Dungeon crawler, strateji, roguelite ve kart savaşı türlerini bir araya getiren Pairs and Perils, eğlenceli ve keyifli bir kart oyunu olarak karşımıza çıkıyor.
- Pairs and Perils, PC platformunda incelendi.
- Discord’da ilgini çekecek bir sohbet başladı! (Bize katıl!)
- YouTube’da yorumlarınızı bekliyoruz. Videolarımıza göz at!
Little Horror Studios tarafından geliştirilen ve Rogue Duck Interactive tarafından da yayımlanan dungeon crawler, strateji, roguelite ve kart savaşı türlerini bir araya getiren Pairs and Perils, bugün (20 Ocak 2025) PC platformuna geldi. Gelin şimdi oyunun temel mekaniklerine ve neler vadettiğine bakalım.
Mekanikler
Pairs and Perils, temel olarak beş katlı bir zindanı keşfetmenizi ve her katta düşmanları yenerek ilerlemenizi hedefliyor. Son katta karşılaşacağınız bossu yenerek oyunu tamamlamaya çalışıyorsunuz. Düşmanları alt etmek için kapalı kartları eşleştiriyor ve bu şekilde mücadelede üstünlük sağlamaya çalışıyorsunuz.
Katlar
Oyunda aşama aşama yolları geçerek sonuncu kat olan 5. kata ulaşmaya çalışıyoruz. Gideceğimiz yolu kendimiz seçiyoruz ve bu yollarda bizi çeşitli seçenekler bekliyor: düşmanlarla karşılaşma, yeni ücretsiz kartlar kazanma, kartları yükseltme, kart veya özellik satın alma ve dinlenme noktaları. Ancak, bana sorarsanız katlar oldukça kısa sürdüğü için oyun çabucak tamamlanıyor. Daha fazla yol seçeneği eklenmesi, hem oyunun süresini uzatır hem de yolların aynı yere çıkması durumlarını azaltarak seçimlerin anlamını artırabilir.
Düşmanlarla dolu bir yolu seçtiğinizde karşınıza yenmeniz gereken farklı düşmanlar çıkıyor. Ücretsiz kart kazanma yolunu tercih ederseniz, destenize yeni bir kahraman veya büyü ekliyorsunuz. Kart yükseltme yollarında, istediğiniz kartı yalnızca bir kez olmak üzere geliştirebiliyorsunuz. Dükkanlarda ise kazandığınız parayı harcayarak çeşitli ürünler satın alabiliyorsunuz. Dinlenme noktalarında ise ya canınızı tazeleme ya da destenizden bir kartı kaldırma seçenekleri sunuluyor.
Savaş mekaniği
Oyunun en zorlu modu olan ‘Zindan Ustası’ hariç diğer zorluk seviyelerinde, maçın başında kartlarınız açık bir şekilde dağıtılıyor ve ardından kapatılıyor. Bu noktada, hafızanızı kullanarak kartların yerlerini aklınızda tutmanız ve iki aynı kartı eşleştirerek düşmanlarınızı alt etmeniz gerekiyor.
Yanlış eşleştirme yaptığınızda sıra hemen düşmanlara geçmiyor. Bunun yerine, her düşmanın belirli bir bekleme süresi bulunuyor. Örneğin, bir düşmanın bekleme süresi 3 tur ise ve bu süre boyunca kartları yanlış eşleştirirseniz, o düşman saldırıya geçiyor. Eğer doğru eşleştirirseniz bekleme süreleri azalmaz aynı kalır sadece yanlış yaptığınızda azalır. Ayrıca, düşmanların bekleme sürelerini artırabileceğiniz özel büyüler de mevcut. Ancak, bu büyüleri kullanabilmek için yine doğru kart eşleştirmeleri yapmanız gerekiyor.
Kartlar
Oyunda iki farklı kart türü bulunuyor: müttefikler ve büyüler. Her iki türde de oldukça çeşitli kartlar mevcut. Ancak bazı kartları açabilmek için belirli görevleri tamamlamanız gerekiyor. Bu görevler, örneğin “bu zorlukta oyunu kazan” veya “üst üste belirli sayıda kart eşleştir” gibi başarım hedeflerinden oluşuyor.
Müttefik kartları, genellikle düşmana hasar verir ve farklı özelliklere sahiptir. Örneğin, Avcı kartı hem hasar verir hem de rastgele bir çift kartı açığa çıkararak kart eşleştirmeyi kolaylaştırır. Ayrıca, bu kartları diğer bazı kartlarla kombolayarak oldukça güçlü bir deste oluşturabilirsiniz.
Büyü kartları ise eşleştirildiğinde size avantaj sağlayan özellikler sunar. Örneğin, Gerçek Görüş adlı bir büyü kartı, rastgele iki tuzak kartını işaretler ve böylece bu kartları seçmemenize yardımcı olur. Tuzak kartları, destenize karışmış tehlikeli kartlardır. Eğer bir tuzak kartı açarsanız, kartın etkisine göre hasar alırsınız ve açmaya devam ederseniz aynı şekilde hasar almaya devam edersiniz.
Kahraman
Zindana girmeden önce seçebileceğiniz 5 farklı kahraman bulunuyor. Ancak oyun henüz çıkmadığı için şimdilik bu kadar kahraman mevcut. Oyunun çıkışıyla birlikte daha fazla kahramanın eklenmesi bekleniyor. Yeni kahramanların kilidini açabilmek için, bir önceki kahramanla zindanı tamamlamanız gerekiyor.
Bana göre, bir kahramanı tamamlamadan diğerine geçememek iyi bir özellik, çünkü bu, oyuncuları her kahramanı deneyimlemeye teşvik ediyor. Ancak, sevmediği bir kahramanla zindanı tamamlamadan diğerine geçemeyecek olmak, bazı oyuncular için can sıkıcı olabilir.
Her kahramanın kendine özgü bir can miktarı ve özel bir yeteneği bulunuyor. Bazı kahramanlar daha fazla cana sahipken, bazıları daha güçlü yeteneklerle öne çıkıyor. Kahramanların özelliklerini kullanabilmek için belirli bir yetenek puanına ulaşmanız gerekiyor (örneğin, 5 yetenek puanı). Yetenek puanı toplamak için kartları eşleştirmeniz gerekiyor. Doğru ya da yanlış eşleştirme yapmanız fark etmiyor; her eşleştirmede bir yetenek puanı kazanıyorsunuz. Gerekli puanı doldurduğunuzda ise kahramanınızın özel yeteneğini aktif olarak kullanabiliyorsunuz.
Eşyalar
Oyundaki eşyalar, çeşitli avantajlar sağlayarak oyun deneyiminizi zenginleştiriyor. Örneğin, bazı eşyalar canınızı artırmanıza yardımcı olurken, bazıları belirli durumlarda tetikleniyor. Bu tetikleme mekanizmaları, eşyanın türüne göre değişiyor; örneğin, bazı eşyalar yalnızca savaşın başlangıcında, bazıları ise düşmanı yendiğinizde aktif hale geliyor. Toplamda 6 adet eşya satın alabiliyorsunuz.
Patronlar
Oyundaki patronlar, 5. kata geldiğimizde karşımıza çıkan ve yenmemiz gereken son aşama boss’lardır. Ancak, patronlar bana çok özel gelmedi; yani oyunda boss olacak kadarda bir kudrete sahipmişler gibi gelmedi. Ayrıca, şu an için oyunda çok fazla patron bulunmuyor. Bu da biraz çeşitlilik açısından eksik kalıyor.
Başarımlar
Son olarak, oyunun başarımlarına özellikle değinmek istiyorum. Başarımlar kasmayı ve bir oyunda tüm başarımları tamamlamayı seven biri olarak, bu oyundaki başarımların tatmin edici olduğunu söyleyebilirim. Ancak, en sevmediğim başarımlardan biri bu oyunda da karşımıza çıkıyor: “Bu zorlukta oyunu yen” tarzı görevler.
Evet, bu tür başarımlar oyuncuların oyunda daha fazla vakit geçirmesi için tasarlanmış, ancak her zorlukta oyunu oynamak bana cazip gelmiyor ve bu yaklaşımı biraz ucuz bir yöntem olarak görüyorum. Bunun yerine, oyunun içeriğini zenginleştirerek oyuncuları doğal bir şekilde daha fazla vakit geçirmeye teşvik etmek, bence çok daha etkili ve keyifli bir yol olurdu.
Oyundaki son iki başarımı henüz almadım, ancak onları da almayı hedefliyorum. Zorlukla ilgili olan tüm başarımları ise aldım; oyun çok uzun sürmediği ve eğlenceli olduğu için her zorlukta başarıyı tamamladım. Eğer, “bu zorlukta oyunu bitir” başarımlarını eleştirdiğimde, bunu beceriksiz olduğum için söylediğimi varsayarsanız, böyle bir şey olmadığını belirtmek isterim.
Oyun içi arayüz ve kontroller
Oyunun arayüzü sade ve kullanıcı dostu. Ekranda gereksiz detaylar yok, bu da oyuncuların kolayca odaklanmasını sağlıyor ve kaybolma hissini ortadan kaldırıyor. Her şey derli toplu ve anlaşılır şekilde sunulmuş, bu da oyun deneyimini oldukça rahatlatıyor.
Kontrol açısından ise, sadece fare ile oynanan bir oyun olması nedeniyle oldukça basit ve sezgisel bir yapıya sahip. Kontroller gayet düzgün çalışıyor ve herhangi bir bozukluk ya da karışıklık yaşanmıyor. Bu, oyunla rahatça etkileşime girmemizi sağlıyor ve oyun boyunca sorunsuz bir deneyim yaşamamızı sağlıyor.
Grafikler
Oyunun grafikleri ve tasarımı oldukça hoş ve dikkat çekici. Görsel açıdan tatlı bir estetikle tasarlanmış. Karakter modellemeleri de oldukça başarılı; hoş olmuşlar ve oyunun genel atmosferine güzel bir uyum sağlıyor. Tasarım ve grafikler, oyunun sunduğu deneyimi daha da keyifli hale getiriyor diyebilirim.
Müzikler
Oyunun müziği hakkında pek bir şey söylemek zor. Oyun oynarken arka planda rahatlatıcı bir müzik çalıyor. Harika diyemem, ama aynı zamanda rahatsız edici de değil. Bu yüzden, oyunun müziğini genel olarak uygun ve başarılı buluyorum, yani “tamamdır” diyebilirim.
Değerlendirme
Pairs and Perils, kart oyunlarını seven biri olarak benim için oldukça keyifli bir deneyimdi. Oyunun kendine has yapısı, çiftleri bularak eşleştirip düşmanlara saldırmak gerçekten iyi bir konsept. Eğer daha fazla kahraman ve patron eklenirse, oyun daha da zenginleşebilir ki, çıkışında bu eklemelerin yapılacağı belirtilmiş. Ayrıca, katların yolları biraz daha uzun olursa, daha fazla yol ayrımıyla oyun daha ilginç hale gelebilir.
Ancak, oyunun devamlılık açısından çok uzun süreli bir deneyim sunacağını düşünmüyorum. Ben oyunu çıkmadan sıfırlamış olsam da, yeni kahramanlarla zindanı tekrar sıfırlamak belli bir noktadan sonra oyuncuya yeterli gelebilir. Ama kısa süreli bir deneyim için bu yine 10 saatten fazla bir oyun süresi olacaktır. Kısacası, oyun yine de eğlenceli vakit geçirmenizi sağlayacaktır, sıkılana kadar.
3.59 dolardan (127 TL) satışa sunulan oyunun (3 Şubat’tan sonra çıkış teklifi sona erecek ve oyun 4.49 dolardan satılacak.) Türkçe dil desteği de bir artı olarak geliyor.
Pairs and Perils inceleme desteği için Little Horror Studios ekibine teşekkür ederiz.
Oyun incelemeleri için temel kriterlerimizi merak ediyorsanız,
İnceleme ve etik politikamıza göz atabilirsiniz.