Röportaj

Orta Çağ strateji oyunu Manor Lords

2

Polonyalı bağımsız oyun geliştiricisi Greg Styczen‘in üç yıldır üzerinde çalıştığı Orta Çağ strateji oyunu Manor Lords, kısa zamanda oyuncuların dikkatini çekmeyi başardı. 2021 sonbaharında erken erişime çıkması planlanan oyuna dair tüm merak edilenleri Oyun Günlüğü ekibi olarak oyunun yapımcısına sorduk. Şimdiden büyük bir oyuncu topluluğuna ulaşan oyuna, Türk oyuncularının da ilgisi büyük.

Oyuna dair temel detayları öncelikle sizinle paylaşmak istiyoruz. Daha sonra da oyunun yapımcısına sorduğumuz sorular yer alacak. Türkçe dil paketi, doğu kültürünün oyuna yansıması ve oyun geliştiricilerine tavsiyeler gibi, bir çok konudaki sorularımız oyuna ve yapımcısına ilişkin sizde güzel bir izlenim bırakacak.

  • Manor Lords Polonyalı film yapımcısı Greg Styczen tarafından bağımsız bir şekilde geliştiriliyor.
  • Üç yıldır geliştirilen Manor Lords, Slavic Magic adlı bağımsız oyun şirketi ile Steam’de yer alıyor.
  • Oyunda, Banished oyunundaki gibi kaynak ve şehir yönetiminin yanında Total War serilerinden aşina olduğumuz savaş sistemi yer alacak.
  • Yapay zekaya karşı mücadele edeceğiz ve 50 den fazla fethedilmeyi bekleyen bölge içeren tek büyük bir harita oyunda yer alacak.
  • Diplomasi ve ticaret mekaniklerinin olacağı oyununun tam sürümünde ise kaleler, surlara konuşlanmış askerler, kuşatmalar – ateşli silahlar, tatar yayı ve süvari – Geç ortaçağ döneminden esinlenilmiş şehirler ve daha fazla harita olacak.
Bu röportajı Oyun Günlüğü ekibinden Ömer Faruk AKTAŞ ve Özge Güzel hazırladı.

Manor Lords – Röportaj

Oyun Günlüğü (OG) – Merhaba, Türkiye’den selamlar. Oyun Günlüğü ekibi olarak sizinle iletişime geçmekten büyük bir mutluluk duyduk. Yaptığınız iş kısa zamanda bir çok oyuncunun ilgisini çekti. Tabii Türk oyuncular da çok ilgililer. Öncelikle, Türkçe dil seçeneği olacak mı diye sorularımıza başlayalım?

Greg Styczen (GS) – Öncelikle, benimle iletişime geçtiğiniz için çok teşekkür ederim. Evet Türkçe dil desteği planladığım bir şey.

(OG) – Oyun Orta Çağ’da geçiyor. Peki, daha doğudaki bir kültürü oyun içinde görecek miyiz? Türkler veya Ruslar.. Araplar veya Çinliler gibi…

(GS) – Temel oyunu genel bir kuzey-batı Avrupa kültürünü göz önünde bulundurarak geliştiriyorum, ancak fırsatım olursa daha sonra farklı kültürleri de keşfetmeyi çok isterim.

Manor Lords hangi platformlara gelecek?

(OG) – Oyunda araştırma sistemi veya çağ aşamaları görecek miyiz? Oyunu ne zaman erken erişime açmayı planlıyorsunuz. Hangi platformlarda yayınlayacaksınız?

(GS) – Çağ ilerlemesini dahil etmek istedim, ancak birçok soruna neden olduğundan, erken erişimde zaman aralığını 1400’lü yıllara kilitlemeye karar verdim. Tam çıkış tarihi henüz belli değil. ( 2021 sonbaharında erken erişime açılabilir.) Şimdilik, Manor Lords’u yalnızca PC / Win 10’da yayınlamayı planlıyorum.

Manor Lords‘u kim geliştiriyor?

Yayınlanan oyun içi videoda bölgesel gelişme / araştırma sistemi bu şekilde görünüyor.

(OG) – Oyunun kısa hikayesini sizden dinleyebilir miyiz? Nereden çıktı? Nasıl gelişti? Ekibiniz kaç kişi? Tek kişilik dev bir kadro olduğunu biliyorum ama… 🙂

(GS) – Bir RTS oyunu oynamak istediğimde yeni çıkacak ilginç bir oyunun olmadığını fark ettim ve sonunda aynı Stronghold ve Age of Empires’ı defalarca oynamaya devam ettim. Bu, duyurulan bazı yeni oyunlardan (AoEIV veya The New Settlers gibi) önceydi. Her zaman böyle bir oyun yapmak istemiştim, bu yüzden denemeye karar verdim.

Polonyalı bağımsız oyun geliştiricisi
Greg Styczen


(OG) – Son dönemde strateji, tarihi şehir kurma ve kaynak yönetimi oyunları çok popüler. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?

(GS) – Bence bu stratejinin daha popüler olması değil, bağımsız oyunların popülerleşmesiyle ilgili. “Banished klonları” denen çok sayıda bağımsız oyun var, bunlar nispeten geliştirmesi kolay oyunlar (bence), küçük stüdyolar için ideal ve insanlar, sandbox doğası nedeniyle uzun süre onlardan keyif alabiliyorlar. Ancak, en azından bildiğim kadarıyla geliştirilen kaliteli RTS oyunu yok. Şahsen, daha fazlasını ve daha kalitelilerini görmek isterim.

Manor Lords nasıl bir oyun olacak?

(OG) – Savaş sistemi Total War oyunlarından esinlenilmiş gibi duruyor. Ve çok başarılı görünüyor. Manor Lords’u özel yapan oyuncuların istediği bir çok detayın bu oyunda da bir arada olması… Siz oyunu nasıl hayal ettiniz? Elinizdeki oyun bunu karşılıyor mu?

(GS) – Manor Lords’u yapmaya başladım çünkü Stronghold Crusader’ı çok oynadım, inşa etme ve dövüşün kombinasyonunu sevdim, ama sevmediğim şey savaşlarda taktiklerin olmamasıydı. Total War serisinde bu unsurlar vardı, oluşumlar, stratejik konumlandırma, kuşatma, moral – ben de bu eksikliğini hissettiğim özellikleri eklemeye çalıştım. Tabii ki, yıllar içinde kullanıcı arayüzünü mükemmelleştirdiler, bu yüzden aynı anda farklı ve daha kaliteli iş çıkarmak zor, bu yüzden benzerlikler ortaya çıkıyor, ancak umarım Manor Lords savaşları kendilerine has ve benzersiz deneyim olur.

(OG) – Videoları izledikçe çok heyecanlanıyoruz ve yeni bir tweet gelmesi için sabırsızlanıyorum. 🙂 Oyunun bir yol haritası yok. Neden olmadığını reddit’te cevapladınız ama buradan tekrar sorayım. Uzun döneme ilişkin planlarınız nedir?

(GS) – Ne yazık ki yol haritası hazırlayamıyorum çünkü oyun geliştirme tamamen tahmin edilemez bir süreç ve benim büyük bir stüdyoya göre tek avantajım esnekliğim.

Manor Lords hangi oyun motoruyla geliştiriliyor?

(OG) – Unreal Engine motorunun oyuna nasıl bir katkısı oldu? Bağımsız oyun geliştiricilerine bu soru dahilinde bir tavsiyeniz olur mu?

(GS) – Manor Lords’u UE4’te geliştiriyorum, UE5 de gelecek planlarım arasında. Epic Games bana büyük destek veriyor ve Manor Lords’a, bağımsız kalması için çok yardımcı olan Epic Megagrant (Epic Games’in indie oyun destek programı) verildi. Bunun için sonsuza dek minnettarım. Oyunun sadece Steam‘e gelmesini umursamıyorlar ve tüm sorularıma hızlıca cevap veriyorlar. Motorun kendisi, oyunu geliştirmeyi ve donanım uyumlu tutmayı elbette çok daha kolay hale getiriyor. Ancak, bence insanlar ‘bu hangi motor’ sorusuyla çok fazla şeyi ilişkilendiriyorlar- sonuçta detaylar oyunu yapan insanlarla ilgili.

Manor Lords yapımcısından Türk oyunculara mesaj

(OG) – Son olarak Türk oyunculara buradan bir mesajınız var mı?

(GS) – Türk oyuncular oyunumla ilgilendiği için çok minnettarım. Umarım bir gün kültürünüzü daha fazla keşfetme ve onu Manor Lords’ta da temsil etme fırsatım olur!

Oyun Günlüğü ekibi olarak Manor Lords’a başarılar diliyoruz. Oyunun gelişim sürecini yakından takip ediyoruz. Manor Lords’a dair yeni gelişmeleri bizi takip ederek öğrenebilirsiniz.


Sizlerin de oyun hakkında ne düşündüğünüzü merak ediyoruz. Lütfen yorumda belirtin.

Oyun Günlüğü
Türkiye'nin yeni nesil oyun haber sitesi. 2020'den bu yana Türkçe ve İngilizce web sitelerimiz ve dijital dergimizle sizinleyiz! - Reklam ve işbirliği için mail atabilirsiniz.
Subscribe
Bildir
guest

2 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
Harlaus
Harlaus
2 yıl önce

Oyunun Türkçe dil destekli olması için geliştiriciye sinyal vermeniz çok iyi olmuş. Güzel bir oyun olacak gibi görünüyor.

Sinan Karakas
Sinan Karakas
3 yıl önce

Oyun gerçekten çok güzele benziyor kendi çapında diğer oyunlardan çok ayrı bir oyun gibi.

Aralık 2024
P S Ç P C C P
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
Login/Sign up