Oyun günlüğü, GİST 2022 Uluslararası Dijital Oyun ve Eğlence Fuarında, bağımsız Türk oyun geliştiricilerine oyunlarını ve sektörün şu anki konumu ve geleceği hakkında görüşlerini sordu.
Fuarda, Beez Interactive’den Ata Deniz Oktay ile oyunları Overkill’i konuştuk ve Türk oyun sektörüne ilişkin değerlendirmelerini aldık.
Beez Interactive içerisinde üç geliştirici var
Ata Deniz Oktay stüdyonun programlama ve proje yönetimi kısmını üstlenirken Kıvanç Yücel oyunun grafik tasarımını ve oyun tasarımını yapıyor. Kıvanç Yücel’in aynı zamanda sanat tasarımı ve mekanik ve sistemler konusunda da yardımcı olduğunu biliyoruz. Oyunun müziklerini ise Yusuf Kızılkaya yapıyor. Pixel art yöntemini başarı ile kullandıklarını söylemeden geçemeyeceğiz.
Overkill on gün içerisinde geliştirdi!
Gaming Jam etkinliği kapsamında Beez Interactive, oyunları Overkill’i on gün içerisinde geliştirdi. Kendilerinin de kabul ettiği gibi oyunun gidecek yolu var fakat eski oyunlarındaki içeriği Overkill içerisine aktararak oyunu dolu dolu Steam’e süreceklerini açıkladı.
Ata Deniz Oktay, oyunlarının bir aksilik olmazsa en geç ocak ayında yayınlanacağını söyledi.
Oyunumuzun yıl sonunda ulaşacağı içeriğin 5 ve 10 Dolar arasında uygun olduğunu düşünüyoruz. Türk lirası için ise 10 Lira ile 20 Lira arasının uygun olduğunu düşünüyoruz.
Ata Deniz Oktay
Türk Indie oyun sektörü hakkındaki düşüncelerini sorduk
Türk oyun sektörüne ilişkin Oktay, Türk oyun geliştiricilerinin oyunun hikayesinin birinci temada olduğunu fakat mekaniklerin ve oynanışın daha arka plana itildiğini gözlemlediğini söyledi. Steam marketini gözlemlediğimizde hikâyeli oyunların daha az başarıya ulaştığını ve hikâyeden önce oyunun mekaniklerine, kolay öğrenilebilir ve kolay anlaşılabilmesinin daha önemli olduğunu anlattı. Özet olarak hikâyenin güzel olarak anlatılabilmesi için temele ihtiyaç duyduğunu ifade etti.
Windows, macOS ve Linux’da oyuna bu linkten erişebilirsiniz.
Oyun Günlüğü olarak Beez Interactive‘e en içten başarı ve iyi dileklerimizi sunuyoruz.