Stockholm merkezli İsveçli video oyun şirketi Hazelight Studios, 2014 yılında yönetmen Josef Fares tarafından kuruldu. Şirket, en çok işbirliğine dayalı çok oyunculu A Way Out ve It Takes Two oyunlarıyla tanınıyor.
Josef Fares’in ilk video oyun projesi, 2013’te piyasaya sürüldüğünde büyük beğeni toplayan Starbreeze Studios tarafından geliştirilen Brothers: A Tale of Two Sons‘du. İlk oyunun başarısının ardından Fares, bağımsız bir oyun stüdyosu kurmaya karar verdi. Hazelight Studios ile hikaye odaklı oyunlar yapmayı planladı.
Hazelight Studios kurucuları
Starbreeze’den Claes Engdal, Emil Claeson, Anders Olsson ve Filip Coulianos‘u içeren çekirdek Brothers geliştirme ekibi de ona katıldı. Şirketin çıkardığı iki oyunda Electronic Arts tarafından yayımlandı. Hazelight Studios’un ilk oyunu A Way Out, Electronic Arts tarafından E3 2017’de duyuruldu. Mart 2018’de piyasaya sürülen A Way Out, genel olarak olumlu eleştiriler aldı ve 2 hafta içinde 1 milyon kopya sattı.
Stüdyo, 27 Mart 2021’de piyasaya sürülen ortak platform oyunu It Takes Two için tekrar EA ile ortaklık kurdu. Oyun, Oyun Ödülleri sırasında en iyi aile oyunu, en iyi çok oyunculu oyun ve Yılın Oyunu dahil olmak üzere birçok ödül kazandı.
Hazelight Studios oyunları
Yıl | İsim | Platform | |
---|---|---|---|
2018 | A Way Out | Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One | Electronic Arts |
2021 | It Takes Two | Microsoft Windows, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S | Electronic Arts |