Steam Game Fest’te tanıtılan Permafrost, hayatta kalma oyunlarını sevenleri kısa bir demo ile karşılıyor. Bu yaklaşık 30 dakikalık demo, oyunculara oyunun temel yapısını ve atmosferini tanıtırken, oyun dünyasına dair fikir veriyor. Long Dark’ın atmosferik hayatta kalma öğeleri ve Rust’ın inşa mekaniğini harmanlayan Permafrost, zorlu çevre koşulları ve stratejik kaynak yönetimi gereklilikleriyle dikkat çekiyor. Bu incelemede SpaceRocket Games tarafından yayınlanan bu oyunun, demo versiyonunun hikaye yapısını, oynanış mekaniklerini ve atmosferini değerlendireceğiz.
- Permafrost, PC platformunda incelendi.
SpaceRocket Games tarafından geliştirilen ve Toplitz Productions tarafından da yayımlanacak yeni hayatta kalma oyunu Permafrost, 2025’te PC platformuna gelmeye hazırlanıyor. Demo sürümü yayımlanan oyunun temel mekaniklerini sizin için inceledik. Gelin şimdi oyunun hikayesi, mekanikleri ve dikkat çeken özelliklerine bakalım.
Permafrost hikayesi
Permafrost’un hikayesi, karakterimizin tipide kaybolup donmak üzereyken Anna isimli bir kadın tarafından kurtarılmasıyla başlıyor. Anna’nın koruması altında güvenli bir yere götürülen karakterimiz, kısa süre sonra yakındaki bir kulede bulunan Robyn ile buluşuyor. Bu buluşmanın ardından, oyundaki karakterler arasında gelişen diyaloglarla insanların bu zorlu coğrafyaya farklı tehlikelerden kaçarak geldikleri ortaya çıkıyor. Oyuncuya sunulan diyalog seçenekleri, karakterler ve çevre ile olan etkileşimi derinleştiriyor.
Robyn, bize kayıpların güvenli bir şekilde barınabileceği bir yapı inşa etme görevi veriyor. İnşa sürecinin ardından, telsizden gelen yardım çağrılarına yanıt veriyoruz ve terk edilmiş askeri alan gibi keşfedilmesi gereken yeni alanlar hakkında bilgi ediniyoruz. Hikaye, karakterin liderliğinde bir hayatta kalma grubunun bu buzlarla kaplı coğrafyada kendilerine bir düzen kurma çabasını işliyor. Demo sona ererken, gökyüzünde bir şehirden gelen işaret fişeği görünerek gizemli bir dünyaya işaret ediyor ve hikayenin devamı için merak uyandırıyor.
Oynanış mekanikleri
Permafrost’un demo sürümü, hayatta kalma mekaniklerinin temelini basit bir şekilde sunuyor. Sıcak kalmak, yiyecek toplamak ve bir barınak kurmak gibi görevler oldukça kolay erişilebilir kaynaklarla sağlanıyor. Robyn’in rehberliğinde, çevreden topladığımız malzemelerle basit bir barınak inşa ediyoruz. Barınağımıza yatak ve ateş ekleyerek gece boyunca sıcak kalabiliyoruz. Tam sürümde, bu mekaniklerin daha karmaşık ve zorlayıcı hale gelmesi bekleniyor.
Demo boyunca, karakterimizin sağlığı tehdit edici bir durumda olmuyor ve açlık dışında kritik bir seviye görmüyoruz. İnşa mekanikleri tanıdık bir yapı sunsa da, geceleri kar partikülleri ve dar görüş açısı ile sağlanan gerilim oyuncuya korku unsurları içeren bir hayatta kalma deneyimi yaşatıyor. Çetin hava koşulları ve tehditkar gece atmosferi, oyunun gerilim duygusunu artırıyor.
Karakter özelleştirme ve yetenekler
Kısa demo boyunca karakter geliştirme seçenekleri sınırlı tutulmuş. Ancak oyuncu, ateş yakma, yiyecek kaynaklarını verimli kullanma ve soğuk koşullara uyum sağlama gibi temel yetenekleri geliştirebiliyor. Demo süresince zıplama, ağaç kesme ve nişancılık gibi yetenekler seviye atlıyor. Ayrıca oyunun başlangıcında karakteri özelleştirme imkanı sunuluyor. Bu özellik, tek oyunculu deneyime pek fazla yenilik getirmese de oyunun çok oyunculu bir mod içereceğine dair bir ipucu veriyor.
Görev yapısı ve hikaye anlatımı
Demo boyunca, oyuncuya belirli görevler verilerek ilerleyen bir yapı sunulmuş. İnşa görevleri dışında, terk edilmiş askeriyeden yiyecek ve mühimmat toplama gibi hayati görevler de yer alıyor. Özellikle askeriyenin terk edilmiş bölgesine giriş yaptığımızda ani bir ayı saldırısı, tüm mermilerimizi tüketmemize neden olarak hayatta kalma mücadelesini daha da zorlaştırıyor. Görevler, oyuncunun dünyayı keşfetmesi ve çevre ile etkileşimde bulunması üzerine kurulu. Demo, oyuncuyu hikayenin büyük olaylarına hazırlayan bir görev zinciriyle sonlanıyor.
Grafik ve ses tasarımı
Permafrost’un grafik ve ses unsurları, oyunun atmosferine önemli katkılarda bulunuyor. Düşük çözünürlüklü ışıklandırmalar ve detaylı buzullar, soğuk ve yalnız bir atmosfer sunuyor. Rüzgar uğultusu, kar üstündeki adım sesleri ve gece vakti fenerin sınırlı görüş alanı, oyunu bir korku deneyimine dönüştürüyor. Müzikler ise oyunun soğuk atmosferini yansıtmak için uygun seçilmiş. Ses efektleri yeterli seviyede olsa da bazı detaylar atmosferi daha etkileyici kılabilir.
Değerlendirme
Permafrost’un demo sürümü, Long Dark ve Rust gibi hayatta kalma oyunlarından esinlenmiş bir yapıyı kendi özgün atmosferiyle sunuyor. Çetin çevre koşulları, sınırlı kaynak yönetimi ve stratejik oynanış gereklilikleri, kısa bir demo sürecinde bile etkileyici bir atmosfer yaratıyor.
Oyun incelemeleri için temel kriterlerimizi merak ediyorsanız,
İnceleme ve etik politikamıza göz atabilirsiniz.
Comments