“Milk inside a bag of milk inside a bag of milk” ve devam oyunu “Milk outside a bag of milk outside a bag of milk”, psikolojik korku ve görsel roman türlerinde iki oyun olarak karşımıza çıkıyor. Her iki oyun da Rus oyun geliştiricisi Nikita Kryukov’un imzasını taşıyor. Oyunlar, Missing Calm ile Forever Entertainment tarafından da yayımlandı. İlk oyun, 2020’de Steam üzerinden piyasaya sürüldü, ardından her iki oyun da Nintendo Switch için port edildi.
Süt almak ne kadar zor olabilir?
Her iki oyun da, ciddi travma ve psikoz sorunlarıyla mücadele eden isimsiz bir kadın baş kahramanı odağına alıyor. Oyuncu, karakterin kafasındaki bir ses olarak, onun iç monologuna ortak oluyor ve ona günlük hayatta karşılaştığı zorluklarda rehberlik ediyor. İlk oyun, karakterin süpermarketten süt almak için yaptığı zorlu yolculuğu ele alırken, devam oyunu bu yolculuktan sonra evdeki yaşamına odaklanıyor.
Milk inside a bag of milk inside a bag of milk
Süt almaya giden bir kıza yardımcı olmaya çalışıyoruz. Karakterimiz bizi kendi kafasında yarattığı bir ses olarak görüyor ve yaşayacakları sırasında yanında olmamızı istiyor. Yaşadığı travmatik bir olay sebebiyle ilaçlar kullandığını ve bu ilaçlar sayesinde süt almaya gidebildiğini öğreniyoruz. Burada bir parantez açalım.
Orada olduğunu biliyorum
Oyunun ilerleyen noktalarında, karakterin dördüncü duvarı yıkarak direkt sizinle konuştuğunu fark ettiğinizde tüyleriniz ürperebilir.
Verdiğimiz cevapların çoğu, bizi farklı senaryolara ve sonlara yönlendirebiliyor. Bu nedenle, verilen cevaplar konusunda hassas ve dikkatli olmak gerekiyor. Verdiğimiz cevaplar, karakterimizin zaten kırılgan olan ruh halini kötü yönde etkileyebilir, ancak bu sayede farklı sonlar ve konuşmaları görmek mümkündür. Alternatif sonları ve senaryoları görmek için farklı cevaplar vermeyi deneyebilirsiniz.
Milk outside a bag of milk outside a bag of milk
Devam oyunu, “Milk outside a bag of milk outside a bag of milk,” ilk oyunun bittiği yerden devam ediyor ve anlatı derinliğini ve görsel sunumu artırıyor. Kısa, tamamen animasyonlu kesit sahneleri içeriyor ve perspektif değişikliği sunuyor. İntihar gibi konulara ve yanıp sönen görsellere hassasiyetiniz bulunuyorsa, oyunu oynamamanız önerilir.
İlk şahıs görünümünden, oyuncuların ana karakteri ve çevresini daha net bir şekilde görebileceği üçüncü şahıs görünümüne geçiş yapılıyor. Bu değişiklik, hikaye anlatımına derinlik katıyor ve oyunculara karakterin ve onun düşünceleriyle ve çevresiyle olan etkileşimlerine dair daha net bir görünüm sağlayarak deneyimi daha çekici ve görsel hale getiriyor.
Nikita Kryukov, hem anlatı hem de görsellik açısından önceki oyunun üzerine yaratıcılığını çok daha iyi gösteriyor.
Karakterin iç dünyasına derinlemesine bakacağımız bu oyunda, karakterimiz eve dönüyor ve sanrıları devam ediyor. Annesi ile konuştuktan sonra odasına geçen karakterimizin odasını incelemeye başlıyoruz. İlaçlar hakkında geçen birkaç dakikanın sonunda karakterimizin odasını inceleme ve eşyaları ile etkileşime geçme fırsatı buluyoruz.
Müzik ve ses tasarımı
Oyunların müzik ve ses tasarımı, huzursuzluk ve tedirginlik hissi uyandıracak şekilde özenle hazırlanmış. İlk oyunun müzikleri, oyuncuyu karakterin psikolojik durumuna daha derinlemesine çekmek için uyumsuz notalar ve rahatsız edici ses efektleri kullanıyor. Devam oyununda ise, daha çeşitli müzikal stiller ve tamamen animasyonlu kesit sahnelerle anlatım zenginleştirilmiş. Bu seçim oyunun atmosferini güçlendirerek oyuncunun deneyimine katkıda bulunmuş ve karakterin duygusal durumunu yansıtan bir ortam yaratmış.
Derinlemesine yaratıcılık
Her iki oyunun görselliği de tematik derinlikleriyle öne çıkıyor. İlk oyun, daha soyut ve monokrom bir görsel stil sunarken, devam oyunu renk paletini genişleterek ve karakterlerin daha detaylı tasvirlerini sunarak görsel anlamda bir evrim geçiriyor. Oyuncular, devam oyununda karakterin tam görünümünü ve çeşitli duygusal durumlarını daha net bir şekilde gözlemleme fırsatı buluyor.
Değerlendirme
Psikolojik temaları derinlik ve yaratıcılıkla ele alan oyunları keşfetmekle ilgilenenler için her iki oyun da etkileyici bir deneyim sunuyor. Benzersiz görsel ve anlatı tarzları, zihinsel sağlık, intihar düşünceleri ve aile içi şiddet gibi ciddi konuları ele alış biçimleriyle bu iki oyuna şans verilmesini öneriyorum. Oyunlar, kısa sürelerine rağmen oyuncuları karakter ile empati kurmaya ve onun hikayesine derinden dalmaya teşvik ediyor.
Comments