Massive Entertainment tarafından geliştirilen ve Ubisoft ve LucasArts tarafından yayımlanacak Star Wars Outlaws, üçüncü şahıs, aksiyon-macera ve ilk kez açık dünyada geçen Star wars oyunu olarak dikkat çekiyor. 30 Ağustos 2024 tarihinde çıkacak bu oyunun incelemesiyle karşınızdayım.
- Star Wars Outlaws, PC platformunda incelendi.
- Discord’da ilgini çekecek bir sohbet başladı! (Bize katıl!)
- YouTube’da yorumlarınızı bekliyoruz. Videolarımıza göz at!
Malmö merkezli İsveçli video oyun geliştirici Massive Entertainment tarafından geliştirilen ve Ubisoft ve LucasArts tarafından 30 Ağustos’ta yayımlanacak üçüncü şahıs, açık dünya ve aksiyon-macera oyunu Star Wars Outlaws, PlayStation 5, Xbox X/S Serisi ve PC platformlarına çıkış yapacak.
Star Wars Outlaws oyununu piyasaya sürülmeden önce inceleme fırsatı sundukları için Ubisoft’a teşekkür ederiz.
Star Wars Outlaws hikayesi
Oyun, Star Wars: Bölüm 5 – İmparatorun dönüşü ile Star Wars: Bölüm 6 – Jedi’nin dönüşü olayları arasında geçen ilk açık dünya Star Wars oyunudur. Oyunda, hem ikonik hem de yeni yerler keşfedilebiliyor.
Özgürlük ve yeni bir hayata başlama fırsatını arayan, yükselen bir dolandırıcı olan Kay Vess olarak oynadığımız oyunda, galaksinin gördüğü en büyük soygunlardan birini gerçekleştirmeye çalışırken işler ters gidiyor.
Kay, yanında yer alan yoldaşı Nix ile birlikte, peşindeki ödülden kurtulmak zorunda kalıyor. Akiva’nın nemli ormanlarından Toshara’nın rüzgarlı savanasına kadar, uzayın vahşi bölgelerinde yıldız gemimiz Trailblazer’ı sürüyoruz.
Mekanikler
Star Wars Outlaws, aslında gizliliğe dayalı bir oyun. Bölüm tasarımları ve farklı geçiş yolları, oyuncuları gizliliği kullanmaya teşvik ediyor. Elimizde kullanabileceğimiz bir Blaster var; onun dışında, yalnızca düşmanlardan aldığımız silahları mermileri bitene kadar kullanabiliyoruz. Eğer bölümleri savaşarak geçmek istiyorsanız, taktiksel bir yaklaşım sergilemeniz gerekiyor. Şimdi, ne demek istediğimi daha detaylı bir şekilde açıklayacağım.
Gizlilik
Ben normalde çok gizlilik kullanan bir oyuncu değilim çünkü biraz sabırsızım desem yanlış olmaz. Ancak, bu oyunda kendi isteğimle çoğu sızılması gereken yerde gizliliği kullandım. Oyun, karakterimiz Kay’in hırsız oluşunu bana çok iyi hissettirdi ve gerçekten bir hırsız olarak oynadığımı düşündüm; kendimi role kaptırdım.
Bir de bazı görevler zorunlu olarak gizli gitmeyi gerektiriyor. Ben bu durumu oyunlarda pek sevemiyorum. Oyunun gizliliği ne kadar iyi de olsa, çünkü bir yerde yakalansanız ya da bir hata yapsanız, göreve geriden başlamak zorunda kalıyorsunuz. Hem yaptıklarınız boşa gidiyor hem de aynı bölümü tekrar oynamak zorunda kalıyorsunuz.
Ayrıca, bölüm tasarımları gizlilik için çok iyi tasarlanmış. Bu da yapılabilecek birden fazla senaryo sunuyor ve oynanışı daha keyifli hale getiriyor. Sabırsızlığımı biraz törpüleyen ve gizliliğe ekstra keyif katan şeylerden biri de yanımızdaki tatlı yaratık yoldaşımız Nix oldu. Gizli giderken çok kullanışlı ve oynanışı şekillendirici bir unsur.
Bir tek sıkıntı, düşmanlarımızı gizlice indirdiğimizde Kay’in yaptığı yumruk animasyonlarının gerçekçiliği bozması. Örneğin, kasklı bir karakteri tek yumrukta bayıltmak gibi sahneler, gerçekçilikten uzak. Keşke farklı animasyonlar kullanılsaydı ya da Kay’in gizlice indirmek için bir aleti veya silahı olsaydı. Ama bu durum, oynanışınıza çok da etki etmiyor tabii ki.
Blaster ve diğer silahlar
Blaster modülleri
Kay’in tek silahı olan Blaster, üç farklı modüle sahip: Plasma, Ion ve Power. Ayrıca, Blaster’ın bir de sersemletme özelliği var. Sersemletme için bir mermi ateş ettikten sonra tekrar dolmasını beklemeniz gerekiyor. Ancak, gizlice düşman indirdiğinizde bu bekleme süresi düşüyor, bu da özelliğin daha çok gizlilik için tasarlandığını gösteriyor.
Modül özelleştirmeleri
Diğer modüller, kendi içlerinde farklı özelleştirme seçeneklerine sahip. Gereken eşyaları toplayarak uzay geminizde bu modülleri özelleştirebiliyorsunuz. Örneğin, Plasma modunda tek tek lazer sıkmak yerine hızlı bir şekilde lazer sıkma moduna geçebilirsiniz. Ayrıca, bu modları ayrı ayrı geliştirebilir, örneğin isabetliliği artırabilirsiniz. Ancak, bu geliştirmeler çok derin değil.
Zaman dondurma özelliği
Blaster’ın ayrıca ‘X’ tuşuna bastığınızda, Red Dead Redemption 2’deki gibi oyunun zamanı donuyor. Bu şekilde, işaretlediğiniz kişileri havalı bir şekilde tek tek indirebiliyorsunuz. Özelliği geri doldurmak için ise düşmanlarınızı indirmeniz gerekiyor.
Savaşlarda modlar arası geçiş yapmak güzel, fakat ne yazık ki çok fazla çeşitlilik sunamıyor. Bir silah için yeterli ve güzel modüller ve geliştirmeler olsa da, bu kadar uzun bir oyun için bu seçenekler yetersiz kalıyor. Oyunda, daha önce de belirttiğim gibi, düşmanlarımızdan düşen silahların mermisi bitene kadar kullanabiliyoruz. Toplamda 14 farklı silah çeşidi var, ancak bu silahları Uncharted oyunlarında olduğu gibi sınırlı bir süre kullanabiliyorsunuz ve özelleştirme yapamıyorsunuz. Merdiven çıkarken ya da bir yere tırmanırken bu silahları yere fırlatıyorsunuz.
Bana göre, savaşmanın en keyifli yanı taktiksel olarak savaşabilmek. Örneğin, siper almazsanız düşmanlar size acımıyor ve hemen ölebilirsiniz; bu yüzden doğrudan çatışmaya giremezsiniz.
Burada yoldaşımız Nix devreye giriyor. Siperdeyken kafanızı çıkaramadığınızda, Nix’e komut vererek düşmanlardan düşen silahı yanınıza getirtebilir ya da patlatılacak bir yeri ona patlattırabilirsiniz. Bu da savaşın kaderini değiştirebiliyor.
Ayrıca, el bombası ve sis bombası gibi savaş içinde kullanabileceğiniz ekstra ekipmanlar da var. Kafanızda kurduğunuz bir senaryoyu gerçekleştirdiğinizde, gerçekten savaşın içinde olduğunuzu hissediyorsunuz.
Bu nedenle, silahların sürekli elde tutulamaması, bu oynanış türü için mantıklı ve eğlenceli bir tercih olmuş.
Yakın Dövüş
Star Wars Outlaws, yakın dövüş mekanikleriyle öne çıkan bir oyun değil. Oyunda yakın dövüş sistemi bulunuyor ve yumruklarınızı kullanabiliyorsunuz. Ancak, savaşların ortasında herhangi birine yumrukla saldırmak pek mantıklı olmadığı için ve yakın dövüş mekaniklerinin vasat oluşu nedeniyle yumruklara fazla başvurmadım. Sadece fark edildiğim anlarda alarm çalmasın diye düşmanları indirmek için kullandım.
Nix
Can yoldaşımız Nix’e geldik; onsuz oyunda neredeyse hiçbir şey yapamayacağımızı söylemek yanlış olmaz. Nix, pek çok işi bizim yerimize hallediyor. İnsanların cebinden bir şey çalmak, düşmanın dikkatini dağıtmak, düşmanı etkisiz hale getirip indirmemizi sağlamak, düşmanları veya kutuları sezmek, herhangi bir eşyayı ya da silahı alıp bize getirmek, kapı veya benzeri yerleri açmak için küçük alanlardan geçip düğmeleri etkinleştirmek gibi birçok görevi üstleniyor ve bu sayede oyunu bizim için oldukça kolaylaştırıyor.
Yaratıklar
Yaratıklara ayrı bir parantez açmak istiyorum çünkü oyunda gerçekten çeşit çeşit ve garip yaratıklar bulunuyor. Ancak, oyunda yaratıkların varlığı yeterince vurgulanmamış gibi hissettiriyor; sanki yaratıklar pek kullanılmamış gibi görünüyor. Ayrıca, yaratıklara ateş ederken hissettirdiği vuruş hissi de maalesef tatmin edici değil.
Parkur
Star Wars Outlaws, parkur anlamında çok ekstra bir şey sunmuyor, ancak güzel ve rahat bir kontrol sağlıyor. Kay, tırmanırken hızlı hareket ettiği için bu süreç yavaşlamıyor ve akıcı bir şekilde ilerliyor. Bazı görevlerde parkur bölümleri güzel tasarlanmış, ancak bu tür bölümler oyunda çok sık karşımıza çıkmıyor.
Yetenekler
Oyunda yetenekleri açmak için uzmanlarla tanışmanız ve onların görevlerini yaparak güvenlerini kazanmanız gerekiyor. Bir uzmanın görevini tamamladıktan sonra, yeni yetenekler açılmaya başlıyor. Yetenekleri açmak için herhangi bir yetenek puanı kullanılmıyor; bunun yerine, yeteneğin gerektirdiği görevleri tamamlamanız veya belirli eşyaları bulmanız gerekiyor.
Araçlar
Oyunda iki aracınız mevcut: gezegenlerde ulaşım için kullandığınız motosikletiniz Speeder ve uzayda gezegenler arası yolculuk yapmanızı sağlayan uzay geminiz Trailblazer. Her iki araca da geliştirmeler yapabilir ve yeni özellikler ekleyebilirsiniz.
Speeder, gezegenlerdeki ulaşımınızı sağlayan motorunuz. Kullanımı keyifli ve bir yerden uçmak oldukça eğlenceli. Ancak, Speeder’ı kullanırken silahınızı kullanamıyorsunuz, bu nedenle peşinize düşen hırsızlardan veya diğer düşmanlardan kaçmaktan başka çareniz kalmıyor. Ayrıca, bir yere çarpıp motordan fırlama animasyonu pek başarılı değil ve motorunuzla birine çarpmak da mümkün değil.
Trailblazer, uzayda gezegenler arası yolculuk yapmanızı sağlayan uzay geminiz. Uzay gemisi kullanmayı pek sevmediğim için bu özellik beni pek çekmedi; dolayısıyla, bu oyunda da beni kazanamadı.
Örneğin, oyunda bir gezegene inerken veya çıkarken sinematik bir geçiş devreye giriyor; kendiniz iniş veya çıkış yapamıyorsunuz. Bu, birçok oyuncu için hayal kırıklığı yaratabilir ve eksik bir özellik olarak görülebilir. Ancak, ben sinematik geçişleri tercih ediyorum çünkü gemiyi sürmek pek hoşuma gitmiyor.
Uzayda gezinip loot yapabilir ve diğer gemilerle savaşabilirsiniz, ancak ben bu çatışmalardan mümkün olduğunca uzak durmaya çalıştım. Çünkü, gemiyi kontrol etmek, kendi etrafında dönüp lazer sıkmak bana pek eğlenceli gelmedi; sanki bir atari oyunu oynuyormuşum gibi hissettirdi.
Kapı kilidi açma ve terminale erişim
Kapı kilidini açarken, ‘data spike’ adlı bir alet kullanıyoruz. Bu işlemi yaparken, ışık ve ses geldiğinde tıklamanız gerekiyor; genellikle 2 veya 3 kez üst üste başarılı olmanız gerekiyor. Ben biraz beceriksiz olduğum için benim için bu kısım biraz zaman aldı. Ayrıca, daha kolay olması için beyaz dairede bir gösterge çıkıyor; bu gösterge çıktığında tıklamanız gerekiyor. Ancak, yine de zaman harcadım, bence bu süreç biraz daha kolay olabilirdi.
Terminale erişim sağlamak için oldukça eğlenceli bir bulmaca mekanizması bulunuyor. Sembolleri sırayla yerleştiriyorsunuz; eğer sembol yoksa kırmızı, yanlış yerdeyse sarı, doğru yerdeyse mavi olarak gösteriliyor ve doğru sırayı bulmaya çalışıyorsunuz. Wordle oynadıysanız, bu mantığı anlamışsınızdır çünkü benzer bir mantık kullanılıyor. Ayrıca, belirli deneme şansında doğru çözerseniz kredi yani para kazanıyorsunuz, aksi takdirde kredi kazanamıyorsunuz. Ancak, bu bulmacayı oyunu uzun süre oynadığınız ve hep yaptığınız için sıkılabilirsiniz ve bu yüzden sonunda artık rastgele basarak çözmeye çalışıyorsunuz.
Aktiviteler
Star Wars Outlaws, oldukça çeşitli aktiviteler sunuyor. Atari oyunları, at yarışı bahisleri, Sabacc ve yemek yerken hızlı tuşlara basma gibi çeşitli mini oyunlar bulunuyor. Ancak, bu aktivitelerden bazıları, özellikle yemek yerken yapılan hızlı tuş basma aktivitesi, biraz uzun sürdüğü için sıkıcı ve garip olabilir.
Oyunda kumar batağına düştüm ve at yarışına bahis yatırmakla, Sabacc oynamakla bayağı bir kredi harcadım.
Sabacc için ayrı bir parantez açmak istiyorum; bu oyun gerçekten eğlenceli bir kumar oyunu sunuyor. Elinizdeki iki kartı çıkardığınızda, ne kadar düşük bir sayı kalırsa o kadar iyi. En düşük sayıya sahip olan kazanıyor. Eğer herkesin sayısı 0 ise, en küçük sayılar daha değerlidir.
Örneğin, iki tane 1’e sahip biri Prime Sabacc yapmış olur ve iki tane 6’ya ya da iki tane 2’ye sahip kişilere göre daha değerli bir ele sahip olur. Yani, kartlarınız ne kadar küçükse, o kadar iyi.
Ayrıca, oyun içinde kullanabileceğiniz 3 ekstra özelliğiniz var ve bunlar çeşitli yeteneklere sahip. Ancak, bu özellikleri açmanız gerekiyor ve bazı hileler de yapabilirsiniz. Örneğin, Nix’i kullanarak rakiplerin ellerini görebilirsiniz. Sabacc’ı oynayıp kendinizi tanıtarak gezegenlerde en iyi Sabacc oyuncusu olarak da tanınabilirsiniz
Roleplay, çeteler ve itibar
Roleplay açısından hikayeye büyük bir etkide bulunamasanız da, çeşitli seçimler yapmak zorundasınız. Bu seçimler, çeteler arasında yapılmakta ve hangi çeteye yardımcı olursanız o çeteyle olan itibarınız artar. Bu da, çetelerin marketlerinde daha ucuza mal almanızı, mekanlarına sorunsuz bir şekilde giriş yapmanızı ve kozmetik eşyalar kazanmanızı sağlar.
Oyunda 4 çeşit çete bulunuyor: Pyke Syndicate, Crimson Dawn, Hutt Cartel ve Ashiga Clan. Örneğin, Pyke için bir görev yaparken, onlara ihanet eden bir kişiyi bulup teslim etmemi istemişti. Ancak, bu kişi Crimson Dawn üyesiydi ve bana onu bırakmam durumunda Pyke’ın önerdiği kredinin iki katını teklif etti. Bu tür seçimler, bir çeteyle aranızın iyi olmasına ya da kötü olmasına neden olabilir. Sonuç olarak, bu seçimler onurunuza bağlıdır ve size sevmediğiniz çetelere ihanet etme ya da onlara karşı olma hissi verir. Bu tür olaylar, roleplay deneyimini oldukça etkili hale getiriyor.
Bir sıkıntıya değinmek gerekirse, örneğin Crimson Dawn mekanında bir görev yapıyorsanız ya da kendiniz eşya çalacaksanız, aranız iyi olsa bile giremediğiniz bazı alanlar bulunuyor. Eğer yakalanırsanız, sizi öldürmüyorlar; kollarınızdan tutup dışarı atıyorlar. Ancak, atıldığınız gibi tekrar içeri girip aynı bölgeye girmeye devam edebilirsiniz ve yine atılabilirsiniz. Bu süreç ne kadar tekrarlarsanız tekrarlayın, çete ile aranızın durumu değişmiyor ve size karşı tutumları da değişmiyor. Bu durum, biraz gerçekçilikten uzak bir deneyim sunuyor.
Oyun içi arayüz ve kontroller
Star Wars Outlaws, kolay, basit, sade ve kullanışlı bir arayüz sunuyor. Hiçbir şey için ‘Bu nerede?’ diye ararken bulmuyorsunuz. Envantere girdiğinizde değiştirmek istediğiniz öğeyi kolayca seçip hemen değiştirerek oyuna kaldığınız yerden devam edebilirsiniz. Ayrıca, ‘F1’ tuşuna bastığınızda (oyun size bunu söylüyor), oyun size oyunlar veya bulmacalar konusunda yardımcı oluyor ve her şey çok iyi bir şekilde açıklanıyor.
Oyunun kontrollerine gelecek olursak, karakteri kontrol etmek oldukça rahat. Karakteri hareket ettirirken alakasız hareketler gibi herhangi bir sıkıntı yaşamadım ve bence tüm tuş atamaları iyi bir şekilde yapılmış.
Görevler
Görevler genellikle bir yere sızıp veri çalma, birini bulma veya herhangi bir şey çalma gibi görevlerden oluşuyor. Bu görevler, bir hırsız rolüne büründüğünüzde pek sorun yaratmıyor; ancak uzun süre aralıksız oynadığınızda bu görev tasarımları sıkıcı hale gelebilir. Bununla birlikte, bazı görevler sinematik aksiyon açısından beklentimi aştı ve güzel bir şekilde tasarlandı. Bu tür görevler, oyunun takdir edilmesini sağlıyor ve bazı şaşırtıcı, güzel olaylara da ev sahipliği yapıyor.
Yan görevlere gelince, çok fazla fırsatım olmadı çünkü yan görevlere yeterince zaman ayıramadım. Ancak, hatırı sayılır miktarda yan görev yaptım ve çoğunlukla seçim yaptığımız yerlerde bu görevler sunuluyor. Dozajında yapıldığında veya serinin hayranları için oldukça güzel olduğunu düşünüyorum.
Ayrıca, açık dünyada gezinirken aniden görevler çıkabiliyor, çeşitli şeylere rastlayabiliyorsunuz veya insanlar arkadan size seslenebiliyor. Bu tür dinamik olaylar, dünyaya canlılık kattığı için bence oldukça başarılı.
Grafikler ve atmosfer
Oyunun grafikleri, görsel sanatı ve kaplamaları gerçekten güzel. Manzaralar uzaktan etkileyici görünüyor, ancak yakından bazı kaplamalar daha az başarılı. Birkaç kaplama hatası mevcut, ama bunların düzeltilmesi muhtemel. Karakterlerin modellemeleri ve mimikleri de genel olarak iyi, ancak bazen mimikler yapmacık olabiliyor; karakterler öyle bir şekilde konuşuyor ki, sanki oyunculuk bilgisi olmayan biri kağıttan bir şey okuyor ve vücut dili kullanmıyor gibi görünüyor.
Atmosfer konusunda ise, gezegenlerde olduğumuz hissini çok iyi vermişler. Oyunda 5 gezegen bulunuyor ve her biri ayrı bir özenle tasarlanmış. Her gezegenin atmosferi farklı ve oldukça etkileyici. Star Wars serisine hakim olmadığım için bu gezegenlerin seriye uygun olup olmadığını bilemiyorum, ancak benim gibi seriye aşina olmayan biri için oldukça güzel bir atmosfer sunuyorlar.
Cantonica
Canto Bight kumarhane şehri, zengin turistler ve yüksek bahisler yapan kumarbazlar için bir cazibe merkezi olup, Galaktik İç Savaş’ın yıkımından uzak, ihtişam ve eğlence arayanlar için bir mekandır. Ancak, göz alıcı yüzeyin altında suç ve yozlaşma dolu bir dünya yatıyor.
Toshara
Toshara, güçlü rüzgarlar tarafından şekillendirilmiş ve kumtaşı tepeleriyle kaplı tehlikeli bir savanadır. Etkileyici manzaralar sunan ve derin tüneller, kuru nehir yatakları ve kayalık engellerden oluşan benzersiz bir jeolojik çevreye sahip, bu da unutulmaz bir sürüş deneyimi sağlıyor. Ancak, Toshara sadece huzurlu ve resmedilebilir bir manzara olmaktan çok uzak. Tarihsel olarak, bu manzara korsanlar ve haydutlar için mükemmel saklanma yerleri ve sığınaklar sunmuştur. Yeraltı dünyasının mücevheri olarak bilinen Toshara, şimdi yozlaşmış bir yerel İmparatorluk valisi ve çeşitli suç sendikaları tarafından yönetilen bir yolsuzluk yuvası haline gelmiştir.
Kijimi
Kijimi, her tür arazinin kendi tehlikelerini sunduğu, karla kaplı donmuş bir ıssızlıktır. Yüksek zirveler eski bir manevi yaşantıyı hâlâ anımsatsa da, artık eski manastırların ve tapınakların yerini çetelerin barınakları, lonca evleri ve yasa dışı atölyeler almış. Arazinin anarşist ve yaşanmaz doğası topluma da yansıyor. Uzaklığı, karanlığı ve kozmopolit hareketliliğin eksikliği, yasadan kaçanları çekmiş. Kijimi, artık yüzeyinde açıkça suç dünyasını barındırmakta; yaşlanan Ashiga Clan çetesi, bu soğuk toprak üzerinde demir bir tutuş sağlamaya çalışan bir sendikadır.
Tatooine
Geniş Tatooine, genellikle kovboy hikayelerinde görülen kanunsuz sınırı temsil ediyor, ancak bu kez yakıcı kumullar, dik kayalık yamaçlar ve tozlu vadilerle dolu bir çöl ortamında. Çöl sürüşü, deneyimin temel taşını oluşturuyor; sürüş heyecanı, navigasyon zorluğu ile birleşiyor. Çorak manzara, sürprizlerle dolu: Pusu kuran gezgin haydutlar, vahşi yaratıklar, tekerlekli kale evlerinde seyahat eden Jawalar, tahmin edilemeyen kum fırtınaları, Banthalarıyla gizemli Tuskens ve ölme riski taşıyan kaybolmuş gezginler.
Akiva
Akiva, yoğun ormanları, sık sık yağan şiddetli yağmurları ve bunaltıcı ama güzel vahşi doğasıyla yemyeşil bir orman gezegeni. Yırtıcı hayvanlardan kaçınmak zorunda kalıyoruz. İmparatorluk, gezegeni dolaylı yoldan bir sadık yönetici rejimi aracılığıyla yönetiyor; gezegen yolsuzlukla dolu, gelişmiş bir kara pazar ve gizli tehlikelerle karşı karşıya.
Müzikler
Geliştirici ekip, müzikler konusunda gerçekten harika bir iş çıkarmış. Ana ekranda çalan müziklerden, savaş esnasındaki ve gezegenlere giriş ya da çıkış yaparken çalan müziklere kadar hepsi gayet başarılı ve atmosferi mükemmel bir şekilde yansıtıyor. Bildiğim kadarıyla, bu müzikler Star Wars serilerinde daha önce kullanılmamış, ancak şarkılar kendilerini bir Star Wars parçası olarak kesinlikle hissettiriyor.
Hatalar
Öncelikle, oynadığım bu oyun sürümünün tam sürüm olmadığını belirtmek isterim. Ubisoft, bazı hataların farkında olduğunu ve bu konuda bize bilgi verdi. Bu nedenle, oyunun lansman gününe kadar düzgün bir şekilde çıkış yapacağını düşünüyorum.
Kendi deneyimime göre, birkaç kaplama hatası ve etkileşime geçememe dışında FPS sorunlarıyla hiç karşılaşmadım. Oyun genel olarak akıcı bir şekilde oynanıyor. Ancak, Kijimi gezegeninde oyun donmamasına rağmen oyunun doğrudan kapanması gibi can sıkıcı bir hatayla karşılaştım. Neyse ki bu hatanın oyunun çıkışında düzeltileceğini düşünüyorum. Evet, oyun deneyimini olumsuz etkileyen bazı sorunlarla karşılaştım, fakat bu sorunlar Kijimi gezegeni dışında sık tekrarlanmadı. Bu yüzden, oyunun çıkış gününde bu hataların giderileceğine inanıyorum.
Olmazsa olmazlardan biri de birkaç bug ile karşılaşmamdı. Büyük oyunlarda, hele ki tam sürümüne henüz kavuşmamış bir oyun için buglarla karşılaşmak normaldir. Oyun deneyimini bozacak buglarla karşılaşmak can sıkıcı olsa da, Star Wars Outlaws’ı oynarken bu tür hatalarla çok fazla karşılaşmadım.
Oyun kırıcı bir bug ise hiç yaşamadım. Sadece, her oyunda ara sıra karşılaştığım dünyanın altına düşme bugı hariç. Neyse ki, bu hatayı bir yere hızlı seyahat ederek düzeltebildim; oyunu kapatıp açmaya gerek kalmadı ve bu durumu oyun boyunca sadece bir kez yaşadım.
Değerlendirme
Star Wars Outlaws, genellikle düşük beklentilerle yaklaştığım bir oyun oldu. Her duyurusunu takip ettim ama beklentilerimi yüksek tutmadım ve sonuç olarak beklentimin üzerinde bir oyunla karşılaşmak beni gerçekten mutlu etti.
Öncelikle, oyunun atmosferi ve karakterimizin bir hırsız olarak gelişimi oldukça tatmin edici. Atmosferi başarılı bir şekilde yansıtması, hikayenin ortalama ama ilginç bir şekilde ilerlemesi ve arada yapılan şaşırtıcı hamleler oyunun keyifli olmasını sağlıyor. Oynanış kısmında özellikle Nix, gizlilik ve bölüm tasarımları oyunu yaz ayında oynanacak güzel bir seçenek haline getiriyor. Ayrıca, seçimler yaparak çeteler arası itibar kazanma mekanizması da role kaptırma konusunda başarılı.
Ancak, bazı olumsuz yönler de mevcut. Düşmanları gizlice indirme animasyonları, uzay çatışmalarının sığ oluşu, yaratıklara ateş ederken hissettirdiği vuruş hissi ve görev çeşitliliği konusunda bazı eksiklikler var. Bunlar dışında oyun pek de kötü yanlar barındırmıyor.
Peki, oyunun fiyatı hakkını veriyor mu ve alınır mı? Bence oyun denenmeyi hak ediyor ancak Epic Games’te 1.749 TL, PlayStation’da 2.799 TL, Xbox’ta 2.050 TL gibi bir fiyat etiketine sahip. Bu yüzden, indirimleri takip etmek daha mantıklı olabilir. Ubisoft sık sık güzel indirimler yapıyor, bu nedenle acele etmeden uygun fiyata almak daha iyi olabilir.
Oyun incelemeleri için temel kriterlerimizi merak ediyorsanız,
İnceleme ve etik politikamıza göz atabilirsiniz.
Comments