Uzay koloni simülasyon oyunu Stellar Settlers, kaynak ve üs yönetimi, uzay gemisi inşa ve fırlatma mekanikleriyle kısa sürede beni kendine bağladı. Yerli yapımlardaki kalite her geçen gün artıyor!
- Stellar Settlers, PC platformunda incelendi.
- Discord’da ilgini çekecek bir sohbet başladı! (Bize katıl!)
- YouTube’da yorumlarınızı bekliyoruz. Videolarımıza göz at!
Dora Özsoy ve ekibi Rogue Duck Interactive’in yayıncılığını üstlendiği Tinymice Entertainment tarafından ise geliştirilen uzay üssü inşa etme ve koloni simülasyon oyunu Stellar Settlers, PC platformuna erken erişim olarak geldi!
Her geçen gün gelişen Türk oyunlarına çok iyi bir örnek olacak yapıma henüz erken erişim aşamasında göz atıyoruz.
Stellar Settlers hikayesi
Stellar Settlers, her ne kadar hikaye temelli olarak ilerlemese de bölüm bölüm geçilen gezegenlere ait ilginç yapı ve objelerle nerede olduğumuzu ve nereye gideceğimize dair ufak işaretler veriliyor. Enerji materyalleri bitmek üzere olan bir kaşif grubunun hakkında çok az bir bilgiye sahip olduğu bu gezgenden kurtuluş ve diğer gezegenleri keşfetme macerasını takip ediyor.
Aslında görev basit. Bir gezegene zorunlu iniş yaptık. Şimdi yeni bir umut için maden, su ve enerji kaynaklarıyla yeni bir uzay gemisi inşa edip, en iyi şekilde buradan kurtulmak.
Mekanikler – Yeni gezegenleri keşfet!
Uzay kolonimizi modüler yapılar ve tünellerle birbirine bağlayarak kaynakların yönetimini sağlıyoruz. Dört farklı kaynağı (Yaşam destek materyali – su -, Yapı materyali – metal -, Enerji materyali – enerji- ve iletken materyal) önce gezegenden çıkarıp daha sonra modüler yapılardaki binalardan üretmemiz ve araştırmalarla çok daha hızlı bir seviyeye çıkarmamız gerekiyor.
Şunu da yapayım, şu araştırmayı da tamamlayayım derken saatlerin nasıl geçtiğini anlamadım. Oyunun ilk bölümünü yaklaşık 40 dakikada tamamladım. Yeni gezegenler ise yeni zorluklarla açıldı. İkinci gezegende okyanus sularının yükselmesi oyunumun sonunu getirdi 🙂 Bu elbette bir denemeydi. Şu anda beş gezgen mevcut ve her biri farklı zorluklar ve mücadeleler barındırıyor.
Erken erişim sona erdikten sonra gezegen sayısının ona yükseleceği açıklandı. Command & Conquer: Generals’te Çin’i alıp kamyonlarla yük taşırdım. Orayı anımsatan madenci ve taşıyıcı botlar dostlarımızla mücadelemize devam ettik. Kaynakları birer birer topladık. Ancak ilk bölümde bu kadar kolay olmasına gerek yoktu. Her kaynaktan bir tane olması yetiyor bence. Elbette bu kısımda iyileştirmeler yapılacaktır. Yol alma ve toprakla etkileşimini de (toz ve iz detayları olsa güzel olurdu…) beklemeye aldım.
Tünel yapımındaki özgürlük çok iyiydi. Her oyunda farklı işler yapmak eğlenceli. Gelelim uzay gemisi inşa etme ve uçurma kısmına. Evet oyun sonu mekaniği çok iyi düşülmüş. On numara iş. Ve bunu da Kerbal Space Program’a benzer bir yapıda yaparak hem eğlenceli hem de stresli bir mekaniğe dönüştürmek çok iyi olmuş. Bu seviyeye gelmek için araştırma yapmak ve daha pek çok detay oyunun kalitesini gözler önüne seriyor.
Son olarak yerleşimcilerden bahsetmemiz gerekiyor. Her birinin farklı özellikleri ve hikayesi var. Oyuncuların stratejik tercihleri ve benzersiz oyun deneyimleri için yerleşimcileri yönetmesi gerekecek.
Oyun mekanikleriyle kısa sürede beni kendine bağladı. Ancak burada grafiklerin ve müziklerinde büyük bir payı vardı.
Grafik, animasyon ve ses tasarımı
Ara yüz tasarımı dahil olmak üzere grafiklerde vasat üstü bir performans gördüğümü itiraf etmeliyim. Botlardaki animasyon dışında uzay gemisinin fırlatılması gayet iyiydi. Müziklerin de oyun tasarımına uygun olduğunu düşünüyorum.
Değerlendirme
Stellar Settlers, erken erişim bir oyun olarak şu anda iyi bir noktada. 25 Mart’a kadar 3 dolar, sonrasında ise 3,70 dolarlık fiyatını hakkettiğini ve desteklenmesi gerektiğini düşünüyorum. Kaynak yönetimi, strateji ve üs kurma oyunlarını seviyorsanız mutlaka göz atamanız gereken bir oyun. Genel oyuncu kitlesinin ise eğlenceli bulacağı bir yapım olduğunu söyleyebilirim.
Oyunda ciddi bir optimizasyon sorunuyla karşılaşmadım. Modüler yapıların inşa liste kısmında biraz cebelleşme yaşasam da genel olarak sorun yoktu.
Ancak oynanış kısmında önerilerim olacak. Bölüm uzunluğu konusunda dengeleme üzerine gidilmesi gerektiğini düşünüyorum. İlk bölümde oyun sonuna ulaşmayı daha kısa tutmak yerinde olacaktır. Oyun kaynaklarının dengelemesi önemli. Olayların da oyun üzerindeki etkisini çok sınırlı gördüm. Elbette bunlarda küçük yamalarla çözülecek konular.
Eleştiriler oyunu tam sürümde çok daha iyi bir noktaya taşıyacaktır. Biz inceleme politikamız gereği erken erişim oyunlarına puan vermiyoruz. Peki son kararımız nedir? diye sorarsanız. Stellar Settlers, tavsiye ettiğimiz erken erişim oyunlarından biri olarak listemize giriyor.
Oyun haberleri için temel kriterlerimizi merak ediyorsanız,
haber politikası ve standartlarımıza göz atabilirsiniz.
Bizi Google News üzerinden de takip edebilirsiniz.