‘Get over hereee!!!’ (Gel buraya!) NetherRealm Studios tarafından geliştirilip Warner Bros. tarafından yayınlanan Mortal Kombat ana serisinin 12. oyunuyla yeniden aramızda. Bilindiği üzere en eski ve ünlü dövüş oyunu serilerinden biri olan bu seriye birçok platformdan erişmek mümkün. Oyun; Windows, PlayStation 5, Xbox Series X/S ve Nintendo Switch için 19 Eylül 2023’te piyasaya sürüldü ve şimdiden olumlu olumsuz birçok yoruma maruz kaldı. O halde bir bakalım, neymiş bu ölümcül dövüş!
Herkes tehlikede, kurtarmak yine bize düştü...
Mortal Kombat 11’in devamı olarak gelen Mortal Kombat 1‘de Kum Saati’nin kontrolünü ele geçirip Zamanın Bekçisi rolünü üstlenen Liu Kang, yeni bir çağ başlatır. Uzun zaman boyunca devam eden barış, farklı farklı diyarlarda farklı düşüncelerin ve ideolojilerin gelişmesine yol açar. Bu fikir ayrılıkları diyarlar arasındaki gerilimi de etkiler. Yeni bir kötülüğün yükselişiyle Zamanın Bekçisi Liu Kang, yalnızca diyarların değil, yeni zaman çizgisinin ve gerçekliğin de tehlikede olduğunu fark eder ve buna engel olmak için harekete geçer.
Kimleri görüyorum!
Oyunda artık göremediğimiz ve görmeyi çok özlediğimiz birçok karakter karşımıza yeniden çıkıyor. Daha önceki oyunlarda karşılaştığımız ve oynamaktan keyif aldığımız ancak bir önceki oyun/oyunlarda erişemediğimiz birçok karakter yeniden oynanabilir hale geldi.
Hikaye modu boyunca bu yeni katılan karakterlerin hikayede bulunduğu yeri izlemek ve alternatif zamanlardaki halleriyle karşılaşmak o kadar heyecan verici ki insanın başından kalkası gelmiyor. Hikaye oldukça akıcı ilerliyor ve bu da oyun zevkini oldukça arttırıyor.
Birçok eski Mortal Kombat oyunundan tanıdığımız ve çok uzun zamandır görmediğimiz karakterlerle tekrardan oynayabilecek olmak büyük bir heyecan yaratmış gibi görünüyor ki oyunun dövüşçü setiyle ilgili oldukça pozitif geri bildirimler yağıyor diyebiliriz. Yalnız ufak bir not düşmek isterim ki Havik oynayabilmek için hikaye modunu tamamlamanız gerekiyor.
Mortal Kombat 1 karakterleri
- Ashran
- Baraka
- Geras
- Havik
- Johnny Cage
- Kenshi
- Kitana
- Kung Lao
- Li Mei
- Liu Kang
- Mileena
- Nitara
- Raiden
- Rain
- Reiko
- Reptile
- Scorpion
- General Shao
- Sindel
- Smoke
- Sub-Zero
- Tanya
Destek gibi destek, kadroya bak!
Seriye yeni eklenen bir özellik olarak karşımıza Kameo Dövüşçüler çıkıyor ve bence oldukça heyecan verici görünüyorlar. Asıl oynadığımız karaktere dövüş tarzlarına bağlı farklı yetenekler ekleyen bu karakterler basitçe söylemek gerekirse bizimle bir kombo oluşturuyor ve yer yer bizi korumak için, yer yer ise saldırılarıyla düşmanı kıstırmak için bize destek veriyor. Diğer birçok dövüş oyununda gördüğümüz asist mekaniğiyle neredeyse aynı işliyor ve oldukça güzel adapte etmişler gibi görünüyor.
Bu destek karakterler bizim için birkaç ufak numara yapabilecek ve bu ek manevralarların yardımıyla belki kombolarımızı uzatacağız belki de nefes alacak ufak bir fırsat yakalayacağız. İşte oyunda bulunan kameo seti:
Mortal Kombat 1 kameo seti
- Cyrax
- Darrius
- Frost
- Goro
- Jax Briggs
- Kano
- Kung Lao
- Motaro
- Sareena
- Scorpion
- Sektor
- Shujinko
- Sonya Blade
- Stryker
- Sub-Zero
- Ferra
- Johnny Cage
- Khameleon
- Mavado
- Tremor
Bu Kameo’ların bazıları profil seviyemiz arttıkça açılıyor ( Kung Lao, Motaro, Scorpion,Shujinko,Sub zero), yani biraz oyunun başında oturmak gerekiyor.
Kombat paketi DLC’si ile Ferra, Jhonny Cage, Khameleon, Mavado ve Tremor Kameo dövüşçülere ekleniyor ve seti tamamlamış oluyoruz.
Dayak Pratiği, tokat alıştırması, tekmelere alışmak…
Oyunun oldukça başarılı bir öğretici modu var, kullanabileceğimiz basit komboları ve birçok önemli oyun mekaniğini basitten zora doğru ilerleyecek düzgün bir sıralamayla uzatmadan toparlamışlar. Ayrıca oyunun öğretici modunu tamamladıkça oyun içinde harcayabileceğimiz kaynak olan ‘koin’den veriyor ki bu da oldukça güzel bir dokunuş.
Dilerseniz pratik modunda istediğiniz karakterle girdiğiniz komutları takip ederek pratik yapabilir ve elinizi oynadığınız karaktere veya farklı karakterlere alıştırabilirsiniz.
Oyunun normal zorluk derecesi, dövüş oyunlarına aşina olanlar için oldukça kolay. Bu yüzden özellikle bu tür oyunlarda az çok deneyimliyseniz zorluğu biraz yükseltmek oyun zevkinizi oldukça arttıracaktır. Eğer “Dövüş oyunlarından çok anlamam ben ya ama bu oyunu denemek istiyorum.” diyorsanız sanırım normal zorluk derecesi sizin için en doğru seçenek olacaktır.
Çok oyunculu modunda ise birçok ikilinin şimdiden diğerlerine kıyasla daha güçlü olacağı ortada gibi görünüyor ama bu hem oyuna gelen güncellemelerle hem de yeni gelen ek paketlerle düzenleneceğini umduğum bir konu. Bir eşleşme bulmak uzun sürmese de bilgisayarlarda bulunan yükleme ekranlarının uzunluğu sorunu hala keyif kaçırıyor.
Yeni oyun modu: İstila!
Bu oyun modunda harita üzerinden ilerleyerek Mortal Kombat oynamaya devam ediyoruz. Ancak tıpkı Pokemon’da olduğu gibi bazı saldırılar ötekilere karşı daha etkili. Örneğin kan, enerji kullananlara daha fazla vururken buz, ateş kullananlara daha fazla vuruyor. Dövüşlerden önce ve dövüş esnasında kullanabileceğimiz eşyalar da cabası. Bu modda olan bir eklenti de karakterimizin statlarını dengeleyebilmemiz ve ilerleyiş boyunca karakterimizin güçlenmesi.
Bu kadar parayla ne yapacağım ben?
Cevap basit, tabii ki Gacha!!! Rastgele eşyalar için kutu açacağız! Daha fazla altın için yapmamız gereken şey ise günlük ve haftalık görevleri takip etmek.
Buradan gelen altınları tabii ki yeniden herhangi bir karakterimize rastgele bir eşya veya renk açmak için kullanabileceğiz. Ayrıca online maçlara girdiğinizde yine level ve gacha currency kazanmaya devam ettiriyor!
Hani Brutality, hani özel kostümler?
Geliştirmek istediğiniz karakteri daha fazla oynayarak karakterin taunt – brutality veya eşyalarını açabilirsiniz böylece dövüşçünüzü özelleştirmek için daha farklı ekipmanlara erişebilirsiniz. Aynı sistem Kameo dövüşçüler için de geçerli ve bu karakterleri oynadıkça bu karakterin özel kozmetiklerine erişme şansımız oluyor.
Ortama bak ya, vay be!
Dövüşülen alanların çeşitliliği ve ambiyans her zamanki kalitesini korurken özellikle yüz ifadelerine fazlaca özen gösterdiklerini vurgulamak için sanırım bunu sergilemekten çekinmemişler diyebiliriz. Kasvetli ormanlar, lüks bir villanın oturma odası, karanlık bir zindan ve çok daha fazlası… Birbirinden farklı ve etkileyici dizayna sahip bir sürü arenanın ve yapılan saldırıların görsel, işitsel efektleri oldukça kaliteli.
Ancak özellikle karakterlerin dövüş esnasındaki etkileşimlerine harcanan emek gerçekten karşılığını bulmuş ve birini öldüresiye dövdüğünüzü hissettirmek konusunda oldukça başarılı olmuşlar. Sinematik sahnelerdeki seslendirme ve ambiyans müzikleri oldukça başarılı ve oyunun atmosferini pozitif şekilde etkilediklerini söyleyebiliriz.
Oyunda fps problemi yaşanmıyor ancak dövüşlerden önce ve sonralardaki sinematik sahneler genelde 30 fps olduğundan geçişlerde anlık donmalar yaşanabiliyor. Ayrıca söylemeden geçemeyeceğim bir ayrıntı olarak hareket listesine erişmenin kolaylığı oyunu çok daha oynanabilir kılıyor, bir ekran veya menü beklemeden hızlıca erişilebilir olması oldukça kullanışlı oluyor inanın, özellikle de pratik yaparken.
Değerlendirme
Oyun oldukça keyifli ve bir dövüş oyunundan, özellikle de Mortal Kombat’tan beklenen şeyi fazlasıyla karşılıyor, kırılan kemikler, bol bol kan ve acıdan çığlık atan dövüşçüler. Karakter dizaynları ve görsel tasarımlar oldukça ilgi çekici ve insan gözünü arka plandan alamıyor. Geri gelen veya görüntüsü/stili değişen karakterlerin durumunu hikaye modunda oldukça net anlamak mümkün. Güncel senaryo oldukça keyifli bir şekilde işlenmiş ve farklılıklar göze var olanı bozmaktan ziyade oldukça güzel düşünülmüş, güzel dokunuşlar olduğu hissini veriyor ki bu da oldukça güzel bir his çünkü bazı değişimler suratta buruk bir ifade bırakır ancak bu sefer öyle olmamış diyebiliriz.
Dövüş oyunlarından zevk alıyorsanız kesinlikle doyurucu bir deneyim. Ufak tefek bazı gözünüze çarpacak pürüzler dışında oldukça keyifli zaman geçirebileceğiniz bir oyun, ayrıca hırslı bir oyuncuysanız da sizi körükleyebilecek şeyleri içinde barındıran güzel bir yapım olmuş.
Sonunda açıklayıcı bir yazı buldum, çok iyi olmuş teşekkürler
Eline sağlık, tüm sorularıma cevap buldum.