GameXRöportaj

Naturepixel Studios – Unstabubble

0

Oyun Günlüğü, GameX 2022 Uluslararası Dijital Oyun ve Eğlence Fuarında, bağımsız Türk oyun geliştiricilerine oyunlarını ve sektörün şu anki konumu ve geleceği hakkında görüşlerini sordu.


Fuardaki İstanbul merkezli Türk oyun stüdyosu Naturepixel Studios’dan Yiğit Doruk ile oyunları Unstabubble’ı konuştuk.

Unstabubble

Yiğit Doruk, ekiplerinin toplamda 7 kişiden oluştuğunu söyleyerek, “Ekip üyelerinin tamamı üniversite öğrencisi ve çoğunluğu Bahçeşehir Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı’nda. Bir kısmı Bilgi Üniversitesi’nde. Yani çeşitli okulların Dijital Oyun Tasarımı’nda okuyan öğrencilerinden oluşuyor. Ama aslında bu birliktelik sadece okulla sınırlı değil, uzun zamandır beraber arkadaşlığını devam ettirmiş bir arkadaş grubunun oluşturduğu bir ekip diyebilirim.” dedi.

“Şu anda aktif olarak geliştirdiğimiz uzun soluklu bir oyun yok.” diyen Doruk, “Fakat bizim amacımız, PC ve konsol marketine çok uzun olmayan, 15-30 dakika süren ama özel, niş, küçük tecrübeler ortaya koymak. Bu kapsamda zaten uzun zamandır Game Jam’lere katılıyorduk. Çeşitli Game Jam’lerde başarı da elde ettik. Bu başarıların sonrasında aslında Game Jam kafasındaki oyunları birazcık daha cilalayıp, derleyip, toparlayıp PC ve konsol marketine hazır hale getirmeye çalışıyoruz.” açıklamasında bulundu.

“Şu anda da bu şekilde üzerine çalıştığımız iki tane Game Jam oyunumuz, önümüzdeki aylar içerisinde Steam’e çıkış yapacak.” diyen Yiğit Doruk, “Zaten benim de yaklaşık ekip arkadaşlarımla beraber birkaç yıldır oyun sektöründe çalışan olarak tecrübemiz var. Özellikle ben çeşitli HyperCasual şirketlerinde çalıştım. Mobil oyun sektöründe de bir dönem bulundum. Şu anda özellikle mobil tarafında çok güzel şeyler dönüyor. Yatırımcılar, bu sayede artık Türkiye’ye daha fazla ilgi gösteriyor. Oyun sektörünü ilerletmek adına çeşitli programlar açılmaya başladı. Bunların hepsi güzel şeyler. Biz özellikle mobil kısımda olan başarıyı kabulleniyoruz ve bunu takdir ediyoruz, fakat aynı zamanda PC ve konsol marketine yani biraz daha, özellikle HyperCasual dışında, sürdürülebilir yöntemler, tecrübeler oluşturmak istiyoruz.” dedi.

Türkiye’de PC ve konsol oyunları

Doruk, “Yurtdışındaki örneklere de baktığımız zaman, aslında büyük bağımsız firmaların da bu kapsamda PC ve konsola oyun çıkarma tecrübelerinin olduğunu görüyoruz. Fakat Türkiye’ye baktığımızda maalesef PC ve konsol marketinde ekipler çok fazla bilgi sahibi değil. Aslında şu anda mobil tarafta tecrübeli, başarılı olmamızın nedeni, uzun yıllar boyunca bu alanda bir bilgi birikimi ve bilgi paylaşımının olması. Aynısını aslında biz PC ve konsol marketinde de bağımsız oyun yaparak da önümüzdeki yıllar boyunca Steam’e, Nintendo Switch’e, PlayStation’a, Xbox’a nasıl oyun çıkarılacağının tecrübesini edinelim. Sonrasında bu edindiğimiz tecrübeleri aslında bu platformlara bağımsız oyun geliştirmek isteyen arkadaşlara da aslında bir nevi yayıncılık hizmeti vererek paylaşmak istiyoruz.” açıklamasında bulundu.

Yiğit Doruk son olarak da şunları söyledi:

“Şu anda ekibimiz oyun geliştirme üzerine ilerliyor ama dediğim gibi, eğer yeteri sayıda oyunlarla yakaladığımız başarı noktasından itibaren arka planda edindiğimiz tüm o bilgi birikimini bağımsız oyun yayıncısı olarak da kullanıp aslında sektörü bir adım daha ileri taşıyacak mihenk taşını atmak aslında hedefimiz.”

Oyuna göz atmak için buraya tıklayın.

Oğuzhan Özmen
Oyun Günlüğü Multimedya Editörü - 2022
Subscribe
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments

You may also like