacım yerin dibine vuruyor. (RTX4050’li Sistemde Oynandı)
Oyunun müzikleri ise ilk dinlendiğinde oldukça etkileyici. Ancak müzik döngüsünün kısa olması uzun süren savaşlarda sürekli aynı müziği duymaya neden olabiliyor. Bu da bir süre sonra kulaklığımı çıkarmak arkadan podcast açmama neden oldu. Eğer geliştiriciler daha uzun ve çeşitlendirilmiş müzikler eklerse, atmosfer daha güçlü hale gelebilir.

Güncellemeler ve Oynanış İyileştirmeleri
Son güncellemeyle birlikte oyunda birçok dengeleme ve mekanik iyileştirmesi yapıldı. Özellikle getirilen çağ kilitleri ana kale geliştirmelerine odaklanmama yardımcı oldu. İlk oynadığımdaki sığlığı biraz törpüledi. Ancak, oynanış hâlâ biraz daha hızlandırılmaya ve çeşitlendirilmeye ihtiyaç duyuyor. RTS alanında yapılan cilalamalar oyunu oldukça toparlayacaktır.

Özetle
Eyes of War, Türk oyun sektöründe önemli bir adım ve geliştirilmeye devam edilirse, uluslararası alanda da ses getirebilecek potansiyele sahip. Good Mood Games’in bu projesi, yatırım alır ve doğru yönlendirilirse Türkiye’den çıkan yeni bir strateji oyunu serisine dönüşebilir.
Eğer RTS ve TPS türlerini bir arada deneyimlemek istiyorsanız, bu oyuna kesinlikle bir şans vermelisiniz. Böyle desteklerle ülkemize bir marka daha katabiliriz.