The Settlers‘ın yaratıcısı Volker Wertich, Pioneers of Pagonia ile türünün köklerine dönüş yapıyor. Oyun Günlüğü’ne konuşan Wertich, dijital oyunlarla tanışmasından 40 yıllık endüstri geçmişine, The Settler’den Pioneers of Pagonia‘ya kadar pek çok detayı paylaştı.
Peki Pioneers of Pagonia hakkında neler hissediyorsunuz? Gelin Volker Wertich’ten dinleyelim.
Volker Wertich (VW) – Merhaba. Röportaj davetiniz için teşekkürler!
Ömer Faruk AKTAŞ (ÖFA) – Öncelikle Volker Wertich’i daha yakından tanımak istiyoruz. Türk oyunculara kendinizden biraz bahseder misiniz?
(VW) – Çocukluğumda yeni masa oyunları türetmek bana büyük keyif veriyordu. 13 yaşımda okulda kodlamayı öğrendim ki bu da 40 yıldan beri bu endüstride olduğum anlamına geliyor. Assembler’ı öğrendim ve ilk oyunumu 14 yaşında ilk bilgisayarım Commodore tarafından üretilen C-64’ün öncüsü Vic-20’de sattım.
Amiga’daki ilk ünlü oyunum Emerald Mine oldu. Ancak asıl dönüm noktası 1993 senesinde (24 yaşımda) Settlers ile gerçekleşti. Bu oyunu geliştirmem yaklaşık 2 senemi almıştı. Ayrıca Settlers 3’ü de yarattım ve 2000’li yıllarda ekibimiz büyüdüğünden yaratıcı yönetmenliğe odaklanma şansı buldum. Böylece Spellforce ve BattleForge’da dahil olmak üzere bir çok seriyi hayata getirdik.
30 Yıldan beri çeşitli platformlarda birçok farklı türde strateji oyunları geliştiriyoruz. Şu günlerde çoğunluğu endüstrinin eski topraklarından oluşan 20 geliştiricilik kendi ufak bağımsız stüdyomuz var ve yeni oyunumuz Pioneers of Pagonia’yı yeni duyurduk.
(ÖFA) – The Settlers serüveni sizin için nasıl başladı ve The Settlers’ın dönüşü nasıl gerçekleşti?
(VW) – The Settlers serüveni gerçekten sıra dışı başladı. “Populous” adlı oyunun ekran görüntülerinden esinlendim ve hayal gücümde oyuncuların ayrıntılı bir ekonomi simülasyonuyla evler ve yollar inşa edebileceği bir oyun canlandırdım. Ayrıca zihnimde canlanan bu oyunda birimler otomatik hareket ediyordu. “Populous” çıkış yaptığında benim hayalimdeki oyundan tamamen farklı olduğunu gördüm. Bu işleri daha da iyi bir hale getirdi öyle ki artık yeni bir oyun türü fikri doğmuştu. Hayalimdeki bu fikrin harika bir oyun deneyimi sunabileceğine ikna olmuştum.
1990/1992 Kışında “Battle Isle” oyunlarıyla ünlü küçük Alman yayımcı Blue Byte’ı ziyaret ettim ve CEO Thomas Hertzler’e fikri açıkladım. Hertzler etkilenmişti ve bana bir sözleşme sundu. Burdan itibaren oyunu hazır hale getirmem 20 ayımı aldı. The Settlers, inceleme puanları ve satışlar açısından mükemmel olduğu için bir anda Blue Byte’ın en değerli serisi oldu.
Pioneers of Pagonia hikayesi!
(ÖFA) – Pioneers of Pagonia bizi oldukça heyecanlandırdı. Oyunla ilgili detaylar duymak heyecan verici olur. Oyunun genel görünüşü ve hikayesi hakkında bize neler söyleyebilirsiniz?
(VW) – Başlangıçta Pagonia’nın sayısız adası hünerli yerlilerin barış içinde yaşadığı dağınık köylerle doluydu. Kökeni bilinmeyen bir felaket dünyanın dengeden çıkmasına neden oldu: Ormanlar dikenli dalların istilasına uğradı, dağ geçitleri heyelanlar dolayısıyla geçilmez hale geldi, köyler soyguncular tarafından işgal edildi ve birçok yerde lanetli yaratıklar görüldü. Bu hadise, köyleri birbirinden ayırdı ve sakinlerinin ciddi zorluklarla karşılaşmasına neden oldu.
Siz ise halkınızı idealist birisi olarak yönetiyorsunuz ve kabilenizin gelişmiş işçiliği ve mistik bilgisiyle sıkıntı içerisindeki sakinleri desteklemek için sayısız adaya geminizle seyahat ediyorsunuz. Amaç, en önemli sıkıntılarını çözerek ve tehlikeleri ortadan kaldırarak ada sakinlerini yeniden bir araya getirmek.
Keşifler Pioneers of Pagonia’da önemli bir yer rol oynuyor. Başlangıçta, iniş ekibinizin geldiği küçük alan dışında tüm harita keşfe açık gizemlerle dolu.
Sınırlı sayıda elle oluşturulmuş harita yerine sonsuz tekrerlanabilirlik sağlamak için prosedürel harita ve görevlere odaklanıyoruz. Prosedürel içerik oluşturma, birçok oyun için zaten çok önemli olan çok güçlü bir araç. Bazı insanlar prosedürel üretimle rastgele üretimi birbirine karıştırıyor. Aslında, prosedürel üretim ilginç içerik oluşturmaya tasarlanmış bir kural kümesine bağlıdır. Ayrıca içeriğin kalitesi daha iyi kurallar ve algoritmalar aracılığıyla sürekli olarak gelişime açıktır.
Birbirine bağlı birçok farklı oyun sistemine sahip Pioneers of Pagonia ve prosedürel içerik birbirine mükemmel uyum sağlıyor. Prosedürel olarak harita düzeni ve arazi dağılımı, kaynak miktarı ve tahsisi, düşman ve dost sakinler için konumlar oluşturuyoruz. Bu meydan okumaların kombinasyonu her haritada benzersiz olacaktır. Prosedürel içeriğin bir diğer avantajı, bir bölüm tasarımcısının hiç düşünmemiş olabileceği sıradışı durumlara yol açmasıdır.
“Oyunumuzun ‘DNA’sını’ kendimiz tanımladık!”
(ÖFA) – Oyununuzu fantastik bir ortaçağ koloni ve şehir simülasyonu olarak tanımlar mısınız? Hangi oyunlardan etkilendiniz? Pioneers of Pagonia’yı mekanikleri açısından şehir kurma türünün diğer örneklerinden ayıran özellikler neler olacak?
(VW) – Evet, Pioneers of Pagonia müthiş eğlenceli bir ortaçağ dünyasında geçen ayrıntılı bir ekonomi, keşif ve simülasyon oyunu.
Oyuncular, emirleri tek tek veya doğrudan komuta etmeden yerine getiren binlerce hareketli birimden oluşan büyüleyici bir karınca yuvası benzeri bir oluşumu deneyimleyecek. Birbirine bağlı oyun sistemlerinin dinamikleri, işlerin rayında gitmesi halinde gururlandırıcı başarılara ve oyuncuya her seferinde meydan okuyan beklenmedik sürprizlere yol açacak.
“Hayatta kalma” gibi trendleri takip etmedik, bunun yerine benzersiz deneyimler vadeden kombinasyonlar oluşturmak için oyunumuzun “DNA’sını” kendimiz tanımladık.
Özetle DNA’mızı birkaç özellikle tanımlayabiliriz. Oyun dünyamız keşfedilmesi eğlenceli, ilgi çekici, misafirperver ve aynı zamanda gizemli. Tüm detaylarıyla kendini açıklayan görselleştirme. Hızlı fare kullanımından ziyade analiz ve kararlarınızın önemli olduğu rahatlatıcı bir oynanış. Son olarak arkadaşlarınız ve ailenizle işbirliği içerisinde oynama.
Pioneers of Pagonia’nın tüm sistemlerini yeni tasarladık ve her biri yeni bir deneyim sunuyor. Buna keşif, bölge kazancı, inşaat, ulaşım, iş atamaları, gıda tedariki, anlaşmazlıklar, ticaret, hedefler ve daha pek çok şey daha dahil.
(ÖFA) – Türkçe dil desteği olacak mı?
(VW) – Erken Erişim aşamasının başında değil. Fakat erken erişim sırasında dil desteğini adım adım genişletmeyi planlıyoruz!
(ÖFA) – Son olarak neler söylemek istersiniz?
(VW) – Röportaj isteğiniz için teşekkürler. Oyun ilerledikçe sizinle tekrar konuşmayı dört gözle bekliyoruz. Umarım okuyucularınız projemizi takdirle karşılar. Herkesi Pioneers of Pagoina Discord sunucumuza davet ediyorum. Halihazırda fikirleriyle katkıda bulunan ve sorular soran aktif bir topluluğumuz bulunuyor. Önemli olayları ve haberleri takipte kalmak için Pioneers of Pagonia’yı Steam istek listenize eklemek de faydalı olacaktır.
Çeviri: Arda Bahçekapılı
Oyun Günlüğü olarak Volker Wertich ve ekibine başarılar diliyoruz.
Pioneers of Pagoina hakkında tüm detaylar için bizi takip etmeyi unutmayın. Yorumlarınızı bekliyoruz.
Comments