GameXRöportaj

DragonFlower Games – Land of Borealia

0

Oyun Günlüğü, GameX 2022 Uluslararası Dijital Oyun ve Eğlence Fuarında, bağımsız Türk oyun geliştiricilerine oyunlarını ve sektörün şu anki konumu ve geleceği hakkında görüşlerini sordu.

Fuardaki Türk oyun stüdyosu DragonFlower Games’ten Ömer Meriç Sela ile oyunları Land of Borealia’yı konuştuk. Aynı zamanda sektöre ilişkin de izlenimlerini aldık.


Land of Borealia

Ömer Meriç Sela, DragonFlower Games’in 3 kişi ile başladığını ve son projeye ağırlık vermeleriyle mart ayında iki katına çıktıklarını ifade ederek, “Grup tamamen Bahçeşehir öğrencilerinden oluşuyor. Oyunumuz Land of Borealia, şu zamanlarda tekrar revaçta olan maskotlu platformer ( genellikle platform oyunu olarak basitleştirilir ve bazen zıpla ve koş oyunu olarak adlandırılır) oyunlarından bir tanesi. 3D platformer türü altında değerlendirebiliriz. Oyun, belirli kristalleri toplayıp belirli yerlere götürerek (bir bakıma Super Mario Odyssey’deki moon toplama gibi) uzayan ve daha komplike olan, bu şekilde ilerleyerek dünyaya ışığı geri getirip dünyayı renklendirdiğimiz bir oyuna dönüştü. İlerleyen zamanlarda belirli etkinliklerde oyunu göstermeye devam edeceğiz.” dedi.

DragonFlower Games – Land of Borealia

“Engelli kitleye hitap etmek için çalışıyoruz”

Sela, Türk oyun sektörünün şu anda mobil odaklı olduğunu vurgulayarak, “Açıkçası, Land of Borealia ile bizim konsollara yönelmemizin sebebi, HyperCasual’dan daha çok Casual Market’i oynamak istemiş olmamızdı.” açıklamasında bulundu.

“Bununla birlikte sadece Türk endüstrisinde değil, genel olarak oyun endüstrisinde engelli kitleye hitap etmeyen oyunların varlığını görüyoruz.” diyen Ömer Meriç Sela, “Biz şu anda Land of Borealia ile duyma engelli kitleye hitap etmek için çalışıyoruz. Sektör içerisindeki accessibility (ulaşılabilirlik) diyaloglarının geçtiği bir dönemdeyiz ve biz Land of Borealia ile en azından duyma engelli kesime hitap etmeyi, onlara yardımcı olmayı planlıyoruz. Yardımcı olmaktan kastımız, mesela oyunumuzda sesin olmaması. Oyunu ses yerine titreşimler ve görsel ögelerle destekleyerek tamamen orijinal bir oyun ortaya koymaya çalışıyoruz. Sektöre de bu şekilde bir bakıma farklı bir bakış açısı getirdiğimizi tahmin ediyoruz.” değerlendirmesinde bulundu.


DragonFlower Games’in çok değerli bir başlangıç yaptığına şahit olduk. Oyun Günlüğü olarak başarılarının devamını diliyoruz.



Oğuzhan Özmen
Oyun Günlüğü Multimedya Editörü - 2022

Comments

Leave a reply

You may also like