Until Dawn’ın geliştiricisi Supermassive Games, her biri farklı hikayeyi konu alan bir oyun pentalojisi olan Dark Pictures Anthology’deki üçüncü oyununa ilk bakışı yayınladı. House of Ashes, bir yeraltı tapınağını ve orada yuva yapan korkunç yaratıkları keşfederken yeni korkular ve sürprizler getiriyor.
- Serinin üçüncü oyunu 2003’te Irak Savaşı’nın son günlerinde geçiyor olacak.
- House of Ashes’de 5 ana karakter Kral Naram-Sin’in lanetli yeraltı tapınağını keşfedecek.
- Oyun, Playstation, Xbox ve PC’ye bu yıl içerisinde çıkacak.
Antolojideki en yeni oyun, ünlü korku yazarı H.P Lovecraft’tan, özellikle de At The Mountains of Madness adlı kitabından ve Predator, Alien ve The Descent gibi ikonik filmlerden ilham alıyor. Yönetmen Will Doyle, “House of Ashes özünde bir keşif korkusu: uzak bir konumda kritik bir görevde olan bir grup uzman, insanlık dışı bir düşman tehdidiyle karşı karşıya. Aynı zamanda sadakat, görev ve güven hakkında bir hikaye.” diyor.
Oyun, Orta Doğu’daki Irak Savaşı sırasında geçiyor
House of Ashes, 2003 yılında Irak Savaşı sırasında geçiyor. Kitle imha silahlarının peşinde, ABD Özel Kuvvetleri, Hava Kuvvetleri ve CIA’dan oluşan bir ekip, uydudan alınan bir yeraltı kimyasal silah deposunu ortaya çıkarmak için bir göreve gönderilir ve olay yerine vardıklarında, Irak güçlerinin saldırısına uğrarlar. Çatışma sırasında, her iki tarafı da yere indiren bir depremde, antik Akad krallığına kadar uzanan geniş bir yeraltı tapınağı keşfederler.
Bu, tarihte karmaşık bir zaman olsa da, Supermassive oyunu savaş ve siyasetle ilgili olmadığını söylüyor. Yapımcı Dan McDonald, “Bunun potansiyel olarak tartışmalı olabileceğini biliyorduk. Yolun her adımında, savaşa saygıyla davranmaya çalıştık. Gerek Arap kültürü gerekse ordu hakkında, yaptığımız her şeyin gerçeğe dayandığından emin olmak için birçok farklı danışmanla çalıştık.” Ancak Supermassive, her iki taraftaki askerler arasında var olabilecek bazı önyargıları ve gerilimleri ele almaktan çekinmiyor. Oynadıkça, belirli karakterler farklı inançları konusunda anlaşmazlık içinde olacak ve insanlık dışı bir tehditten kurtulmak için bu farklılıklarını nasıl kenara koyacaklarına karar vermeleri gerekiyor.
Kral Naram-Sin’in lanetli yeraltı tapınağını keşfedin
Her Dark Pictures oyununda olduğu gibi bu oyunun da temeli gerçek bir efsaneye dayanıyor. Antolojinin ilk iki oyununda Supermassive, Ourang Medan efsanesini ve 17. yüzyıl Salem ve Andover cadı davalarını ele almıştı.
House of Ashes ise tarihte çok daha geriye gidiyor ve Mezopotamya bölgesinde olan antik Akad krallığına kadar uzanan bir yeraltı tapınağını keşfetmenizi sağlıyor.
Bu tapınak, gerçek dünyadaki tarihi bir figür tarafından inşa edildi: MÖ 2250 civarında hüküm süren Akad İmparatorluğu’nun kendi kendini tanrı ilan eden kralı Naram-Sin. Efsaneye göre Naram-Sin, toprak, rüzgâr ve fırtına tanrısı olan Enlil’in tapınağını yağmalayarak bütün tanrıları kızdırır ve imparatorluğunun sonunu getirecek bir savaş ve yıkım dönemine mahkum eder.
Keşfettiğiniz devasa tapınak, Naram-Sin’in laneti sona erdirmek için tanrılara barış teklifiydi, ama belli ki, bu işe yaramadı ve tapınak çöl kumlarının altına gömüldü. Temelde yeraltında sıkışıp kaldığınız için bazı klostrofobik alanların olacağından emin olabilirsiniz, ancak oyun ayrıca açık ve devasa alanlara da sahip olacak, böylece bu bilinmeyen dünyanın genişliğini ve bilinmezliğini hissedeceksiniz.
Tabi ki tapınağın derin gizemlerini çözmek ve bir kaçış yolu bulmak tek zorluğunuz olmayacak. Aşağıda daha da büyük tehditleriniz var – kana susamış bir canavar yuvası. Doyle, “Hakkında hiçbir şey bilmediğiniz yaratıklar tarafından her zaman izlendiğiniz hissine kapılmanızı, kendinizi savunmasız, savunmasız ve tehdit altında hissetmenizi istiyoruz” diyor.
Yeni mekanikler ve 3. şahıs kamera
Supermassive her zaman hayran geri bildirimlerini dinliyor ve hayranların “oyunun işleyişinde birçok iyileştirme” fark edeceğini söyleyerek House of Ashes için bazı geliştirmeler yaptı. House of Ashes için sabit kameralar, keşfi daha sürükleyici hale getirmek için tamamen 360 ° oyuncu kontrollü üçüncü şahıs kamera ile değiştirildi. Yeni bir el feneri mekaniği, tapınağın en karanlık bölgelerini, sırlar ve yeni yollar için kolaylıkla aramanıza izin verir, ancak kullandığınızda sizi biraz yavaşlatır, bu yüzden onu yalnızca gerektiğinde ortaya çıkarmak isteyeceksiniz. Zorluk ayarları da (kolay, orta, zor) oyuna eklendi.
House of Ashes ne zaman çıkacak?
House of Ashes bu yıl içinde çıkacak, ancak resmi bir çıkış tarihi yok. Bununla birlikte, ilk kez, grafiksel doğruluğu büyük ölçüde artıran yeni nesil sistemler için geliştirilmiş sürümler sunulacak. Antolojideki üçüncü oyun için Supermassive’in çıtayı daha da yükseltebileceğini umuyoruz.