0

Hayatta kalma ve strateji oyunu Homeseek, 20 Temmuz 2023’te PC platformuna geldi. Kıyamet sonrası bir evrende geçen oyun, mekanikleri ve çok oyunculu yapısıyla türün diğer oyunlarına göre ayrışıyor.

Oyun Günlüğü Dergisi‘nin eylül sayısına konuk olan Traptics Kurucu Ortağı ve Baş Oyun Tasarımcısı Mike Papagathangelou ile yeni oyunları Homeseek‘i konuştuk.


Ömer Faruk AKTAŞ (ÖFA) –  Röportaj davetimizi kabul ettiğiniz için teşekkür ederiz. Öncelikle seni tanımak isteriz. Oyun geliştiriciliğine nasıl başladın?

Mike Papagathangelou (MP) – Oyun geliştiricisi olmak bilinçli bir karardan ziyade yavaş ve aşamalı bir süreçti. Lisedeyken bunun bir kariyer yolu olduğunun farkına bile varmadan sistemler ve masa oyunları tasarlıyordum. Sonrasında bir oyun fikri yarışmasına katıldım ve kısa bir süre sonra birkaç arkadaşıma bunu bir video oyunu haline getirmeyi teklif ettim. Her şey çok deneme yanılmaydı ama 9 ay sonra, yaptığımız projeyi daha ciddiye almamız için ilgimizi çekmeye yetecek bir demoyla karşılaştık. Birkaç ay sonra demoyu izleyen kişi ve şirketler bize dış kaynak kullanımı teklif etmeye başladı ve işler yolunda gitti.

Homeseek

(ÖFA) – Homeseek hakkında konuşmak istiyorum. Kıyamet sonrası hayatta kalma teması konusunda rekabet oldukça fazla. Ama sizi ayrıştıran noktalarda var. Sizden duymak istiyorum. Oyununuzu aynı türdeki diğer oyunlardan ayıran özellik nedir?

(MP) – Çok yerinde bir soru oldu çünkü tam da bunun hakkında bir yazı yazıyordum:

Hikaye odaklı: En başından beri, dünya inşa etme ve keşif, Homeseek’in geliştirilmesinde çok önemliydi. Amacımız, distopik bir geleceğin gerçekçi bir tasvirini oluşturmak ve oyuncuların kendilerini önceden tasarlanmış bir anlatıya kaptırmalarını sağlamaktı. Bu yaklaşım, rastgele oluşturulmuş öykülerin aksine, bir doğrusallık duygusu sağlayabilir.

Önceden tasarlanmış haritalar: Rastgele oluşturulmuş haritaları tercih etmek yerine, kişiye özel deneyimler oluşturmayı seçtik. Bu yaklaşımın dünyamızı keşfetmenin daha büyüleyici bir yolunu sunduğuna ve hayatta kalma unsurunun her zaman orada olmasını sağlamamıza olanak sağladığına inanıyoruz. Önceden tasarlanmış bir anlatım ve haritaların birleşimi, hayatta kalma odaklı senaryoların temelini oluşturarak bizi diğer stratejili hayatta kalma oyunlarından ayırıyor.

Şehir inşası: Şehir inşa etme mekaniğimiz, her yerleşimin önemli bir ağırlık taşıması gerektiği fikri etrafında dönüyor. Şehir inşasını, binaların yerleşiminin hayatta kalma şansınızı doğrudan etkilediği derinlik ve sonuç içeren bir süreç haline getirmeyi amaçladık.

(ÖFA) – Çok oyunculu mod bir risk mi yoksa çıkış noktası mı?

(MP) – Çok oyunculu mod, campaign kısmını bitirmiş, oyunun mekaniği hakkında iyi bilgiye sahip ve yeni bir mücadele arayan oyuncular için var. Çevrimiçi eğitim veya duraklatma olmadığından yeni oyuncular için önerilmez.

Piyasada başka bir çevrimiçi hayatta kalma strateji oyunu olmadığından bu bizim için de ilginç bir deney.

Bizim açımızdan çok oyunculu oyun da “Neden olmasın?” dediğimiz şeylerden biriydi. Oyunun yapısı Çevrimiçi Çok Oyunculu’nun nispeten hızlı ve kolay bir şekilde uygulanmasına izin veriyordu, biz de bunu tercih ettik.

(ÖFA) – Oyunu tasarlarken ilham kaynaklarınız neler oldu? Ve öykündüğünüz oyunlar neler?

(MP) – Frostpunk elbette ana ilham kaynağıydı, çoğunlukla hayatta kalma unsurunun ne kadar belirgin olduğu konusunda. Endzone ve Surviving the Aftermath gibi diğer oyunlar çoğunlukla yapmaktan kaçınmamız gereken şeylerin iyi örnekleriydi; işe yaramadıkları için değil, daha büyük bütçeli ve daha büyük şirketlerin zaten çokça yapmış olduğu bir şeyi denememizin ve bizim için bir anlamı olmadığı için. Bu oyunların yanı sıra Mad Max ve The Book of Eli, dünya inşa sürecimiz için temel ilham kaynaklarıydı.

(ÖFA) – Oyununuzun geliştirme sürecinde karşılaştığınız en büyük zorluklar nelerdi ve nasıl üstesinden geldiniz?

(MP) – Süper başarılı oyunlarla rekabet etmeye çalışırken aynı zamanda anlatıya odaklanan bir oyun yaratmak kesinlikle biraz baskı yaratabilir. Peşinden gitmek istediğimiz özel deneyimin tüm unsurları (anlatı, seviye tasarımı ve dengeleme) hala karşılaştığımız zorluklardı. Bir oyunun oyuncu tabanı bu kadar çeşitliyken “en uç noktada hayatta kalma deneyimi” yaşamak çok zordur. Bir yanda birden fazla strateji oyununda binlerce saat oynamış oyuncularınız var, diğer yanda ise Frostpunk’u hiç duymamış oyuncularınız var.

(ÖFA) – Sizce oyun sektörünün zorlukları neler? Yunanistan özelinde sormak istiyorum. Oyun sektörünüz ne durumda?

(MP) – Oyun endüstrisi bana vahşi batı gibi görünüyor. Çok fazla oyun ve çok sayıda stüdyo var ve kalite birinci sınıf. Ve yine de o kadar çok “başarısız oyun” görüyorsunuz ki bu sizi meraklandırıyor. Ancak yine de rekabet edebileceğimize olan inancımızı sürdürüyoruz.

Yunanistan’daki oyun endüstrisi henüz başlangıç ​​aşamasındadır. Çok az sayıda stüdyo var, neredeyse hiçbiri dünya çapında üne sahip değil ve ne devletten ne de özel sektörden destekleyici mekanizmalar yok. Yani evet gerçekten çok gerideyiz. Ancak son zamanlarda çok fazla önemli değişiklikler oldu. Son iki yılda Gamescom’da Yunan yetkililerimiz yer aldı ve oyun sektörünün iç işleyişini ortaya çıkarmaya başladık. Yine de biraz zaman alacak.

Ancak birkaç güçlü yanımız da var. Maliyetlerimiz diğer Avrupa ülkelerine göre çok daha düşük, estetik ve teknik mükemmellik ise aynı seviyede, dolayısıyla iş tarafını bir kez alt üst ettiğimizde Yunanistan’ın oyun endüstrisine damgasını vuracağından eminim.

(ÖFA) – Komşu oyun geliştiricileri (Türk video oyun geliştiriciler) için neler söylersin? Favori oyunun veya oyunların neler?

(MP) – New Cycle kesinlikle ilgimi çekti. Core Engage’den Alp ile kısa bir konuşma şansım oldu, çok hoş ve açık sözlü biriydi. Başarının tarifini biliyorlar gibi görünüyor ve onlara en iyisini diliyorum.

Genel olarak Türkiye çok gelişmiş bir oyun endüstrisine, kesinlikle not alabileceğimiz güzel bir örnek. Hem kaliteli hem de çok sayıda oyun üretiyorsunuz ve bir gün rekabet etmeyi başaracağımızı umuyoruz.

(ÖFA) – Türkçe dil desteği için teşekkür ederiz. Son olarak eklemek istediğiniz bir şey var mı?

(MP) – Homeseek’i tek başına Türkçeye yerelleştirdiği için Yusuf Selman Köroğlu‘na teşekkür etmek isterim.

İlginiz için teşekkür ederiz Ömer, Homeseek oynayan ve bizimle düşüncelerini paylaşmak isteyen herkes, lütfen çekinmeyin. Güncellemelerimizi aldığımız geri bildirimlere göre planlıyoruz, bu yüzden lütfen bize ulaşın!

Çeviri: Hilal Kopuz

Oyun Günlüğü olarak Mike
Papagathangelou ve ekibine
başarılar diliyoruz.


Ömer Faruk Aktaş
Oyun Günlüğü İnceleme Editörü

    Comments

    Leave a reply

    You may also like