Bu ayki sayımızda beni en çok heyecanlandıran oyunlardan birini yazmak bana düştü. Ağustos ayı oyun dağılımlarında Sea of Stars’ın bana geldiğini gördüğümde çıkış tarihi olan 29 Ağustos tarihini ajandama kaydettim ve geri sayıma geçtim. Üzüldüğüm tek şey yazıyı dergiye yetiştirmek için oynamaya yeterli zaman ayıramamış olmam. Şimdi nostaljik detaylar ile örülü bu oyunu gelin hep beraber inceleyelim.
Sea of Stars, Sabotage Studio’nun geliştirip yayımladığı bir rol yapma oyunu olarak piyasaya sürüldü. Oyun Windows, Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One ve Xbox Series X/S için çıktı ve 2018 yapımı olan The Messenger ile aynı evrende geçiyor.
Her bir sistemde The Messenger’dan bir iz olmasını vadeden Sea of Stars, klasik RYO formülünü sıra tabanlı savaş, hikâye anlatımı, keşif ve çevreyle etkileşimler açısından modernize etmeyi amaçlarken, bir yandan da bol miktarda nostalji ile dolu ve basit bir eğlence sunuyor.
Sea of Stars hikayesi
Onlarca orijinal karakter ve onların hikâyeleri, bizi büyüleyici bir yolculuğa çıkarıyor. Epik, komik ve duygusal temalar ile işlenen Sea of Stars klasik macera ve arkadaşlık temalarını keşfederek görevleri yerine getiriyor.
Oyun, Fleshmancer olarak bilinen şeytani simyacının korkunç yaratıklarını alt edebilecek tek güç olan Tutulma Büyüsü’nü gerçekleştirmek için güneşin ve ayın güçlerini birleştirecek iki Gün Dönümü Çocuğu’nun yani “Valere ve Zale” adlı iki kahramanın kontrolünü ele alıyor.
Oyunda altı karaktere kadar kontrol edebiliyor ve bu karakterler ile bulmacalar çözüp sıra tabanlı dövüş özellikleri ile ilerlemenin keyfiniz sürüyoruz.
Sea of stars oyun olarak Illusion of Gaia, Breath of Fire ve Chrono Trigger gibi rol yapma oyunlarından esinlenilmiş ve yelken mekanikleri, yan görevler ve temel zayıflıkları bulmaya odaklanan dövüş sahneleri ile bezenmiş.
Sea of Stars, The Messenger ile aynı ortamda geçiyor demiştim ancak ikinci oyundaki olaylardan binlerce yıl önce geçiyor.
Oynanış
Oyunun asıl güçlü olduğu yanı kesinlikle sıra tabanlı olan dövüş sistemi diyebilirim. Animasyonlarla senkronize olarak eylem düğmesine basıldığında, gelen hasarı azaltırken verilen hasarı arttırabiliyoruz. Savaş esnasında verilen kilitleme sistemi özelliği, zamanlı darbelerin yanı sıra kombo saldırıları, takviye ve farklı hasarlar vermemize olanak sağlıyor.
Mücadele ettiğimiz karakterlere tanımlanmış farklı özellikleri dolayısı ile saldırmadan önce zayıflıklarını doğru şekilde belirlemek ve buna göre doğru saldırı şeklini seçmemiz gerekiyor. Buna ek olarak düşmanları saldırıya geçmeden önce yok etmek ve saldırı yapmamalarını sağlamak için stratejiler geliştirmek oyuna güzellik katan bir diğer unsur olarak artı puan alıyor. Buna ek olarak sahip olduğumuz her bir karakterin farklı avantajları ve dezavantajları bulunuyor. Bu avantaj ve dezavantajları da savaştığımız düşmana göre ayarlamak, oyundaki diğer önemli dinamik. Bu durum kontrol ettiğimiz her karakterin oyun içinde bir rolü olduğu duygusunu bize veriyor ve tekdüzelikten çıkartarak karakterlerin içimize sinmesini sağlıyor.
Birçok oyunda karşımıza çıkan savaş dinamiklerinden bir tanesi de saldırı altındayken veya saldırı sırasında oyun bizden bazı tuşlara basmamızı istiyor ve bunu zamanla kısıtlıyor.
Doğru zamanda basabilirsek, saldırıları savuşturabiliyor veya ekstra hasarlar verebiliyoruz. Bunun yanı sıra daha çok hasar vermek için kombo saldırılar da seçenek olarak sunulmuş.
Kombo saldırı yapmak için dövüş esnasında başarılı saldırılar yapmamız ve kombo barını doldurmamız gerekiyor.
Çatışmalar Sea of Stars’ın vazgeçilmez unsurlarından bir tanesi ama sadece savaşma üzerine bir oyun diyemeyiz. Aynı zamanda çok iyi bir bulmaca oyunu da diyebiliriz. Oyun içine yerleştirilmiş bulmacalar çok zekice ve oyun akışını destekler bir şekilde oyuna eklenmiş.
Bu da keyif katsayımızın artması demek oluyor. Çünkü basit bulmacalar olduğu gibi bazı bulmacaları çözmek için oyun içindeki objeleri ve yetenekleri kombinleyerek çözüme ulaşmamız gerekiyor.
Değerlendirme
Sea of Stars, ilk gün Xbox Game Pass ve PlayStation Plus’ta aynı anda yayınlanan ilk video oyunu ünvanını taşıyor. 29 Ağustos 2023’te oyunun resmi Twitter hesabı, ilk gün 100 bin kopya sattığını duyurdu.
Sea of Stars, inceleme toplu platformu Metacritic’e göre Windows sürümü için genel olarak olumlu eleştiriler ve konsol sürümleri için “evrensel beğeni” aldı. Pek çok eleştirmen oyunun Chrono Trigger , Super Mario RPG ve Golden Sun gibi oyunlardan ilham aldığını belirtti. Çoğu eleştirmen, oyunun başarılı bir şekilde modernize edildiği ve türün formülüne göre yenilik yaptığı sonucuna vardı, ancak bazı önemli incelemeler oyunun geçmiş oyunlara kıyasla yenilikten yoksun olduğunu da düşünüyor.
The Guardian oyunu 5/5 yıldızla ödüllendirdi ve oyunu “Süper Nintendo döneminin kayıp, geç klasiği” ile karşılaştırdı. Modernize edilmiş JRPG oynanış sistemlerine, görsel stile, film müziğine, ortamlara ve geçmiş oyunlara duyulan saygıya övgüde bulunuyorlar ve “Sea of Stars, RPG’lerin geçmişinin sığ bir aynası niteliğini taşımıyor. Derinliği ve ışıltısı, onu kendi başına bir modern klasik haline getirmektedir.” diyorlar.
Son olarak, oyun için keyifli diyebilirim. Oynarken güzel zaman geçirdim. Oyun günümüz rol yapma oyunları gibi çok büyük bir içerik sunmuyor ama içerik tatmin edici diyebilirim. Türü sevenlerin kaçırmaması gerektiğini düşündüğüm bir oyun olmuş.
6.5 anlatıklarına göre biraz az kalmış