Sony’nin PlayStation 5 çıkış oyunu olarak sunduğu ve çoğu PS5 çıkış oyunu gibi Insomniac Games tarafından geliştirilen Ratchet & Clank: Ayrı Dünyalar oyunu, çıkışından iki sene sonra PC oyuncularına kavuştu. Ratchet & Clank: Ayrı Dünyalar oyununu bizler de PS5 platformunda oynama şansı yakaladık. Gelin, beraber bu ayrı dünyalara yakından bakalım!
- PS5’in gücünü göstermek adına çıkan Ratchet & Clank: Ayrı Dünyalar, eğlenceli bir deneyim sunuyor.
- Discord’da ilgini çekecek bir sohbet başladı! (Bize katıl!)
- YouTube’da yorumlarınızı bekliyoruz. Videolarımıza göz at!
Ratchet & Clank: Ayrı Dünyalar, oldukça anlaşılır ama eğlenceli bir hikayeyle karşımıza çıkıyor. Ratchet ve Clank, galaksiyi korudukları için galaktik kahramanlar olarak ödüllendirilmeleri amacıyla bir tören düzenlenir. Bu tören sırasında Clank, yeni icadı olan Boyutlayıcı’yı Ratchet’a tanıtırken birdenbire Dr. Nefarious’un saldırısına uğrarlar. Boyutlayıcı’yı kullanan Nefarious galakside boyut yırtıkları açarak hem Ratchet ve Clank’in ayrı düşmesine sebep olur hem de kendisinin İmparator olduğu bir boyuta geçiş yapar. Ratchet ve Clank’in hedefi, Boyutlayıcı’yı geri alıp Dr. Nefarious’u alt etmektir.
Kendine has espirilere sahip Ayrı Dünyalar
Hikayesi basit bir şekilde iyiler ve kötüler hikayesi olarak sunulsa bile hikaye sunumu sayesinde klişe hissettirmediğini söyleyebilirim. Oyunun kendisine özgü olan bir mizahı var ve bu sayede her ne kadar çocukça gelse bile gülmenizi sağlıyor. Özellikle animasyon filmi sevdalılarını eğlendirecek bir hikaye.
PS5’in hakkını veren tetik sistemi
Boyutlar arasında gezinmek, buralardan eşyalar toplayıp silahlarımızı geliştirmek veya farklı görünüşler açmak mümkün. Oynanışın temeli karşımıza çıkan düşmanları geçmekten ve parkur yapmaktan geçiyor. Oyunda az sayıda da olsa eğlenceli ve kolay bulmacalar olduğunu belirtmeden geçmeyeyim.
Silah çeşitliliği ve geliştirmesi ise bu kadar kısa süren bir oyun için gayet yeterli. Bunlar dışında oyunda birçok boss savaşı bulunuyor ancak hiçbiri zor olmamakla beraber oyunun ne kadar basit olduğunu tam olarak hissettiğim anlar buralar benim için. Her şekilde oynanışın akıcı olduğunu söyleyebilirim; hedef alırken ve düşmandan kaçarken oyun tam anlamıyla yağ gibi 60 FPS’te akıyor.
Değinmeden edemeyeceğim nokta ise Dual Sense’in inanılmaz farklı hissettiren titreşim ve tetik özelliği. Oyunda bulunan farklı farklı silahların hepsinin birbiriyle aynı olmayacak şekilde tetik hissiyatları mevcut; ateş etmek için bazen R2 tuşuna yarım basmak bazense tam basmak gerekiyor. Bu tetik tuşlarının her silah için farklı hissettirmesi, örneğin daha hafif silahlar kullanırken daha rahat basabilirken ağır silahlarda daha çok güç vermemiz gerekmesi özellikle tasarlanmış ve Dual Sense’in kapasitesini net bir şekilde gösteriyor.
Tetik tuşlarının yanı sıra Ratchet & Clank: Ayrı Dünyalar, Dual Sense 5’in titreşim ve ses efektini de gayet güzel kullanıyor. Sağlam bir darbe aldığınızda kol aniden aşırı titriyor ve vurulma sesi çıkartıyor. Eğer uçan bir platformdaysanız o platformun sesini koldan duyabiliyorsunuz.
Oynanışla ilgili eksik gördüğüm kısımlardan biri boyutlar arası geçişin tahmin ettiğim kadar görkemli olmaması. Ratchet & Clank: Ayrı Dünyalar her ne kadar oyun esnasında boyut atlamanın PS5’in performansını gösterecek kadar etkili olduğunu savunsa da oynarken o kadar da etkili hissettirmiyor. Bir tuşa basarak öbür boyuta geçerken sadece animasyon değişiyormuş gibi hissettiriyor.
Animasyonlarıyla ve renkleriyle büyüleyen Ratchet & Clank
Oyunun animasyon kalitesi gerçekten çok başarılı. Animasyon kalitesiyle birlikte ara sahnelerden oynanışa geçiş de oldukça akıcı. Farklı farklı boyutlarda seyahat ettiğimiz için birçok değişik mekan ve dolayısıyla renk görmek mümkün. Mesela bir alan dinozorlar ve yeşilliklerle doluyken başka bir alan neon ışıklarıyla çevrili bir cyberpunk şehri olabiliyor. Bu birbirinden farklı renklerin hepsi canlı olduğu için kendine has tasarımlarıyla göz doyuruyor.
Eleştirilebilecek bir nokta düşman çeşitliliğinin çok fazla olmaması, ancak oyun kısa olduğu için çok da rahatsız edici bir durum değil. Yine de farklı boyutlarda daha başka düşmanlar görmek isterdim açıkçası.
Seslendirme şahane, müzik fena değil
Oyunda bulunan seslendirmeler şahane. Her karakterin karakterini tanımlayacak seslendirme mevcut; Insomniac Games’in, tıpkı büyük bütçeli bir animasyon filmiymiş gibi Ratchet & Clank: Ayrı Dünyalar için profesyonel ses sanatçılarını kullanması gerçekten güzel bir hamle. Oyunun Türkçe seslendirmesi yok ancak Türkçe altyazısı var, bu da çok büyük bir artı.
Seslendirmeler bir yana, oyunun müzikleri konusunda ana ekrandaki hariç aklımda kalan hiçbir müzik olmadığını söyleyebilirim. Müzikleri sahnenin konusuna göre abartılı olabiliyor sadece.
Değerlendirme
Insomniac Games, Ratchet & Clank: Ayrı Dünyalar ile yirmi yıllık seriye inanılmaz başarılı bir oyun katmakla kalmayıp üstüne PS5’in performansını göstermesini sağlayan bir oyun çıkarttı karşımıza. Görseller, akıcı oynanış, silah çeşitliliği, Dual Sense özellikleri ve seslendirmeler oyunun güçlü yönleri olurken fazla basit boss savaşları, oyunun aşırı kısa olması, düşman çeşitliliğinin çok olmaması gibi sebepler oyunun zayıf yönleri benim gözümde.
Oyuna PC için Steam ve Epic Games üzerinden 1.099 TL’ye, PS5 için ise 619 TL’ye veya PSN aboneliğiniz varsa abonelik kapsamında erişebilirsiniz. Maalesef aşağı yukarı 10 saat sürecek bir oyun için bu fiyatların çok fazla olduğunu söylemek gerekiyor.