Oyun Günlüğü, GameX 2022 Uluslararası Dijital Oyun ve Eğlence Fuarında, bağımsız Türk oyun geliştiricilerine oyunlarını ve sektörün şu anki konumu ve geleceği hakkında görüşlerini sordu.
Fuardaki İstanbul merkezli Türk oyun stüdyosu Red Ruby Studio’dan Mertcan Şahin ile oyunları Dungeon Voxel’i konuştuk.
Dungeon Voxel
Mertcan Şahin, “Ekibimiz 2 kişiden oluşuyor. Ben artist’im, arkadaşım yazılımcı. Aslında 2020 yılında bu işe başladık. Normalde biz beraber sevdiğimiz bir tür olan rogue-like ile bu oyuna başladık ve dedik ki ‘Neden biz de bir rogue-like oyun yapmıyoruz?’ Ben çiziyorum, o da yazıyor. Böylece bu işe giriştik, ama bu işi yaparken asla ilk hedefimiz tamamen bu oyuna odaklanmak olmadı. Oyunumuz Dungeon Voxel, ilk başta rogue-like bir dungeon crawler olarak hayata girdi. Tek başınıza oynadığınız zaman (yani singleplayer modunda) oyun rogue-like oluyor. Aynı Hades, The Binding of Isaac, Enter The Gungeon gibi. Fakat biz oyuna co-op modu da ekleyeceğiz. Arkadaşınızla beraber daha çok raid mantığında bosslara rush yapabileceksiniz ve full boss modu olacak. Yani arkadaşlarınızla beraber bu oyunun daha keyif verici olacağını düşünüyoruz, ama meraklısı için de kesinlikle singleplayer modu da ekleyeceğiz.” açıklamasında bulundu.
“Türk oyun sektöründe, Indie game geliştiriciler sağ olsun, bence geleceğimiz var.” diyen Şahin, “Çünkü şu an bile fuarda baktığımız zaman çok fazla özgün içerik, çok fazla hayal gücü olan insan görüyorum ve gerçekten çok yetenekliler. Şu anda maalesef ki, Türk oyun sektörü sadece mobil üzerine yoğunlaşmış bir sektör. Ki oyuncusu da keza öyle. Sürekli mobil oyunları oynayan bir toplumumuz var. Ama bence Türk oyun sektörünün geleceğinde en azından ben PC ve konsol oyunculuğunu da görüyorum.” değerlendirmesinde bulundu.
Red Ruby Studio, GİST 2022 Bağımsız Oyun Geliştiricileri yarışmasında 3. oldu.
Oyunun Steam sayfasına buradan ulaşabilirsiniz.
Oyun Günlüğü olarak Red Ruby Studio‘ya başarılar diliyoruz.